המהלך שעלול להצית את שייח ג׳ראח מחדש? חברת "ולפקין אינק" האמריקאית, בבעלותם של אנשי עסקים יהודים, מבקשת לפנות בניין מגורים בו מתגוררות משפחות ערביות ברחוב שמעון הצדיק, הנמצא מטרים בודדים משכונת שייח ג'ראח.
2 צפייה בגלריה
בית המריבה בשייח ג׳ראח
בית המריבה בשייח ג׳ראח
בית המריבה בשייח ג׳ראח
(צילום: ״ולפקין אינק״)
בכתב התביעה, דורשת החברה לפנות את יושבי בניין המגורים בטענה כי "הנתבעים מתגוררים בנכס של התובעת. הם בונים בניה מסוכנת ולא חוקית ולא מאפשרים לתובעת גישה לנכס. הנכס נשוא המקרקעין הוא בניין מגורים בן 3 קומות הנמצא ברחוב שמעון הצדיק. בהתאם לרישומי הארנונה, קיימות 10 יחידות דיור בנכס אליהן פלשו הנתבעים ובני משפחותיהם במועד לא ידוע״.
2 צפייה בגלריה
בית המריבה בשייח ג׳ראח
בית המריבה בשייח ג׳ראח
בית המריבה בשייח ג׳ראח
(צילום: ״ולפקין אינק״)
לטענת החברה הטוענת לבעלות על הנכס, יושבי הבניין הערבים "מתגוררים בנכס מבלי לשלם לתובעת דמי שכירות נאותים, ביצעו בנכס בניה לא חוקית ללא רישיונות והיתר". הנתבעים קיבלו הזדמנויות לפנות את הכנס מרצון, אך בחרו להתעלם מבעלי הנכס והגורמים מטעמו ומהתראות שנשלחו אליהם, בנושאים שונים. התעלמותם המופגנת ויחסם המזלזל כלפי בעלי הנכנס – כמו גם רשויות חוק אחרות – אינם מאפשרים עוד המשך הישארותם בנכס".
לפני כשבוע, דחו נציגי המשפחות הערביות בשכונת שייח ג'ראח הצעת פשרה בהליך פינוי אחר המתנהל. על פי הפשרה שהציע בית המשפט העליון, ארבעה נציגי המשפחות יוכרו כדיירים מוגנים בבתים בשכונה, וכל משפחה כזו תשלם דמי שכירות לעמותת "נחלת שמעון" שרכשה את הקרקעות שעליהן נמצאים הבתים. בהצעה נאמר כי עד להכרעה סופית על הזכויות בקרקע יראו ב"נחלת שמעון" בעלים, והדיירים ייחשבו לדיירים מוגנים "סירוב זה בא מתוך אמונתנו בצדקת ענייננו ובזכותנו לבתינו ולמולדתנו, למרות היעדר כל ערבויות מוחשיות לחיזוק נוכחותנו הפלסטינית בירושלים הכבושה על ידי כל מפלגה או מוסד", נמסר בהודעה שפרסמו תושבי השכונה. הסוגייה הנפיצה בדבר בעלויות בקרקעות בשכונה הובילו לפרוץ מבצע "שומר החומות" בחודש מאי.