טיול בטיילת חומות העיר העתיקה
החל מיום ירושלים (21.5) תיפתח טיילת החומות והמסלול ההיקפי החדש שמאפשר לראות את ירושלים ב-360 מעלות.עלייה משער יפו אל הטיילת הדרומית, ירידה מול הרובע היהודי, יציאה משער האשפות, תצפית עמק המלך, עלייה לטיילת הצפונית בשער האריות, וסיום בשער יפו (אפשרות לירידה בשער ציון, שער הפרחים, שער שכם, השער החדש).
2 צפייה בגלריה
חומות העיר העתיקה
חומות העיר העתיקה
חומות העיר העתיקה
(צילום: מפ"י)
המסלול מתאים לכל המשפחה. טיילת החומות של ירושלים, אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, פועלת לפי הנחיות התו הסגול. העלות: 20 שקלים לשתי הטיילות ליומיים.
יום ירושלמי: יום האחר 2020
במסגרת אירועי "יום ירושלמי – יום האחר" בה תושבים בעיר רוקחים יוזמות של ירושלמים על ירושלמים והופכים את ירושלים לבירת הסובלנות העולמית. ביום ירושלים עצמו ישנן מעל 80 אירועים ויוזמות שמחברים בין ירושלמים שונים בעיר, וחוגגים מגוון, שונות ורב-תרבותיות.
אז מה עושים כשיש קורונה? מנהלת תחום אקטיביזם רב-תרבותי מטעם המרכז הבין-תרבותי לירושלים, טל אלפי, מסבירה: "השנה יום ירושלמי יראה אחרת, בגלל 'הנחיות הקורונה'. אנחנו צריכים להתאים את האירועים לאילוצים האלה - אבל אולי זו דווקא הזדמנות לעשות אירועים, חלקם דרך הרשת, תוך יצירתיות רבה במיוחד של היזמים, שניתן להצטרף אליהם מכל רחבי הארץ והעולם, ואולי גם להגיע לקהלים רחבים יותר. השנה מתוכננים להתקיים למעלה מ-80 אירועים, כולם יוזמה של ירושלמים וירושלמיות המעוניינים תמיד, ובעיקר בתקופה זו, לפעול להגברת הסובלנות ולהעצמת הרב תרבותיות הירושלמית."
בין היוזמות שתוכלו למצוא: הרצאות מגוונות - על הערבית ברחוב הירושלמי, פאנל של רבנים אורתודוכסים וקונסרבטיבים על ירושלים, הצגות של תיאטרון הולגאב ליצירה ישראלית אתיופית, סיורים וירטואלים במקומות שונים בעיר - הר ציון, שכונת ממילא, שכונת בית וגן ועוד, הופעות מוזיקליות של יוצרים ירושלמים העוסקים במפגש ובגיוון, הספורט הירושלמי והקשר שלו לסובלנות, סדנאות על הקשבה וראיית האחר, כנס בנושא זמן ירושלים עם מרצים מעניינים משלוש הדתות ועוד.
איך מצטרפים? האירועים יעלו לרשת בעמוד הפייסבוק של יום ירושלמי - לחצו כאן.
יום ירושלים במגדל דוד
לראשונה מאז חודש מרץ ובמיוחד לכבוד יום החג, מוזיאון מגדל דוד יפתח את שעריו ביום חמישי (21/05) בין השעות 11:00-19:00, בחינם. המוזיאון, בעל התו הסגול, פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולכן, חדרי התצוגה יהיו סגורים והמבקרים אשר יגיעו מוזמנים לבקר בשטחי המצודה, בגן הארכיאולוגי ובתצפית הגבוהה ביותר בעיר העתיקה הממוקמת על מגדל פצאל שבמצודה ומשקיפה על ירושלים ב-360 מעלות.
2 צפייה בגלריה
מגדל דוד
מגדל דוד
מגדל דוד
(צילום: אדווה חולי)
יחד עם זאת, מוזיאון מגדל דוד מציע גם מגוון פעילויות ותכנים חינוכיים לכל המשפחה ובחינם. התכנים יעסקו בהיסטוריה של העיר העתיקה, סיפורם הירושלמי של מטבעות הכסף הישראליים, את סיפורה של המנורה, סמל היהדות העתיק בעולם.
כמו כן, המוזיאון מציע לקהל הרחב סרטונים חינוכיים לכל המשפחה בנושאים שונים כגון: סרטון תיאטרלי עם שחקן במגדל דוד, שעת סיפור מצולמת במצודת דוד, סיפורן של הנשים החזקות מן ההיסטוריה של ירושלים, סיפור גלגולו של דגם מפורט להפליא של ירושלים במאה ה-19, סיור בחפירות מתחם הקישלה ועוד.
לכבוד יום ירושלים, מוזיאון מגדל דוד וחברת Glamping Israel, יקיימו תחרות מקדימה ברשתות החברתיות, והמשפחה שתזכה בחוויה הייחודית תתארח במגדל דוד לאירוח ופעילויות מיוחדות וחד פעמית שתוקדש כולה עבורה. הזדמנות לזכות נמצאת ברשתות החברתיות של מוזיאון מגדל דוד. המשפחה הזוכה תהיה המשפחה אשר תפרסם את סיפור אהבתה המושקע ביותר בתגובות של הסרטון בקישורים המצורפים.
קרב מוחות עם איתן הרמן
מה אתם יודעים על ההיסטוריה של ירושלים וכמה אתם מכירים את בירת ישראל? לכבוד יום ירושלים, ‏איתי הרמן הצ'ייסר מתכנית המרדף (ב"כאן11") מגיע לעיר דוד לקרב מוחות בנושא ירושלים.‏
בדף הפייסבוק של 'עיר דוד' ישודר סיור בעיר דוד בלייב במהלכו יציג הרמן לצופים חידות טריוויה שחיבר במיוחד לטובת האירוע. במהלך שידור הלייב תוצג לצופים גם "שאלת ראש העיר" על ידי ראש העיר ירושלים, משה ליאון.‏
בחלקו השני של השידור יוכלו הצופים בבית לשאול את הרמן ולהציג בפניו חידות טריוויה בנושא ‏ירושלים, עליהן הוא יידרש להשיב בזמן אמת.‏
חמישי 21/5 בשעה 16:30 בשידור לייב בדף הפייסבוק של עיר דוד.
סיפורי מורשת וראיונות בירושלים
בעקבות הקורונה: ההסתדרות הציונית העולמית וארגון בני ברית העולמי יקנה חוויה מיוחדת חגיגית ומעמיקה - סיור בשידור חי בן 3 שעות במקומות המיוחדים של ירושלים לצד סיפורי מורשת וראיונות עם לוחמים מ-67. האירוע ישודר בעמודי הפייסבוק והיוטיוב של ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל , וארגון ובני ברית ביום חמישי, כ"ד באייר תש"פ, 21 במאי 2020, בין השעות 14:00-17:00.
מבצע השידור יתחלק בין 2 מדריכים אשר יערכו סיורים מודרכים בשפה האנגלית ויפתחו את הסיור בבניין המוסדות הלאומיים בירושלים. לאחר דברי ברכה ימשיכו המדריכים לסיור ברחביה, כיכר צה"ל, ממילא, שער יפו, הרובע היהודי, הר הזיתים, שער הרחמים, הציפור הפצועה, שער האריות, בית הצלם, והכותל הקטן. הסיור ייחתם בשירה ובתקיעת שופר ברחבת הכותל המערבי.
תרבות בסימן אור
בשבוע של יום ירושלים שותפות הארגונים "זאת ירושלים" תקיים סדרת אירועים המעלה על נס את צביונה הסובלני והאקטיביסטי של ירושלים.
האירועים יתקיימו בימים חמישי ושישי 21-22.5.2020 במרחב הפיזי והווירטואלי ויעלו על נס את ערכי הקהילתיות והחברה האזרחית הירושלמית.
בין האירועים שיתקיימו "מפגשים ירושלמים - שיח קרוב-רחוק" בסלון עם דמויות מכל צבעי הקשת, "מפגשכנים" , אירועים פיזיים שיתקיימו בחצרות של עשרות בניינים בירושלים בשכונות שונות, במסגרתם ייערך שיח שכנים, במגוון שכונות וקהילות בעיר ו"קבלות שבת שכונתיות" - מגוון קהילות יתכנסו באופן וירטואלי לקבל את פני השבת יחד.
יום ירושלים במרכז הרצל
במרכז הרצל מזמינים אתכם לשמוע ממקור ראשון על העברת האנדרטה ליוצאי אתיופיה מגבעת המטוס להר הרצל. איך למעשה האנדרטה הפכה להיות חלק מהסיפור היהודי ישראלי. עדויות ושידור טקס הזכרון הממלכתי בין השעות 10:15-12:00
וגם מה הקשר בין אבא של יהורם גאון לבנימין זאב הרצל? (בין השעות 16:00-19:00)
שידור ישיר בזום ובדף הפייסבוק של אתר הרצל.