על פי הכתוב בספר משלי, "טוב שכן קרוב מאח רחוק" אלא שלא בטוח שהציטוט תקף כלפי שתי דיירות מאותו בניין מגורים, שהגישו לאחרונה בקשה למתן צו מניעת הטרדה מאיימת, האחת נגד השנייה.
2 צפייה בגלריה
השכנה, הדרבוקה והמצלמה הנסתרת
השכנה, הדרבוקה והמצלמה הנסתרת
השכנה, הדרבוקה והמצלמה הנסתרת
(צילום: shutterstock)
הסיבה: תיפוף בדרבוקה בשעות המנוחה של אחת מהן, שהביא את שכנתה להגיב בדרכים 'ייחודיות', דוגמת השלכת ביצים וכישופים.
הכל החל לפני שבועות אחדים, אז התחילה הדיירת בלימודי תיפוף בדרבוקה, כשאת 'שיעורי הבית' עשתה במשך שעות ארוכות, לא פעם גם בשעות המנוחה בצהריים ובשעות הלילה. תחילה, השכנה מהקומה שמעליה לא ייחסה לכך חשיבות יתרה אך עם הזמן החלה סבלנותה לפקוע ובשלב כלשהו דפקה על רצפת דירתה כדי ששכנתה תחדול מלתופף.
כשראתה שהתיפוף לא פוסק, החליטה הדיירת מלמעלה לרדת לדירתה של שכנתה וביקשה ממנה לחדול מלהרעיש ולהפריע למנוחתה. בתגובה ענתה המתופפת:
"כבר תקופה ארוכה שרציתי ללמוד לתופף וסוף סוף זה התאפשר לי. אני לא עושה שום דבר אישי נגדך, אבל אני יכולה לעשות בבית שלי מה שאני רוצה". שכנתה לא נשארה חייבת וענתה לה: "אם את חושבת שאת יכולה לעשות לי רעש של תופים פה, כאילו אנחנו חלק מאיזה שבט באפריקה, את טועה. אנחנו בשכונה מודרנית ואם את רוצה להמשיך לתופף אני אדאג שתתעופפי מפה".

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

אלא שתגובתה של השכנה רק גרמה למתופפת להגביר את קצב האימונים עוד יותר, ולתגובה הבאה של השכנה היא כבר לא ציפתה.
"באחד הבקרים כשבעלי ואני יצאנו מהבית חטפנו ממנה מטח של ביצים, ואם זה לא מספיק, אז היא גם אמרה שתכשף אותנו. אני אמנם לא מאמינה כל כך בכישופים אבל אני לא יודעת מה היא עוד מסוגלת לעשות", סיפרה לי הדיירת שהגיעה אליי על מנת שאגיש עבורה בקשה למתן צו מניעת הטרדה מאיימת נגד השכנה.
כדי להוכיח את טענותיה, ייעצתי לה להתקין מצלמה נסתרת והיא אכן עשתה זאת כשהתקינה מצלמה על אחד העצים בחצר הבניין, שכוונה לדירת השכנה.

קראו גם:

לא עברו 48 שעות מאז התקנת המצלמה, ובעדשתה נקלטה השכנה פותחת את התריס שבחלון ביתה ומשליכה ביצים אל עבר הדיירת המתופפת. הגענו לבית המשפט עם התיעוד והשופט החליט להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד השכנה, אלא שגם היא הגישה בקשה דומה בעקבות קולות הדרבוקה.
בסופו של דבר הוחלט כי שתי הדיירות ישמרו מרחק האחת מהשנייה, השכנה מלמעלה תחדל מלזרוק חפצים ולפעול נגד הדיירת המתופפת ואילו האחרונה תתופף רק בשעות מסוימות במהלך היום.