בשנת 2005 קימו אמנון ודניאלה וייס וחתנם ד"ר שיבי דרורי, אגרונום וחוקר בתחום הגפן, את יקב גבעות. ד”ר דרורי לקח את מושכות הניהול לידיו עם החתן אליאב מילר, שמשמש היום כמנכ"ל היקב.
1 צפייה בגלריה
יקב גבעות. "לכולנו יש גאוות יחידה" | צילום: דוד סילברמן
יקב גבעות. "לכולנו יש גאוות יחידה" | צילום: דוד סילברמן
יקב גבעות. "לכולנו יש גאוות יחידה" | צילום: דוד סילברמן
היקב וגם הזיתים נטועים בגבעת הראל בלב השומרון על מצוקי נחל שילה המתנשאים לגובה של 800 מטרים. הקרקע הסלעית הרדודה, האוויר היבש והפרשי הטמפרטורות בין היום ללילה יוצרים טרואר ייחודי. ביקב מיוצרים 65 אלף בקבוקים מסדרת גבעות, גופנה ומצדה. יינן היקב ד"ר דרורי עמד בראש מחקר שחשף כמעט 60 זני ענבים ארץ־ישראליים עתיקים שמשמשים לייצור יינות מקוריים.
הבציר ידני ונעשה בשעות הבוקר המוקדמות כדי לשמור על איכות הענבים. עם השנים החלו ילדי משפחת מילר ודרורי (דור שלישי) להיות פעילים ביקב ולהשתתף בכל העבודות. הסב, אמנון וייס, עדיין קונה את הזיתים מחברו בכפר הסמוך ומייצר מהם שמן זית בכבישה ידנית.
איך עושים את זה יחד? "היתרון הבולט בעסק המשפחתי הוא הנאמנות, ההזדהות והרגשת השייכות מצד בני המשפחה", אומר אמנון. "לכולנו יש גאוות יחידה והיא משפיעה על ההתנהלות המקצועית. כל אחד מכיר את נקודות החולשה והחוזק של האחר והמטרה המשותפת היא העסק. אין מרפקים ואין דחיפות, וכשיש אירועים חשובים כל המשפחה, מגדול ועד קטן, נתרמים לעשייה".
המלצת היין המשפחתית: גופנה פטי ורדו רזרב שזכה בפרס בינלאומי כיין הישראלי הטוב ביותר לשנת 2019. המחיר: 160 שקלים.