כתבה: אלינור לוגאסי.
אלחנן שקולניק כתב את הספר "רועה הנשמות" העוסק ברב קרליבך, האמנות שלו והמעשים שלו. אלחנן שקע שעות בכתביו וניסה להוציא מהם את הייחודיות, את הנסתר ולהביא את מה שמצא לספר מקסים ומעורר מחשבה. בספר נכיר את עצמנו דרך המילים שנכתבו, נוכל להיפתח ולראות עולם אחר.

3 צפייה בגלריה
אלחנן שקולניק
אלחנן שקולניק
אלחנן שקולניק
(צילום: שני הדסה)

ספר לי על עצמך.
שמי אלחנן שקולניק. ירושלמי, בן 24 ונשוי טרי. אני עוסק מכיתה ט ועד עכשיו בהדרכה של נוער.
הדרכתי לא מעט בתנועות נוער, ובכפר נוער ישיבתי. התחלתי השנה לימודים במכללת הדסה, ועובד במקביל באבטחה ברובע היהודי המתחדש.
האם כתיבה תמיד נכחה בחייך?
כתיבה היא חלק בלתי נפרד ממני. מאז כיתה ו' אני כותב ומעלה רישומים ומחשבות. מצאתי את הכתיבה כלי נהדר להרגעת מחשבות וחידוד נקודות לא פטורות בנפש.
מאין הגיעה ההשראה לכתיבת הספר?
ההשראה לספר הגיעה מהתבוננות שלי בספריו של הרב שלמה קרליבך, התמלאותי מהם, והבנה שתורותיו ואמרותיו של הרב, יכולים להיות לעזר רב עבור אנשים שזקוקים לזריקת כוח, לאמונה בעצמם, באהבה עצמית, בהסתכלות עמוקה ומקורית לחיים, ויצירת דמות שתוביל אותנו לשאוף רחוק ולהבין עד כמה אנו יכולים לחולל פלאים, באמצעות תשומת לב לאנשים, והתרחבות הלב לקהלי יעד נוספים...
מה נפגוש בתוך הספר?
בתוך הספר נפגוש גישה ייחודית ומקורית, שלא פגשנו מעולם. גישה ששמה את לב האדם ונפשו במרכז. עיניי רנטגן שמפלחות את המעשים החיצוניים, ומתרכזת ברצון הפנימי. נפגוש אדם, שבזכות אמונתו באנשים שקשה להם, ובאהבתו העזה אליהם, כאילו היו בניו ממש- הפך אותם בצורה מוחלטת לאנשים שונים בתכלית, חזקים יותר, אוהבים את עצמם יותר, ושמחים יותר... נפגוש אדם שחלומו היה ללחוץ את היד של כל האנשים בעולם, ולחבקם בחום.

3 צפייה בגלריה
אלחנן שקולניק
אלחנן שקולניק
אלחנן שקולניק
(צילום פרטי)

3 צפייה בגלריה
כריכת הספר
כריכת הספר
כריכת הספר
(באדיבות הוצאת צמרת)

האם אתה חושב שיש בספר כוח לשינוי?
מי שיבוא בראש פתוח ויקרא את הספר, אני מבטיח לו שהוא יוכל להשתנות מן הקצה לקצה! לספר יש כוח לגרום לנו לטהר את עצמינו ממידות לא טובות, ולנקות את החספוס שיש בנו, למצוקה שעולה מסביבתנו שזועקת לשמים. הספר שווה בתוצאותיו, לכל ספר שעוסק בפיתוח הגוף. הספר מסוגל לפתח את ליבנו ורגישותנו, לרמה לא נתפסת. בנוסף, הספר מציג תפיסות כלליות שפותחות את ראשנו ומחשבתנו, לתחום חדש ולא מוכר של חינוך, רגש, אהבה והעצמה.
האם נתקלת באתגרים במהלך הכתיבה?
הרעיון של הספר, הוא להוריד את תורותיו ותפיסתו של הרב קרליבך, לפסים מעשיים וכלים ליומיום. לכן, כשאספתי קטעים רלוונטיים מספרים שונים עליו, מצאתי את הקושי לעיתים לרדת לסוף דעתו, ולנסות להנגיש לכולנו את מה שהרב חשב, או מה רצה הרב לומר לנו בקטע הספציפי הזה וכדומה. עשיתי כמיטב יכולתי, ואני מקווה שהצלחתי לדייק אותו כמה שניתן.
מה המסר שלך לקוראים?
המסר שלי לקוראים, זה שיש עולם שלם שמחכה לנו. עולם מופלא שעוסק ברגש ובאחריות כללית ולאומית, עולם שיכול להיות טוב יותר, והוא נמצא ממש בהינף דף. רועה הנשמות הוא ספר המכיל כתבים ייחודיים לצד כתיבה קולחת שמכניסה את הקורא לעולם של הרב קרליבך. עוד קצת והספר יוכל לצאת לאור ולהגיע לכולם.
"רועה הנשמות" – אלחנן שקולניק. הספר עתיד לצאת בהוצאת צמרת. לתמיכה בפרויקט של אלחנן בגיוס המונים לחצו כאן.