את הבוקר, פותחים ב"גרסיה" עם ארוחות בוקר קלילות ומפנקות במבחר סלטים, גבינות, כריכים ומאפים מיוחדים על טהרת הטבון.
אך המיוחד בבית קפה-מסעדה הזה, הייתה האווירה הקסומה והקהל המגוון שהגיע לשם. בשולחן לצידי התיישב זוג לארוחת בוקר והיה נראה שהוא נהנה מכל רגע.
2 צפייה בגלריה
גרסיה. מנות מפנקות בניחוח איטלקי
גרסיה. מנות מפנקות בניחוח איטלקי
גרסיה. מנות מפנקות בניחוח איטלקי
(צילום: דוד מויאל )
ברחבת הכניסה שבחזית המסעדה התיישבו כמה חבר'ה לפגישת עסקים ונראה שזה המקום הקבוע שלהם, ויש אפילו חלל עבודה לאנשי הלפטופ שמחפשים מקום שקט ונוח לעבוד בו.
לא פספסתי גם את אלו שנכנסו כל כמה דקות רק כדי לחטוף קפה ומאפה או איזה מיץ טבעי בדרך לעבודה.
דבר נוסף שגיליתי משיחה צפופה עם הבעלים, הוא שבימי ראשון בבוקר ה"גרסיה" מארחת יזמים שונים, אנשי עסקים ועצמאים ל"ארוחת בוקר עסקים".
מדובר על מפגש קבוע המשלב הרצאות תוכן בכל הקשור להתפתחות אישית ועסקית, לצד ארוחה קלילה. הבטחתי להזמין מקום ולהגיע לפחות פעם אחת כדי לטעום בוקר כזה!
בשעות הצהריים המאוחרות מטבח הבוקר עובר לתפריט ערב המושתת על המטבח האיטלקי עם נגיעות ים תיכוניות כגון פסטות בעבודת יד, בצקים שמגיעים היישר מאיטליה, דגים טריים, סלטים ומנות פתיחה של סשימי וטרטר.
אני חייבת לציין שהטבעוניים ישמחו לגלות ב"גרסיה" מנות מפתיעות במיוחד, ובערב תקבלו תפריט אלכוהול מגוון בקוקטיילים ויינות משובחים.

2 צפייה בגלריה
בשעות הערב המטבח עובר למתכונת איטלקית
בשעות הערב המטבח עובר למתכונת איטלקית
בשעות הערב המטבח עובר למתכונת איטלקית
(צילום: דוד מויאל )

מעבר לשגרת המסעדה, בכל ערב מתקיימים במקום אירועים פרטיים עד שלושים איש, כגון ימי הולדת, מפגשים חברתיים וציון אירועים חשובים. ניתן להזמין מקום מראש ולהזמין תפריט המותאם לאירוע.
בעלי המקום, אמנון מחטבי ויוגב לוי, הם זוג חברים טובים עם חלום משותף. מחטבי, אשר ניהל בתי קפה ומסעדות מובחרות מאז שהוא זוכר את עצמו, אמון על ניהול המקום.
לוי שעבד למעלה מעשור במסעדות מובילות בתל-אביב ובירושלים, הוא השף הראשי של המסעדה ותחת ידו מייצר מנות מופלאות.
"יוגב אחראי על הצד הקולינרי ואני יותר על ניהול המסעדה", מספר מחטבי. "אחרי שנים שעזרנו לאחרים להגשים את החלומות שלהם החלטנו להגשים את החלומות שלנו".
ספר לי על המנות המיוחדות שלכם.
"יש לנו פיצות מיוחדות כמו פיצת ארטישוק, המורכבת מבצק איטלקי מיוחד שבחלקו הוא יותר דק ובחלקו יותר עבה שנפתח ביד עם קמח שאנחנו מזמינים במיוחד לטעמים ולאפייה הייחודית שלנו.
"יש לנו קובה צמחוני, שנקרא הקובה של יוגי. מנה שלא תטעמו בשום מקום אחר והיא מתאימה לכולם לא רק לטבעוניים.
"וכמובן שיש לנו גם תפריט ייעודי לילדים: כמו פיצות, פיש אנד צ'יפס, פסטות עם רטבים מיוחדים וארוחות שמתאימות רק לילדים".
אז איך זה עובד?
"יום העבודה שלנו עמוס ואינטנסיבי. יש הרבה הכנות כי הכול נעשה במקום. אין אצלנו למשל דבר כזה, רטבים קנויים.
"אנחנו פותחים את המסעדה כבר בשעה 07:00 בבוקר לטובת הלקוחות שרוצים לחטוף משהו על הדרך וצריכים להגיע מוקדם לעבודה, לטובת בעלי עסקים שזקוקים למקום לישיבות בוקר וגם עבור הלקוחות שזקוקים למקום כי הם לא יכולים לעבוד על המחשב מהבית.
"מ-12:00 עד 13:00 אנחנו מבצעים חפיפה בין שני התפריטים לטובת החבר'ה שקמים מאוחר ועדיין מחפשים לאכול ארוחת בוקר קלילה. ובמקביל אנחנו מתחילים להוציא משלוחים ללקוחות ולבתי עסק בסביבה שלנו.
"משעת הצהריים אנחנו עורכים את השולחנות ללקוחות הערב ועורכים את השולחנות לבעלי האירועים, קורה לא פעם שיש לנו שתיים ואפילו שלוש הזמנות לאירועים צמודים באותו ערב, אף פעם לא משעמם פה".
למה דווקא אוכל איטלקי?
"שנינו מגיעים מעבודה במטבח החלבי שאליו אנחנו מחוברים ולכן בחרנו באוכל איטלקי שמבוסס על פסטות ובצקים. אנחנו עובדים הרבה על טהרת הטבון. זה הכי איטליה בעינינו".
מי קהל היעד שלכם?
"המוטו שלנו אומר, כל אחד והגרסיה שלו! המנות שלנו מתחברות לכולם וכל אחד מצליח למצוא כאן את המנה שלו, את האווירה שלו וגם פתרון לצורך שלו. לכן כמו שבית קפה מסעדה שלנו מורכב מקונספט ובמטרה לשלב עולמות גם הקהל שלנו מגוון. הגרסיה, עונה לצרכים שונים של הלקוחות שלנו בשעות שונות ובטעמים שונים. הקהל שלנו מגוון והגרסיה פתוחה לכולם".
השניים השקיעו הרבה בחשיבה, בעיצוב ובנראות של המקום. יש צמחייה, אזור מקורה ואזור פנימי.
האזור החיצוני מחולק לשניים: יש את החלל שמיועד מיועד לאירועים מבודדים, לפגישות שקטות כמו דייטים ופגישות עסקים. ויש את החזית שמיועדת לאווירה מעט רועשת יותר מבחינת הקהל והמוזיקה. בנוסף בחוץ יש אזור למעשנים.
אז מה הלאה?
"אנחנו רוצים להמשיך ולעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו. ולהתחיל לתכנן את הסניף הבא".
אז איך אני מסכמת את החוויה? טעים, נעים, אפילו מחבק. בין אם תרצו קפה של בוקר, מנה קלילה ומרעננת או בילוי קולינרי חגיגי, "גרסיה" היא המקום עבורכם.

"גרסיה", בית קפה ומסעדה איטלקית.
שדרות הראל 10 מבשרת ציון
כתובת האתר: gracia-rest.co.il
שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 23:00-07:00.
שישי: מ-07:00 עד שעתיים לפני כניסת שבת.
שבת: חצי שעה אחרי יציאת שבת עד 23:30.
בשיתוף "גרסיה".
פורסם לראשונה: 18:15, 30.08.22