1 צפייה בגלריה
הדינמיטים. להקת הסרף הראשונה של ירושלים
הדינמיטים. להקת הסרף הראשונה של ירושלים
הדינמיטים. להקת הסרף הראשונה של ירושלים
בדרך לאלבום הבכורה: הסצנה המוזיקלית הירושלמית גועשת בשנים האחרונות, אך אחת מהתגליות היותר מעניינות של הביצה היא דווקא להקה קטנה במיוחד, אך ייחודית לאזורנו - ״הדינמיטים״, להקת הסרף הראשונה של ירשלים, שמשחררת בימים אלו את הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה.
תופתעו - אבל הדינמיטים הם שניים: דינמיט ג'ו (רועי בר-טור על הגיטרות) ולואיג'י (עצמון אברהמי, שמנגן על התופים). ״אחרי שנים של היכרות והחלטנו למסד את החירפון ולהיכנס לחדר חזרות, שהניב זיקוקי דינור״ הם אומרים. על האלבום הם עבדו שנתיים שלמות אותן הם מגדירים כ״שנתיים של שיכרון חושים״.
סיפור אהבה בחוף מתחם התחנה - הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה של הדינמיטים:
״הדימיטים״ היא להקת סרף-רוק (Surf Rock) שנחשב תת-ז'אנר של מוזיקת רוק המזוהה עם גלישת גלים ומתאפיינת בעיקר במוזיקה אינסטרומנטלית המורכבת מפריטה מהירה וקצובה על גיטרה חשמלית, עם תיפוףש מאיץ אותו תוך הכפלת הסנר. הז'אנר נולד בארה"ב בראשית שנות ה-60 בקליפורניה על-ידי להקות ומוזיקאים כמו דיק דייל והביץ' בויז, והתפתח לאורך השנים לכיוונים שונים ומגוונים.
הלהקה, בחרה לתת כבוד לתקליט הישן, ולהוציא את האלבום גם במספר עותקי ויניל מקוריים. ״כחלק מהאטיטיוד הוינטאג'י שלנו אנחנו אוהבים את הסאונד של הויניל יותר, אוהבים את הפורמט אוהבים לגעת במוזיקה פיזית״. אז מה נשמע בו? ״עשרה קטעים מפחלצים של סרף ים תיכוני שמושפע מהסרף האמריקאי של תחילת שנות השישים וסצינת הסרף המזרח תיכונית.
ומתי נוכל לראות אתכם על הבמה? ״אנחנו נותנים גיחה ב-23.1 לצוללת במסיבת יום הולדת של אושיית התרבות מנשה סעד ומופע ההשקה שלנו יתקיים בתדר בתל אביב ב-20.3 בהופעה משוגעת מלאת אורחים מהחלל, וכמובן בירושלים לאחר מכן״.