פסטיבל 360 הופך את המרחב הציבורי לבמה. החל מהערב, שלישי 8.9.20, תקיים עיריית ירושלים מופעי תיאטרון ייחודיים ברחבי העיר ירושלים.
מדובר בפסטיבל תיאטרון לכל המשפחה, אשר שם במרכזו את החיבור בין המופע למרחב בו הוא מתקיים, וכן את החיבור לירושלים כמתחם עשיר במקומות ואתרים בעלי אופי, עוצמה ומטען רגשי.

2 צפייה בגלריה
הפיקניק של פרלה
הפיקניק של פרלה
הפיקניק של פרלה
(צילום: אמיטל ויקטור)

הפסטיבל נוצר מתוך רצון להנגיש את עולם התיאטרון לכל אחד מתושבי העיר. ייחודו של פסטיבל 360 הוא המרחב עצמו: רחובות, בניינים, סמטאות, אתרים היסטוריים, גינות ציבוריות, מערות ועוד, מרחבי חיים ייחודים ויומיומיים, אשר יהפכו לחללי יצירה אלטרנטיביים, נגישים לכל איש ולכל כיס.
המופעים שיוצגו השנה במסגרת הפסטיבל נוצרו במיוחד עבור המרחבים בהם יוצגו.
המופעים יעלו בשעות הערב ברחבי העיר, כאשר כמות המשתתפים הינה מוגבלת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הכרטיסים להופעות הינן במחיר משתנה, לפרטים ניתן להיכנס לאתר הפסטיבל.

2 צפייה בגלריה
בשערה
בשערה
בשערה
(צילום: משרד המשכן לאומנויות אוניברסיטת חיפה )

בין המופעים:
"הפיקניק של פרלה" ההצגה מספרת את סיפורה של פרלה, דמות ליצנית נוודית, נוסטלגית, תמימה ונאיבית, מלאת צפייה ותקווה לאהבה הגדולה של חייה ולחלומות המחכים להתגשם. פרלה מגיעה לפיקניק תחת עץ, אליו היא מביאה את חלומה הגדול – להקים בית (שלישי, 8.9.20, שעה 17:00, מעיין עין כרם. לגילאי 5+. מחיר כרטיס: 20 שקלים).
"חללים" דואט מחול של שתי רקדניות יוצרות, בהשראת תרבות המסכים והתפרצות נגיף הקורונה (רביעי, 9.9.20 בין השעות 20:00-23:00 במרחב השוק הפתוח בשוק מחנה יהודה. הכניסה חופשית).
"בשערה" המופע עוסק באישה. המספרה היא מקום נשי, מקום שמתעסקים בו בשפע הנשי – השיער. במספרה נשים פורקות מעצמן סודות ומספרות את עצמן לספרית. הספרית משמשת במספרה – המקדש שלה, כאישה החכמה, זו שקולעת עצות חכמות לחיים. היא מדברת במילים שלה ומשתמשת בכלים שלה כדי לומר את מה שגבר לא יוכל לומר גם אם הוא 'איש דברים'. יש בה חן נשי, היא אינטואיטיבית ואופטימית. מצד שני, המספרה היא גם המקום בו צריכה האישה לצאת יפה – מושג סובייקטיבי לכאורה, אך החברה נתנה לו כללים ברורים ונשים עושות כ"כ הרבה כדי לעמוד בהם (רביעי, 9.9.20 בשעות 19:30, 20:30, 21:30, מספרת אשר מינץ, רחוב בצלאל 14. המופע מיועד למבוגרים בלבד. מחיר כרטיס: 20 שקלים).
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "מדובר בפסטיבל ייחודי ומעניין ההופך את רחובותיה של העיר ירושלים לבמה חיה. ירושלים מוכיחה שוב ושוב שהיא מוקד תרבותי שוקק חיים גם בצל הקורונה. נמשיך להפתיע את תושבי העיר עם מגוון אירועי תרבות, ספורט ופנאי נוספים. אני מזמין את תושבי העיר והמבקרים בה לחוויה יוצאת דופן".
הכניסה מותנית בקניית כרטיסים מראש. לפרטים נוספים בנוגע להצגות וליתר המופעים, תוכלו למצוא באתר הפסטיבל.