הסופר דוד ארליך, מייסדו של בית הקפה הספרותי "תמול שלשום", הלך לעולמו בגיל 60. בית הקפה שהקים בשנת 1994 שימש גם כחנות ספרים ולאורך השנים הפך לאחד מהמקומות המפורסמים והפופולריים ביותר בבירה.
1 צפייה בגלריה
דוד ארליך ז״ל
דוד ארליך ז״ל
דוד ארליך ז״ל
(צילום: שלו שלום)
שותפו של ארליך ז״ל, דן גולדברג ספד לחברו ואמר: ״קשה לי לדבר עליו בלשון עבר. דוד היה איש רוח, אדם אוהב בריות בעל לב רחב. איש משפחה ואב למופת. הטוב שבו, הרעות והתקווה לעתיד טוב תמיד היו דרכו. עוד נשב כולנו ונדבר עליו ועל מי שהיה״. עמוד הפייסבוק של בית הקפה התמלא במאות תגובות ממכריו של ארליך ומלקוחות של המקום לאורך השנים.
ברחבי הרשת התקשו הירושלמים לקבל את הבשורה וספדו לארליך. ״דוד קיבל אותי להיות 'פיקולו' כשהייתי בכיתה ח' בת 14. שלוש שנים עברו ועד היום האחרון של י''ב עבדתי ועברתי את כל גלגולי התפקידים שאפשר במסעדה - פיקולו, אחמ''שית פיקולו ובסוף מלצרית״ כתבה אחינועם. ״בימי חמסין וגם בימי שלג סוער כשכל שאר המסעדות מתקפלות, מהר מאוד העבודה נהייתה כבית שני כשכל דבר בה היה קסום, חם ומחבק. אם זה משמות השולחנות שלא היו ממוספרים אלא קרויים על שמות סופרים, פסלים, או ילדיו של דן, עד שלכל ארוע משמעותי הצוות היה מגיע לתמוך (הפקות תיאטרון, רסיטל או אישור בני זוג שהיו מגיעים בסוף משמרת). תודה על חוויות קטנות של ילדות והתבגרות שמעלות חיוך, היית ממש השראה לכל מה שקשור באהבת ירושלים ותרבות, וגם פשוט לאיש פשוט עם ניצוץ בעיניים כל פעם מחדש בערב הקראת שירה. בטוחה שהעיר כולה תחסר אותך״.
בריאיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות" בשנת 2012, סיפר ארליך על האתגרים שבניהול מוסד תרבותי בעיר הבירה. "המשבר הגדול שלנו היה האינתיפאדה. אחד הדברים שעזרו לנו לשרוד זה שכל צמרת הסופרים בארץ התגייסה לעזור לנו. היו ימים שאף אחד לא בא וישבתי עם מאזן הטבח הראשי של 'תמול שלשום' לבד ובכינו על המציאות העגומה. ואז נכנסו אפלפלד, עוז, קרת, גרוסמן, שלו וכולם התגייסו לעזור לנו ועשו ערבי תרבות שהרימו את המקום", אמר.
פורסם לראשונה: 20:14, 23.03.20