עיריית ירושלים הודיעה היום (שישי) כי מוסדות החינוך יפתחו ביום ראשון בבוקר בהתאם להחלטת הממשלה, אחרי למעלה משישה שבועות בהן הושבתו הלימודים עקב התפרצות נגיף הקורונה. בשלב זה, מי שיחזרו ללימודים יהיו תלמידי כיתות א' - ג', תלמידי כיתות י"א - י"ב ותלמידי בתי ספר לנוער בסיכון.
1 צפייה בגלריה
הגימנסיה העברית ירושלים
הגימנסיה העברית ירושלים
הגימנסיה העברית ברחביה
(צילום: רועי אלמן)
בסך הכל יחזרו ללמוד כ- 60,000 תלמידי כיתות א-ג ויא'-יב' ועוד 12,500 תלמידי החינוך המיוחד המתפרסים על פני 500 בתי ספר ברחבי העיר. על פי הנחיות משרד הבריאות כל בתי הספר חיטוי מלא הכולל גם ידיות, מעקות וחצרות, וצוותי ההוראה והחינוך צויידו במדי חום, אלכו ג'ל ומסכות. החל מיום ראשון בשעה 07:30 בבוקר ולאורך כל שעות הלימודים, עובדי הניקיון יעברו שוב על המשטחים הרלוונטיים ויחטאו. בסוף כל יום יתבצע נקיון וחיטוי יסודי. בכל בוקר יבדקו חום לתלמידי והתלמידים ידרשו להציג הצהרת בריאות חתומה על ידי ההורים. לדברי העירייה, בהתאם למתווה משרד החינוך נערכו התאמות לטובת פיצול הכיתות לקבוצות, הן מבחינה פיזית והן מבחינת חלוקת כוח האדם. התלמידים יצאו להפסקות נפרדות בכדי לשמור על הוראות משרד הבריאות והחצרות ינעלו מעבר לשעות הלימודים על מנת למנוע כניסת תושבים מחוץ לשעות הלימודים ולשמור על השטח נקי.

השלב הבא: כיתות נוספות

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), מתח ביקורת על קבלת ההחלטות בנושא. לדבריו, "ביבי משחק יויו עם מערכת החינוך. במקום החלטות מסודרות עם עבודת מטה רצינית, הכול מתקבל בשליפות וכסת"ח. כבר שבועות ברור שחייבים להחזיר את הכיתות הנמוכות והניגשים לבגרות בקבוצות קטנות, כמו באירופה. גרירת הרגליים עד הרגע האחרון מונעת מהמערכת להיערך ברצינות. זה לא קבלת החלטות, זה חלטורה". בתוך כך נקבע כי פעוטונים וגנים, בני 0 עד 6, יחודשו רק ב-10 במאי. היעד להחזרת כיתות ד'-י' הוא במהלך חודש מאי ולא יאוחר מ-1 ביוני. הודגש כי "בשלב זה הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת מבחני הבגרות). משרד החינוך יפעל להכנסת אמצעים שיבטיחו ריחוק חברתי, זאת בנוסף לעמידה בכל דרישות החיטוי וההגנה".
פורסם לראשונה: 15:48, 01.05.20