איבון חלמה על חופשת סתלבט במשך זמן רב, והזמינה חדר במלון מפנק. ערב היציאה, בעודה אורזת את המזוודה, נפלה בבית ונקעה את הרגל.

1 צפייה בגלריה
נקעת – שילמת
נקעת – שילמת
נקעת – שילמת
(צילום: shutterstock)

הרופא הורה לה להישאר בבית, להרים את הרגל למעלה ולנוח.
בבוקר בו הייתה אמורה להגיע למלון איבון התקשרה וביקשה לבטל או לדחות את החופשה, ואף הציגה את האישור הרפואי. במלון, לתדהמתה, הגיבו בשלילה מוחלטת. הם לא הסכימו לבטל וגם לא לדחות את חופשתה למועד מאוחר יותר.
איבון מרגישה מנוצלת. "זה לא שביטלתי סתם כי בא לי", היא אומרת. "יש בידי מכתב מרופא שמוכיח שאני מרותקת למיטה עקב הנפילה, ועדיין חויבתי בתשלום מלא על לילה שלא הייתי בו".
מה עושים?
הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות: "לפני הכל, נאחל לאיבון בריאות והחלמה מהירה. ברור שאדם המזמין חופשה לו ולבני משפחתו משתוקק לנסוע ולקחת פסק זמן לרגיעה ולהנאה. אפשרויות הביטול הן תוך 14 יום מההזמנה ובתנאי שיש 7 ימים עד להגעה לבית המלון, כאשר יום הכניסה למלון לא נחשב.
החוק בעניין ברור: ביטול מכל סיבה שהיא ברגע האחרון לא מאפשר לבית המלון למכור את החדר לאורח אחר. במקרים כאלה מומלץ להעביר או למכור את השהות לחברים או לבני משפחה, או להבא לעשות ביטוח מכל סיבה שהיא, המאפשר לבטל גם במקרים אותם לא צפינו".

קראו גם:


מי הזיז את משחת השיניים שלי


שירז משתמשת באותה משחת שיניים שנים, אבל לאחרונה שמה לב שהקופסה נראית קצת אחרת. כשצחצחה שיניים, גם הטעם היה שונה. באותיות הקטנות על האריזה גילתה שהמשחה מיוצרת בתורכיה, ולא כבעבר בגרמניה.
"הרגשתי שהיבואן עבד עליי", אומרת שירן. "האם יצרנים ויבואנים אינם מחויבים לעדכן את הקונים על שינוי כזה? יש צרכנים שזה חשוב להם. אני, למשל, ממש לא רוצה לצחצח שיניים עם מוצר תורכי".
עו"ד יעקובסון: "לכל צרכן יש קווים אדומים לגבי העדפות למוצרים שהוא רוכש. החוק לא יכול לכסות את כולן. לגבי שינויים במוצרים שאינם פירות וירקות, היצרן מחויב לציין בבירור על שינוי במקרים של גודל האריזה והקטנת המוצר בלבד.
"חובה לציין מידע על המוצר ותכולתו (רכיבים וארץ ייצור) אבל אין כל חובה לסמן ולהודיע על שינויים, כל עוד הגודל נותר קבוע".