2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
משבר הקורונה אילץ חברות לעשות חשיבה מחודשת על התנהלותם הכלכלית, המודל העסקי, איך להמציא את עצמן בזמן משבר ועוד. הגיגים אלה פקדו גם את תעשיית הסטארט-אפים, שמצד אחד מורגלת בתגובה מהירה ועבודה תחת לחץ, ומצד שני פגיעה יותר לעומת חברות גדולות ומבוססות שכבר ידעו משברים בעבר.
2 צפייה בגלריה
רומן לוי
רומן לוי
רומן לוי
(יח"צ)
הגיע הזמן להשיט את הסטארט-אפ שלכם חזרה לחוף מבטחים. הנה 6 טיפים שיבטיחו לכם שאתם עושים את זה נכון.
1. שנו את ההרגלים שלכם, חקרו פתרונות של אחרים. היו קשובים לרעיונות ופתרונות של אחרים, גלו דרכים חדשות לעבודה ולקבלת החלטות, הפגינו יצירתיות.
2. התמקדו בעסקי הליבה שלכם, בחרו פתרונות גמישים. הימנעו מלהציף את מוחכם בפתרונות כבדים והשתמשו ביועצים על מנת לקבל מענה מקצועי ומהיר לצרכים שלכם.
3. עשו "חישוב מסלול מחדש" למודל העסקי שלכם. אל תהיו ממוקדים בבסיס, תחשבו עליו מחדש! אתחלו אותו!
4. שלמו רק על מה שאתם משתמשים. אל תשלמו על משרדים שאתם לא משתמשים בהם. אל תכבלו את עצמכם לחוזה דרקוני. תבחנו חלופות למודל גמיש יותר, שיאפשר לכם נזילות כלכלית ומתן מענה טוב יותר לעובדים שמחפשים פתרונות לעבודה בסמוך למקום מגוריהם, לאיזון טוב יותר בין בית לעבודה.
5. חשבו ופעלו עכשיו והיום. אל תחכו שהרעיון שלכם ייחטף ע"י מישהו אחר, אל תשתהו בתגובתכם, עסקים יכולים להיעצר ברגע אחד – חווינו את זה עם הקורונה. הרעיון שלכם צריך להחיות ולהצמיח את העסק שלכם. העתיד הוא עכשיו.
6. משפחה היא חוזקה, וקהילה היא סוג של משפחה: חזון, אורח חיים, יחסי אנוש וחשיבה אנושית. זה המפתח לקהילה חזקה. העולם זקוק לחיבורים ותגובות אנושיות.
הכותב הוא רומן לוי, מייסד ומנכ"ל רשת חללי העבודה המשותפים Urban Place.