לי זה לא יקרה. רבים מאתנו מאמינים בטעות שכספת בבית או במשרד היא המקום הבטוח ביותר לרכוש היקר שלנו. הנתונים מוכיחים ההיפך. "כספת בבית זה דבר מסוכן", קובע דביר אינדיג, מנכ"ל חברת "בריקסטון כספות", ויודע היטב על מה הוא מדבר. "כל אדם חייב לדעת שחמישה אחוזים ממשקי הבית נפרצים", הוא אומר ומדגיש: "כשיש כספת בבית זה לא שאלה של 'האם היא תיפרץ' אלא 'מתי זה יקרה'. כספת בבית מושכת ומהווה יעד לפריצה, כך שזה אפילו מסוכן".
למה אתה מתכוון?
"במקרה הטוב פריצה תתרחש כשהמשפחה בחופשה. רואים בפייסבוק תמונות מתאילנד ויודעים שהבית ריק או שכל המשפחה נמצאת בחתונה, ואז מגיעים הפורצים. במקרה הפחות טוב, הפורצים יגיעו כשהמשפחה בבית והפורץ עלול לפגוש את הילד בדרך למטבח. מעבר לזה שכספת לא באמת מגינה על הרכוש שלכם, היא גם מושכת אליה פורצים, כך שהמטרה שלנו בבריקסטון היא בעקיפין גם שמירה על חיי אדם".

1 צפייה בגלריה
כספות
כספות
כספות
(צילום: בריקסטון כספות)

הפתרון שבאמת יעזור לשמור על חייכם ופריטי הערך שלכם, הם חדרי הכספות המאובטחים של חברת בריקסטון. "כל העובדים והמנהלים הגיעו מהמערך הצבאי, והחברה מתמחה במתן שירותי אבטחה למוצרים ומסמכים יקרי ערך", מסביר אינדיג.
איזה דברים חשוב לאחסן בכספות של בריקסטון?
"קודם כל כסף מזומן. אפילו פיקוד העורף הנחה את הציבור לשמור כסף מזומן בכמות נכבדת לעת הצורך. אם יהיו נפילות חשמל ארוכות, המערכת הבנקאית לא תעבוד, לא יהיו כספומטים, וצריך שתהיה לכם אפשרות לכמה חודשי מחייה. חוץ מכסף, חשוב לאחסן בבטחה שעונים יקרים, תיקי ניירות ערך, צ'קים בנקאים, תכשיטים, פריטים שעברו בירושה, אוספים, כל דבר שיש לו ערך עבור הלקוח – אנחנו לא ישנים בלילה כדי שהלקוחות שלנו ישנו טוב".
יש הטועים לחשוב שצ'קים בנקאים שמפקידים בידי עורכי דין עד להסרת הערת אזהרה או העברת בעלות על דירה, אינם דורשים הגנה מיוחדת, וזו טעות.
"עורכי דין שמחזיקים בידיהם 'צ'קים קדימה' או צ'קים בנקאים נוהגים לעיתים לשדך אותם כלאחר יד באיזה קלסר, ושם זה יושב חודשים. לא מייחסים מספיק חשיבות לזה, שאם קורה משהו, הלך כל הכסף", אומר אינדיג ומספר על מקרה מטריד: "עורך דין שהיה לו קלסר עם כמה צ'קים בנקאיים, אחסן הכל אצלו בכספת המשרד. בלילה פרצה שריפה, בבוקר הוא גילה שהכל הלך. יותר מעשרה מיליון נשרפו שם! אצלנו בעלות של פחות מאלפיים שקל לשנה, אתה מקבל כספת שלא רק מגנה מפני פורצים אלא גם מוגנת מאש. כל תיבה אצלנו גם אפשר לבטח בסכום של עד חצי מיליון דולר, אז בכלל יש לך ראש שקט".
בימים שבהם רבים עוסקים דווקא בכסף וירטואלי, ביטקוין וקריפטו, חשוב להדגיש את נקודת התורפה. "היה מקרה של פעיל ביטקוין מפורסם ששמר בשולחן המשרד שלו "לג'דרים" (ארנקי ביטקוין) ובכל אחד כמה עשרות מיליוני דולרים. זה המטבע הכי וירטואלי שיש, אבל הגישה אליו היא באמצעות "מפתח" אמיתי. איבדת אותו, הלך הכסף, למרות שהוא בענן. המפתח הפיזי הזה רגיש לנזקי מים, אש וכמובן גנבה. כספת משרדית לא תעמוד בדברים כאלה, חדר אוצר כמו אצלנו, שעלה יותר מחמישה מיליון להקים אותו, מסוגל בהחלט, אז למה לקחת סיכון של מיליונים?".
מה אמצעי האבטחה בבריקסטון כספות?
"יש לנו שלושה מעגלים: אנושי שמורכב מצוות אבטחה מיומן ומקצועי שעבר הכשרה מיוחדת ברמה גבוהה ביותר, וכולל שמירה פיזית 24/7. פיסי – חדר כספות שעומד בדרישות המחמירות ביותר ובנוי מחומרי גלם שלא קיימים באף כספת בישראל. טכנולוגי שמתבסס על מגוון אמצעי זיהוי, בקרה, חיישנים, מצלמות ותוכנות חכמות. בנוסף, יש מספר חברות ביטוח שמכירות בנו כחדר כספות חליפי לבנק".
למה לא לבחור בכספת בבנק?
"ראשית, כיום זה כמעט בלתי אפשרי. בכל אזור ירושלים הבנקים לא מקבלים לקוחות חדשים ובכלל בארץ ובעולם מבטלים בהדרגה את כל מערך הכספות הבנקאיות. שנית, אצלנו מערכת האבטחה מבוססת על יוצאי יחידות קרביות. אצלנו, מערכת הסינון בכניסה גם קפדנית הרבה יותר, יש מגנומטר ובידוק ביומטרי, ושעות הפעילות שלנו כמעט לא מוגבלות, בניגוד לבנקים".
אי אפשר לסיים בלי תעלומת הכסף האבוד – רבע מיליון שקלים שהתגלו במקרה! "חידשנו חדר כספות ישן של בנק דיסקונט", נזכר אינדיג. "לא השארנו שם אבן על אבן, אבל לפני שמסרנו את החדר, עשינו בדיקה אחרונה. פתאום, באחת התיבות מצאנו שקית עם רבע מיליון שקל מזומן. לקחנו את הכסף למשטרה כדי שינסו לאתר את בעליו, זו היושרה שלנו". הסוף היה מפתיע: "במשטרה לא הצליחו לאתר את הבעלים והחזירו אלינו את הכסף". בחברה לא שמרו את הכסף אלא החליטו על צעד מעורר השראה: "רוב הסכום נתרם לעמותות שמעניקות מלגות לחיילי צה"ל".

רוצים ליצור קשר עם "בריקסטון כספות" לחצו כאן


מוגש מטעם: בריקסטון כספות
פורסם לראשונה: 11:02, 10.03.24