פסטיבל הג'אז הבינלאומי ה-6 בירושלים, יפתח ביום שלישי השבוע (8 בספטמבר 2020) במוזיאון ישראל וימשך שלושה ימים. אל הפסטיבל, מבית היוצר של פסטיבל ישראל ובשיתוף הצוללת הצהובה ומוזיאון ישראל ובניהולו האמנותי של החצוצרן הבינלאומי אבישי, יוכל הקהל הרחב להגיע פיסית ובמקביל הוא יועבר גם באופן מקווון, כיאה לתקופה בה אנו חיים.
3 צפייה בגלריה
נטע ברזילי
נטע ברזילי
נטע ברזילי
(צילום: ערן לוי)
״אחרי חודשים של ריחוק חברתי וגעגועים עזים למופעים חיים, ובעקבות מאבק עיקש ונחוש לפתיחת האולמות ומתחמי המופעים בפני קהל, הפסטיבל נרגש לקראת המפגש המחודש עם הקהל, בהתאם להנחיות התו הסגול המאפשר, נכון לכתיבת שורות אלה, קיום אירועי תרבות במרחב הפתוח לקהל של עד 500 איש, ובאישור משרד הבריאות עד 1000 איש. במופע החי בגן הפסלים המרהיב של מוזיאון ישראל, יוצבו שלוש במות וישולבו קטעי וידאו מרגשים של מופעים מיוחדים בגלריות המוזיאון״, אומרים בהפקה.
3 צפייה בגלריה
אביתר בנאי
אביתר בנאי
אביתר בנאי
(צילום: מאיר כהן)
השנה מתמקד הפסטיבל ביצירה ישראלית מקורית מקשת רחבה של סגנונות וגוונים, שיתופי פעולה חד פעמיים, מופעים רב תחומיים, ג׳אמים ושיחות אמן. ״המפגש הייחודי בין המוזיקה והאמנות ברחבי המוזיאון, שהפך מיומו הראשון לסימן ההיכר מעורר ההשראה שלו, ממשיך להוות נדבך מרכזי בתוכנית האמנותית, כשמידי ערב יתקיימו לא פחות מששה מופעים שונים ברחבי המוזיאון.
3 צפייה בגלריה
זהר פרסיקו
זהר פרסיקו
זהר פרסיקו
(צילום: גנגי)
בין האמנים שיופיע בפסטיבל — נטע ברזילי שתעלה בבמופע מיוחד יחד עם אחיה זהר ורון ברזילי, שיחד יצאו למסע אל זיכרונות הילדות שלהם אי שם בניגריה. אביתר בנאי יעלה עם המופע ״חיבורים״ בו יציג את פרשנותו האישית לחזון דניאל. אלון לוטרינגר יארח את לונא אבו נסאר, דודו טסה והכוויתים יעלו למופע מיוחד. משפחת דוארי תפגוש את האחיות למשפחת ורטהיים. אמן כלי ההקשה הבינלאומי זהר פרסיקו יגיע למופע אינטימי עם ברבעייה חדשה. מחירי הכרטיסים ינועו בין 40 ל-270 שקלים. רכישה וצפייה בתוכנית האמנותית מתאפשרת באתר הרשמי של הפסטיבל.
פורסם לראשונה: 19:12, 06.09.20