1 צפייה בגלריה
חזיר בר בצפון ירושלים | צילום: פרטי
חזיר בר בצפון ירושלים | צילום: פרטי
חזיר בר בצפון ירושלים | צילום: פרטי
הכירו את הסיוט החדש־ישן של התושבים הפלסטינים שגרים סמוך לשדה התעופה הישן באזור עטרות שמצפון לירושלים: חזירי בר שצצים עם שקיעת החמה, מסתובבים בין הבתים והורסים כל חלקה טובה. תושבים: "התופעה גברה מאוד בשנה האחרונה. זה פוגע לנו בפרנסה ומסכן את ילדינו, במיוחד עכשיו בחופש הגדול".
הבודדים הפכו ללהקה
עד לפני שנתיים היה מדובר בחזירי בר בודדים באזור עטרות. היום כבר מדובר בעשרות חזירי בר ששורצים במרחב. "זה קורה בדרך כלל קצת לפני רדת החשיכה, אבל לא רק כי אפשר להיתקל בחזירים במהלך כל שעות היום", מתאר התושב עימאד עוודאלה.
"אני מדבר על עשרות חזירים שבאים מהסביבה, רצים לכיוון הבתים שלנו, ולפעמים גם מתקרבים עד למדרגות הכניסה לבתים. קודם כל זה מפריע לשקט הנפשי שלנו, במיוחד כשעכשיו חופש והילדים בחוץ משחקים וחשופים לחיות האלה שיכולות להרע להם. המספר שלהם גדול ממש ואנחנו לא מצליחים להשתלט עליהם. זה מסוכן. כל הזמן צריך לשמור על הילדים ולדאוג שיקרה משהו".
לדבריו, החיות גם גורמות נזק. "יש לנו עשרות עצי זית. זה מקור פרנסה שלנו ואנחנו לא יכולים להשתמש בתוצרים של החקלאות בגלל מה שחזירי הבר עושים - הם מסתערים על השדות, אוכלים, מלכלכים, פוגעים בגידולים ולא משאירים כלום", מוסיף עימאד. תושבים נוספים מדברים גם הם על פחד מהחיות ועל נזקים כלכליים, בעיקר לתוצרת החקלאית.
עימאד: "אנחנו משלמים את החובות שלנו לעיריית ירושלים וביקשנו כמה פעמים שיטפלו בעניין הזה. אני הייתי בקשר עם גורמים בעירייה והסברתי שהתושבים סובלים, אבל כל יום אנחנו ממשיכים להתמודד לבד עם חזירי הבר וגם עם כלבים".
מהעירייה נמסר: "מדובר בחיות בר שהטיפול בהן באחריות רשות הטבע והגנים. השירות הווטרינרי בעירייה ורשות הטבע והגנים פועלים ללכידת החזירים".
ברשות הטבע והגנים הודו כי אכן יש בעיה של חזירי בר באזור, והוסיפו: "על העירייה לפנות לרשות לקבלת הנחיות כיצד לטפל בתופעת חיות הבר. לרוב הקפדה על פחים סגורים, צמצום השארת פסולת ברחבי העיר ובחצרות הבתים, לרבות מזון לחתולים וחיות אחרות באופן לא מבוקר, מצמצמת את התופעה הזאת. במקרים חריגים שבהם יש גם סכנה לבטיחות תושבי האזור ולרכושם, ואם הפתרונות לעיל מוצו באופן מלא - נבחנים אמצעים אחרים להרחקת חיות הבר, לרבות דילול באופן מדוד כמוצא אחרון".