בית הקונפדרציה משיק היום (ראשון) פסטיבל חדש תחת הכותרת "שירת האושפיזין". הפסטיבל, המוקדש לשירה העברית ולשירת העולם, יוצא לדרך בעיצומו של סגר הקורונה השני, אך למרות התקופה הבעייתית הוא כאמור מתקיים כמתוכנן וישודר באמצעות אתר האינטרנט של מוסד התרבות הירושלמי הותיק.
2 צפייה בגלריה
אסנת ודודו אלכביר דהרופד
אסנת ודודו אלכביר דהרופד
אסנת ודודו אלכביר דהרופד
(צילום: קובי וולף)
פסטיבל "שירת האושפיזין", בניהולו האמנותי של המשורר והסופר בנימין שבילי, יתרכז בעלייה לרגל, נדודים והיציאה מהמרחב המוגן של הבית. "כמחווה לאופיו האוניברסלי של חג הסוכות, נזמין לסוכת השירה שלנו אושפיזין אהובים מכל אומות העולם".
בשלושת ימי הפסטיבל יתקיימו עשרה מפגשים. חמישה מהם ילוו במוזיקה מקורית שנכתבה במיוחד עבורם. חמישה מהאירועים יסתיימו במופע מוזיקלי מלא, הקשור לנושא המפגש. שלושה מהמופעים יצולמו מראש וישודרו בפייסבוק-לייב ובערוץ היוטיוב של בית הקונפדרציה.
2 צפייה בגלריה
מורין נהדר
מורין נהדר
מורין נהדר
( (צילום: אילן בשור))
האירועים יעסקו בשירה עברית לצד שירה מן העולם: משירת ההייקו היפנית, דרך השירה הפולנית הגדולה ועד כתביו הפיוטיים של רבי נחמן מברסלב; משירי הנדודים ההודיים, דרך שירת הנשים הסופית ועד דליה רביקוביץ'; מרחבי אמריקה של בוב דילן, שירת המשורר הסורי אדוניס – ועד געגועיו של רבי יהודה הלוי לארץ הקודש. הפסטיבל ייחתם בהילולת רבי נחמן מברסלב (יורצייט), שהלך לעולמו בג' חול המועד סוכות.
אפי בניה, מנכ"ל בית הקונפדרציה: "אני מזמין את כולכם לסוכת השלום שלנו בירושלים, עיר שלושת הדתות, לפגישה עם משוררים גדולים מכל רחבי תבל. דווקא בימים קשים אלה, של שמים סגורים בעולם כולו – אנחנו פורצים את שמי הרוח, וכולכם מוזמנים להמריא עימנו". האירוע בתמיכת משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות. הצפייה באירועים חופשית ופתוחה לקהל ללא תשלום.