8 צפייה בגלריה
יום הבחירות מוזיאון מגדל דוד. צילום: יח"צ
יום הבחירות מוזיאון מגדל דוד. צילום: יח"צ
יום הבחירות מוזיאון מגדל דוד. צילום: יח"צ
פעם שלישית קרטיב חינם | יום הבחירות במוזיאון מגדל דוד
מוזיאון מגדל דוד מציג מוצר חדש ויוצא דופן. באמצעות טכנולוגיה מיוחדת ניתן לצאת למסע עוצר נשימה בסיפורים המרתקים של ירושלים ומגדל דוד, החל מסיפורי התנ"ך, דרך תקופת הרומאים ועד ימינו – רגעי מפתח היסטוריים, לעשות סלפי עם דמויות היסטוריות ידועות, להשתתף בקרבות ידועים המתעוררים לחיים בחצר המוזיאון – והכל בטאבלט אותו תקבלו בכניסה למוזיאון (תוספת של 20 שקלים).
תוכלו לצפות במגדל דוד בתצפית הפנורמית היפה ביותר בירושלים. ממרום המגדל נשקף נוף מרהיב בתצפית של 360 מעלות: העיר העתיקה והחדשה של ירושלים, ארבעת רובעיה, שכונות העיר החדשות, הר הזיתים, הר הצופים מדבר יהודה בואכה ים המלח. כמו כן, במוזיאון מגדל דוד כל מבקר יקבל קרטיב חינם.
לרגל יום הבחירות הוסיף המוזיאון מופעים נוספים: מופע המלך דוד - מופע שכולו מחווה מוסיקלית ואמנותית לדמותו הייחודית של המלך דוד. המופע מספר את סיפור חייו הסוער של דוד, הנער הצעיר שהתגלה כלוחם אמיץ, משורר ומוזיקאי מחונן ולימים גם מלך ומנהיג רב תושייה.
החיזיון הלילי, חגיגה של צלילים ומראות - חוויה רב חושית המשלבת עבר, הווה ועתיד באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם.
מחירי הכרטיסים למוזיאון: מבוגר: 40 שקלים, נוער: 18 שקלים, אזרח ותיק: 20 שקלים, סטודנט: 30 שקלים.
מועד ג' בסיור מרתק | מוזיאון ידידי ישראל
מוזיאון ידידי ישראל מזמין את הקהל הרחב לבלות את בחירות מועד ג' בסיור מרתק, אל מסע אחורה בזמן, המספר את סיפורם המרגש של ידידי ישראל לדורותיהם, ולקשר המתחזק לאורך השנים בין עמים שונים ויהודים מסביב לעולם. כחלק מהסיפורים המוצגים במוזיאון יסופרו סיפורן גם של דמויות פוליטיות מן העבר שתמכו בעם היהודי, למשל הארי טרומן נשיאה ה-33 של ארה"ב (בתקופת ההכרזה על המדינה היהודית), סר וינסטון צ'רצ'יל שהיה ראש ממשלת אנגליה ועוד.
8 צפייה בגלריה
הפעילות במוזיאון ידידי ישראל. צילום: מוזיאון ידידי ישראל. צילום: אורן כהן
הפעילות במוזיאון ידידי ישראל. צילום: מוזיאון ידידי ישראל. צילום: אורן כהן
הפעילות במוזיאון ידידי ישראל. צילום: מוזיאון ידידי ישראל. צילום: אורן כהן
בנוסף, המבקרים יוכלו ליהנות מתערוכת מנהיגי ישראל, שמספרת את סיפור תקומת המדינה בראי 16 נשיאים וראשי ממשלת ישראל שהלכו לעולמם. כל אחד מהמייצגים מספר על עשייה שנעשתה בארצנו לצד המנהיג שנעשתה בתקופתו עם אימרה שלו.
במהלך הסיור יערך חידון נושא פרסים לכל המשפחה, על היסטוריית מדינת ישראל ומנהיגיה מכל הזמנים.
כמה זה עולה? מחיר מבצע ביום הבחירות: 2 הורים ו-3 ילדים במאה ₪ בלבד.
יש לתאם סיור מראש: reservations@fozhc.com או בטלפון: 02-5329400
עקבות של אור | מוזיאון המדע
במוזיאון המדע הילדים יוכלו לשחק במשחקי אור, לגלות תופעות מרתקות ומפתיעות על קרני האור, להשתתף בסדנת יצירה של כפפות הקסם אותם יקחו הילדים הביתה, לסייר בתערוכות השונות במוזיאון ולגלות את האור, להנות מסדנה מרתקת להורים ולילדים המתקיימת בתנאי חושך ולקינוח להצטרף למסע המרתק של צבת הים בנג'י, בסרט תלת מימד, מהרגע שהיא בוקעת מהביצה ועד לאוקיינוס הפתוח והסוער.
8 צפייה בגלריה
פעילות במוזיאון המדע ירושלים. צילום: נדב בר לב
פעילות במוזיאון המדע ירושלים. צילום: נדב בר לב
פעילות במוזיאון המדע ירושלים. צילום: נדב בר לב
עלות: מתחת לגיל 5 חינם, מעל גיל 5/מבוגר 50 שקלים, כרטיס משפחתי 180 שקלים. סרט בתשלום נוסף של 10 שקלים.
הנחות: מחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות
לפרטים נוספים: 02-6544888
הצביעו והשפיעו | הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם ירושלים
הגן הבוטני גבעת רם מזמין את הקהל הרחב להיות שותפים לקמפיין להחזרת פרחי הבר לגינות, ביניהם גם צמחים בסכנת הכחדה. בגן יוכלו המבקרים להכיר ולבחור את פרחי הבר. במקום ימתינו המתמודדים והקלפי. בנוסף, יתקיימו סיורים לחממה הטרופית החדשה במהלכו יוכלו להכיר את יבשת אפריקה ועוד. ולכל משפחה שתבקר בגן יחולק משחק בינגו ייחודי אותו ניתן למלא במהלך הסיור.
8 צפייה בגלריה
חממה הטרופית. צילום: תום עמית
חממה הטרופית. צילום: תום עמית
חממה הטרופית. צילום: תום עמית
שעות פתיחה: 9:00-17:00 סיורים בגן יהיו בשעות 10:00, 11:00, 12:00, 13:00 כל סיור 40 דק' החממה הטרופית תפעל בשעות 10:30-14:00
גילאים: 5 ומעלה
כמה זה עולה? 35 ₪ ילד/מבוגר. ילד ירושלמי: חינם בתנאי הצגת ת.ז. מנויים: חינם.
לפרטים נוספים: 02-6794012
בגדי המלך החדשים | תיאטרון הקרון
בתיאטרון הקרון יוצג הסיפור המוכר של ה.כ. אנדרסן. חפצים מעולם התפירה יהפכו לדמויות בהצגה. ההצגה עושה שימוש בשפה מיוחדת של אמנות ה readymade-הנוצרת תוך שימוש בחפצים יומיומיים המנותקים מן ההקשר המקורי שלהם ודנה בנושא צדק חברתי ובצרכנות יתר כל זאת תוך שימוש בחפצים ישנים הזוכים בחיים חדשים על הבמה.
איפה? תיאטרון הקרון, גן הפעמון ירושלים
עלות: הצגה 30 ₪ שעת סיפור 20 שקלים
גילאים: הצגה 5+ שעת סיפור 2+
לפרטים נוספים: *3569
סיור לאורך קורות חייו של בגין | מרכז מורשת בגין
המבקר יחווה במוזיאון סיור בין התחנות השונות לאורך קורות חייו של בגין; מילד ונער בפולין עד כהונתו כראש הממשלה השישי של מדינת ישראל. הסיור הינו חוויה אורקולית ייחודית, באמצעותה ודרך סיפור פרקי חייו של בגין, נוצר מפגש היסטורי ומרתק עם הרגעים הדרמטיים והמרגשים של מדינת ישראל. יחד עם אירועים מכוננים שעיצבו וממשיכים לעצב את דמותה של המדינה.
אורך הסיור: כ- 75 דקות, הביקור במוזיאון בסיורים מודרכים בתאום מראש בלבד.
עלות: מחיר רגיל ילד או מבוגר 25 שקלים. לרגל יום הבחירות תינתן 20 אחוז הנחה למי שיציג תמונה מהקלפי.
איפה? מרכז מורשת בגין – רח' ש.א.נכון 6 ירושלים (בין גן הפעמון לסינמטק)
גילאים: 3-93
למידע נוסף ולהזמנות: 025652011, 025652018
הפנינג ענק לכל המשפחה | קניון הדר ירושלים
קניון הדר ירושלים מקיים מחר (ב') הפנינג ענק לכל המשפחה שיוציא אתכם מהבית: מתחם לגו ענק לילדים שיציע הרכבות לגו בכל הגדלים, בליווי מדריכים ודוכני הפעלה. במהלך היום תוכלו ליהנות מהנחות ומבצעים עד 50 אחוז במגוון חנויות בקניון.
שעות הפעילות של מתחם הלגו: 11:00-18:00
בורחים אל העבר| בית גוברין
רשות הטבע והגנים מזמינים אתכם לבחור ואז לברוח אל העבר בעזרת משחק קבוצתי מעולמות התוכן של חדרי הבריחה בגן לאומי בית גוברין.
8 צפייה בגלריה
בית גוברין מנו גרישפן
בית גוברין מנו גרישפן
בית גוברין מנו גרישפן
הזמינו חברים או משפחה וצאו לגלות את העיר דרך משחק חידות מלהיב ומאתגר, שישלח אתכם אל פינות גלויות ונסתרות ובין עתיקות, אל האמפיתאטרון ותחת מושביו, אל הכנסייה ובדרך אליה. תצטרכו לחפש, לחשב, לספור ולחדד את החושים כדי להגיע לפתרונות. הפעילות בהנחיית מתנדבים ובדרך מזומן לכם מפגש עם דמויות מסקרנות.
היכן: גן לאומי בית גוברין, מתחם עיר בני החורין (העיר הצפונית)
מתי: יום שני 2.3, בשעות 15:00-11:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי מטמון.
בוחרים נביא | גן לאומי נבי סמואל
לכבוד יום הבחירות סיור מרתק בגן לאומי שמואל הנביא (נבי סמואל) בעקבות אמונות ומסורות, כובשים וסיפורי קרבות. תוכלו לעלות לתצפית הגג המרהיבה הצופה על ירושלים והסביבה, ולהציץ בגן הארכיאולוגי, תוכלו לבקר גם במחצבה הקדומה, ולחצות את גן המקלט לצמחים מוגנים ונרד למעיין חנה.
8 צפייה בגלריה
גן לאומי נבי סמואל. צילום: דורון ניסים
גן לאומי נבי סמואל. צילום: דורון ניסים
גן לאומי נבי סמואל. צילום: דורון ניסים
שעות הפעילות: 15:00-10:00 בכל שעה עגולה.
ללא תשלום.
פעם שלישית פי(נ)קסו | מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל מזמין את המבקרים לבקר בתערוכות החדשות ובתצוגות המגוונות, להצטלם עם יצירה אהובה ולקבל במתנה מזכרת יצירתית מהמוזיאון – פנקס עם יצירות המוזיאון.
המבקרים שיבחרו לבלות בו את יום השבתון, יוכלו להתרשם ממגוון התערוכות החדשות המוצגות במוזיאון ובהן: "ראידה אדון: זרות" על זהות, פליטות וחיפוש אחר בית, התערוכה: "אמות וסיפים: אלמנטים של אדריכלות מודרנית באמנות עכשווית", התערוכה "נופי גוף", אשר בוחנת את גבולות הגוף והנפש באמנות ועוד.
8 צפייה בגלריה
מוזיאון ישראל. צילום: צילום: עטא עוויסאת
מוזיאון ישראל. צילום: צילום: עטא עוויסאת
מוזיאון ישראל. צילום: צילום: עטא עוויסאת
ילדים ומשפחותיהם יוכלו ליהנות באותו יום מן התערוכה "שוברים את הכלים וכן משחקים" באגף הנוער ולהתנסות בפעילויות שאפיינו את התלמידים בבית-הספר של הבאוהאוס. בהיכל הספר יזכו הילדים לצפות ב"מנהרת הזמן", סרט אנימציה לכל המשפחה בעקבות המגילות הגנוזות, בלי תשלום נוסף.
מחיר כניסה: מבוגר: 54 שקלים, ילד: 27 שקלים
שעות הפעילות: 10:00-16:00
3 ק"מ היסטוריים על טיילת החומות בעיר העתיקה
ביום הבחירות תוכלו לטייל גם על טיילת החומות בעיר העתיקה. לאחרונה נפתחה גם הטיילת הצפונית של החומות שאורכה 3 ק"מ.
הטיילת מחולקת לשני מסלולים: הצפוני – משער יפו ועד שער האריות, הדרומי –משער יפו ועד הכותל.
שעות פתיחה: טיילת דרומית: א'-ה' 16:00-9:00, ו' וערבי חג 14:00-9:00 טיילת צפונית: א'- ה' ושבת: 9:00–16:00, קופות: שער יפו והכיכר הרומית. הכניסה בתשלום: מבוגר – 20 שקלים, ילד/חייל/סטודנט/גמלאי - 10 שקלים.
ניתן לעלות על שני המקטעים באותו כרטיס - הכרטיס תקף ליומיים. הכרטיס לטיילת הצפונית כולל גם כניסה לכיכר הרומית *מומלץ לרכוש כרטיסים מראש באתר פמ"י www.pami.co.il סיורים קוליים מודרכים באפליקציה החינמית: סיורים קוליים בירושלים.
בחזרה לאגדות | מערת צדקיהו
מערת המסתורין והאגדות של ירושלים מסתתרת מתחת לבתי העיר העתיקה ומדהימה בגודלה וביופייה. האגדה מספרת כי בעת מצור הבבלים על ירושלים נמלט צדקיהו מלך יהודה האחרון, דרך מערה זו ליריחו ומכאן שמה. ככל הנראה החציבה במקום החלה בימי בית ראשון.
יוסף בן מתתיהו כינה אותה "מערת המלכים", וממנה נחצבו האבנים לבניין ירושלים ובית המקדש השני. היא נעלמה מהעין עם בניית חומות העיר בתקופה העות'מאנית, ונחשפה שוב, במקרה, בראשית המאה ה-20. סיורים עצמאיים לכל המשפחה: בשקט המהפנט מהדהדים צלילי איזמלי החוצבים ופכפוך מעיין דמעות צדקיהו, ומתגלים סמלי הבונים החופשיים, היצור המכונף, ואלפי גרפיטי על הקירות.
שעות פתיחה: א'- ה' ושבת: 9:00–16:00, הכניסה בתשלום: מבוגר: 20 שקלים, ילד/ חייל/סטודנט/ גמלאי: 10 שקלים.
יהודה קיסר שר בחירות | מתחם התחנה הראשונה
במתחם התחנה יופיע בערב יהודה קיסר בסימן אחדות ירושלמית. המופע יכלול להיטים ים תיכוניים ונוסטלגיות בין לאומיות, משנות ה- 60-70 ועד לשנות ה-2000.
ההופעה תתקיים בין השעות 18:00-21:00
פעם שלישית גלידה | בוחרים בעסקים הירושלמיים
לכבוד יום הבחירות הקרוב עיריית ירושלים מעניקה הטבה מתוקה: בכל קנייה בעסק ירושלמי בעיר מעל 20 שקלים, מקבלים גלידה חינם. המטרה: לחזק את העסקי הירושלמיים. קבלת ההטבה מותנת בהצגת קבלה.
8 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
רשימת הגלידריות המשתתפות:
מוסלין – רחביה (הנשיא 10), שוק מחנה יהודה (הערמונים 2), בית הכרם (יד חרוצים 4) , כיכר דניה (מרכז מסחרי).
קצפת – בית הכרם (שד' הרצל 102), גבעת שאול (כנפי נשרים 35), הר נוף (שאולזון 58), מרכז העיר (בן יהודה 2, יפו 34), רחביה (קק"ל 19), רמות אשכול (פארן 9), תלפיות (דרך חברון 105).
גלידה מתוקה – הר חומה (אליהו קורן 27).
מטודלה – רחביה (בנימין מטודלה 1).
קוקי קרים- שוק מחנה יהודה (האשכול 6) .
סלפיז – שוק מחנה יהודה (אגריפס 111).
*המלאי מוגבל – כל הקודם זוכה!
**גלידה בגביע\בכוס עם כדור אחד, או גלידה אמריקאית.
*למימוש עד חשבונית אחת לאדם מבית עסק.