2 צפייה בגלריה
יואב בקשי ייבין. צילום: פרטי
יואב בקשי ייבין. צילום: פרטי
יואב בקשי ייבין. צילום: פרטי
פרסום ראשון: אחרי חנן רובין גם יואב בקשי ייבין, 31, ('התעוררות') הודיע היום (ב') על התפטרותו ממועצת העיר ופונה לדרך חדשה. במקומו ייכנס דן אילוז שהחל את פעילותו ב'התעוררות' לפני שנתיים. אילוז המשתייך לציונות הדתית חבר גם בוועד המנהל של התנועה. ייבין החזיק בתיק הנוער עד לפרישת התעוררות מהקואליציה.
אחרי עשור חבר המועצה המוערך, יואב בקשי ייבין הודיע על התפטרותו ממועצת העיר ופרישה מהחיים הפוליטיים. הסיבה לפרישתו היא בעיקר על רקע כלכלי. לזוג בקשי-ייבין יש חברת מיתוג עיצוב ופרסום. כשיואב נכנס לתפקידו כחבר מועצה נערך לו הסדר ניגוד עניינים שקבע כי החברה שלהם לא תוכל לערוך עסקים עם גופים עירוניים ועם חברות הבת העירוניות, למעט הרשות לפיתוח ירושלים. בעיר כמו ירושלים שמרבית אירועי התרבות נערכים על ידי גופים עירוניים פירוש הדבר פגיעה קשה בעסק המשותף.
"לא רק שלא הרווחתי כסף בשנתיים האחרונות גם הפסדתי לא מעט כסף בתקופה הזו שכיהנתי כחבר מועצה", סיפר בקשי-ייבין, "אני מעריך את ההפסדים בכ-250 אלף שקל בשנה עסקאות שבעבר ביצענו, והיום אנחנו כבר לא יכולים לעשות". למרות פרישתו, גם בשנה וחצי הקרובות הזוג בקשי-ייבין לא יוכל לערוך עסקאות עם העירייה.
בתקופה האחרונה חבר המועצה קיבל הצעת עבודה בארגון 'מעוז' המכשיר את העתודה הניהולית הבכירה של מדינת ישראל במגזר השלישי, הציבורי וגם העסקי. "זו תהיה עבודה מאוד אינטנסיבית שדורשת לא מעט זמן ונסיעות מחוץ לעיר", סיפר ייבין שינהל תיקים בתכנית 'המאיצים' שמלווה בכירים במגזר הציבורי, השלישי והעסקי.
זו לא הסיבה היחידה שהובילה את בקשי ייבין לפרוש. "לא התמודדתי על המקום השני ברשימת התעוררות מול עינב בר-כהן ובנקודת הזמן הנוכחית אני לא אמשיך את ההתקדמות הפוליטית שלי. עמדתי מול מצב שבו אני שואל את עצמי - האם אני משתלב ברשימה הבאה של התעוררות כן או לא? ובגדול היה נראה לי שהסיכוי להשתלב במקום ריאלי שאקבל סגנות הוא לא גבוה".
יו"ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ' אמר בתגובה לפרישתו של בקשי ייבין: "אנחנו נפרדים מיואב, אחד מעמודי התווך של התנועה. אני מודה ליואב על שירות אדיר למען תושבי ירושלים בעשור האחרון בתפקידים שונים בתנועה. יואב לא נרתע משום משימה, קטנה כגדולה. הוא מסמל את מה שיפה בהתעוררות את הצמיחה מלמטה למעלה. בדרכו הייחודית, עם כל הלב והנשמה הביא הישגים רבים, בנוער, בביטחון, בשמירת צביונה הציוני של ירושלים".
בקשי ייבין: "בשנים האחרונות פעלתי יומם ולילה עבור העיר בתחומי הנוער, מזרח ירושלים, צביון העיר ושלטון החוק. חייתי את ירושלים ועבדתי עבורה מבוקר עד לילה כאשר לפני קדושת העיר או הסמליות שלה תמיד עמדו לנגד עיני האנשים שחיים בה. אני מסיים את תפקידי מתוך תחושה שעוד יש המון לעשות ומתוך הבנה שהתנועה לא תשאיר אבן אחת בעיר על מקומה ללא מאמץ גדול למציאת פתרונות ולייצר לירושלים תקווה ועתיד טוב יותר.
"אני מבקש לאחל הצלחה למחליפי דן אילוז ורוצה להודות לתושבי העיר שנתנו אמונם בי, לחברים בתנועה ובמיוחד לעופר שיחד צעדנו את הדרך הארוכה הזאת בשנים האחרונות".
2 צפייה בגלריה
 דן אילוז. צילום: פרטי
 דן אילוז. צילום: פרטי
דן אילוז. צילום: פרטי
חבר המועצה הנכנס, דן אילוז הנמצא בימים אלה בטיול של מנהיגים צעירים במרוקו מסר: "לפני שמונה שנים, עליתי לארץ מקנדה כדי להיות חלק מהדברים המדהימים שקורים כאן בירושלים. מרגש אותי מאוד שתוך שנים בודדות אני זוכה היום להיבחר לשמש כחבר מועצת העיר מטעם תנועת התעוררות, תנועה שכל מהותה היא להגשים את החזון הגדול של ירושלים כעיר שחוברה לה יחדיו, עיר של חיבורים בין כלל חלקי החברה הישראלית ועיר הבירה של כולנו. אני מתכוון לעבוד קשה על מנת להגשים את החזון הזה ולהפוך את ירושלים למקום בו כל אחד ואחת יוכלו להגשים את חלומותיהם".