2 צפייה בגלריה
כביש 16 החדש. הדמיה: משרד התחבורה
כביש 16 החדש. הדמיה: משרד התחבורה
כביש 16 החדש. הדמיה: משרד התחבורה
מתחילים לראות את האור בקצה האספלט: לאחר שנים של עומסים בכניסה לעיר, אשר רק הולכים ומתגברים עם הזמן, ניתן השבוע האישור לתחילת העבודה להקמת כביש 16, שיהווה את הכניסה המערבית החדשה לעיר. הסיבה: נבחרה החברה שתבצע את סלילת התוואי. הכביש צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, להקל את עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה. הרכב הראשון צפוי לעלות עליו לקראת 2024.
הכביש, שעלות הקמתו מוערכת ביותר מ־1 מיליארד שקל, יחבר את כביש 1 לשכונות המערביות והדרומיות של העיר. אורכו של התוואי כחמישה קילומטרים והוא יכלול שתי מנהרות תחת השכונות יפה נוף והר נוף ושלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), בנחל רבידה (גבעת שאול), ברחוב בייט בירושלים וסמוך לבית החולים שערי צדק.
2 צפייה בגלריה
כביש 16 באזור צומת בייט | הדמיה: צוות אב לתחבורה
כביש 16 באזור צומת בייט | הדמיה: צוות אב לתחבורה
כביש 16 באזור צומת בייט | הדמיה: צוות אב לתחבורה
אישור הבנייה ניתן לאחר שהזכיין, 'שפיר הנדסה - פיצרוטי', קיצר את לוחות הזמנים להקמה לכשלוש שנים והגיע לסגירה פיננסית וקיבל את המימון הדרוש להקמת הפרויקט. האישור מגיע אחרי שוועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט בחרה את ההצעה של חברת שפיר הנדסה - פיצרוטי לזוכה במכרז, מתוך שש הקבוצות שהשתתפו בו לפני כשנה. המכרז הוא לתכנון, מימון, הקמה, תחזוקה ותפעול של כביש 16 ומתייחס לתקופה של 25 שנה.
את שפיר ייצגו עוה"ד דויד שפירא, מיכה טולמן, ניצן כהנא, נחום זיוון, אופיר לוי ויובל שלהבת ממשרד עוה"ד יגאל ארנון ושות'.