למיכל היה ברור מגיל מאוד צעיר שתעסוק בעיצוב ואסתטיקה. "לא הייתי רואה את עצמי בתחום אחר", היא מעידה על עצמה. "אני מקבלת השראה מכל דבר, זה טבוע בי וזה איתי בכל מקום אליו אני הולכת, נושא האסתטיקה והעיצוב נמצאים בכל פינה בעולם והדרך לאדריכלות ועיצוב פנים נסללה עבורי מלידה".
לדבריה, לכל אחד ניתנה יכולת מסוימת אותה הוא יכול למנף למקצוע, "ישנו משפט שאני מאוד אוהבת – תמצא עבודה שאתה אוהב ולא תצטרך לעבוד יום בחייך".
מיכל מאמינה שגם בתחום האדריכלות אין שניים שהם בדיוק אותו הדבר. "לכל אחד יש את הייחוד שלו ויש מקום לכולם. כשהעבודה שלך משקפת את מי שאתה – זה חייב להיות מיוחד ושונה כי אנחנו שונים ומיוחדים כל אחד בפני עצמו. לכן, אם אתה מביא את עצמך במאה אחוז – אין לך תחרות".
נקודת החיבור
מאחוריה למעלה מ-12 שנות ותק ועשרות לקוחות מרוצים בשני תחומים עיקריים – הפקת היתרי בניה ועיצוב פנים, "שני תחומים באותו ענף, האחד טכני וניהולי והשני חי ובועט מהנשמה", היא מסבירה.

2 צפייה בגלריה
מיכל כהן פיטלן
מיכל כהן פיטלן
מיכל כהן פיטלן
(צילום: ניר הדר)

בעבודה מול לקוחות חשובה לה הכימיה, השקיפות והחיבור. "נקודת החיבור צריכה להיות מדויקת. היא צריכה להביא את העיצוב בדיוק למקום בו הנוחות והיופי נפגשים. אורח חיים בבית שונה ממשפחה למשפחה. הצרכים אחרים, כמובן שגם הסגנון שונה אבל המשותף לכולם הוא ההשפעה שיש לחלל על החיים שלנו – בהמון היבטים: רוגע, עבודה, זוגיות משפחתיות וכו'. התפקיד שלי כמעצבת הוא להפוך את ההשפעה הזו לחיובית ביותר ולהנעים את החיים בבית באמצעות עיצוב נכון וחכם".
אישה עצמאית – ממליצה לשחרר
"אין סוף לתחושות האשמה של נשים שעובדות במשרה מלאה וכעצמאית שעובדת סביב השעון – אני ממליצה לשחרר. לי מתאפשר לא להיות מקובעת לשעות מסוימות וזה נוח", היא מספרת על עבודתה.
"במקצוע שלי יש ימים שאני פרודוקטיבית מאוד בעבודה ויש ימים שאני יותר יעילה בבית – גם שם חשובים לי האסתטיקה והארגון. למרות שסדרי העדיפויות של בני ביתי בכל הקשור לסדר שונים משלי, הם זוכים לבית נעים, מאורגן ונקי. בתוך כל זה והרצון להספיק את הכול ב-24 שעות, תמיד יש משהו שלא מספיקים בדיוק כפי שרצינו ואין סוף לתחושות האשמה והפספוס. למדתי לשחרר ולהקדיש גם לעצמי זמן ותשומת לב. לצאת עם חברות, נטפליקס, לשבת עם עצמי בבית קפה – בלי עבודה, זה ממש כיף".
מיכל אומרת שהיא תמיד נותנת את הדוגמה שלקראת טיסה, כשמקבלים הנחיות בטיחות, מסבירים שיש לשים מסיכת חמצן קודם כל על עצמך כדי שתוכל לנשום כשאתה עוזר לאחרים. "אני לוקחת את זה איתי. זה נכון ועובד".
שותפים לחיים בבית ובעבודה
"למזלי יש לי בחיי את השותף המלא גם בבית וגם בעבודה – שי. הוא קבלן שיפוצים מדהים ויש בנינו שעות של התייעצויות. אנחנו עובדים יחד ולמדתי ממנו המון בכל מה שקשור לשיפוצים ולבנייה. שי משתיק המון מרעשי הרקע בבית ובעבודה, מה שמאפשר לי שקט תעשייתי ויכולת להתרכז וליצור על הצד הטוב ביותר. ההספקים וההישגים שלי הם המון בזכותו ובזכות שיתוף הפעולה המצוין בנינו".
מקום של כבוד לתרבויות בתכנון ועיצוב
מה שבולט בעבודות של מיכל הם ההשראה שהיא מקבלת ממקומות שונים בהם היא מטיילת בעולם, הבאים לידי ביטוי בסגנון האותנטי שהיא משלבת בעיצוב. "אני מאוד אוהבת להיפתח לתרבויות שנות, לראות אורחות חיים במקומות שונים בעולם ולהביא את זה לעיצוב. אני נותנת מקום של כבוד לתרבויות בתכנון ועיצוב. זה בא לידי ביטוי גם בבית הפרטי שלי שאני מאוד גאה בעיצובו ובתוכן שלו".

2 צפייה בגלריה
מיכל כהן פיטלן
מיכל כהן פיטלן
מיכל כהן פיטלן
(צילום: מאור מויאל)

ספרי לנו שלוש דברים שלא יודעים עלייך
"למדתי בבית ספר דתי מאוד, הוריי האמינו שהחינוך הדתי הוא הטוב ביותר ואני יודעת להעריך את זה היום. אני לא דתייה אבל יש לי זיקה אדירה ליהדות. אחד הפרויקטים המרגשים שלי הוא בית כנסת שאני עיצבתי ושי בנה. זה איחד המון טוב במקום אחד ויצא מוצלח מאוד.
הדבר השני הוא שאני טובה בניהול והפקת אירועים ואפילו עשיתי קורס בתחום. עיצבתי חתונה אחת והפקתי המון אירועים קטנים. תחביב מעצים.
הדבר השלישי הוא שאמא שלי גדולה ממני ב-17 שנה בלבד, היא התחתנה צעירה והפכה לסבתא צעירה. היא החברה הכי טובה שלי בעולם וממנה למדתי את רזי הזוגיות. אני מאחלת לשי ולי זוגיות טובה כמו שלה ושל אבא שלי, עד 120 שנה".
קניון הראל, מבשרת ציון
דוא"ל – mikico234@gmail.com
משרד – 072-2114955
נייד – 054-2347778
אתר – fital-arc.com