1 צפייה בגלריה
הפגנת יוצאי אתיופיה. התשובה בהנצחה? | צילום: אבי מועלם
הפגנת יוצאי אתיופיה. התשובה בהנצחה? | צילום: אבי מועלם
הפגנת יוצאי אתיופיה. התשובה בהנצחה? | צילום: אבי מועלם
על רקע מחאת יוצאי אתיופיה, שהוצתה בשבוע שעבר בעקבות הירי בסלומון טקה ז"ל, יוזמה חדשה בכיכר ספרא מציעה לקרוא רחובות בעיר על שם דמויות חשובות מקרב בני הקהילה האתיופית. במכתב ששלח השבוע חבר המועצה עו"ד דן אילוז ('התעוררות') לראש העירייה משה ליאון, המשמש גם כיו"ר ועדת השמות העירונית, הוא מבקש ממנו להתניע את המהלך.
היוזמה קוראת לליאון לאשר הנצחה של שתי דמויות מרכזיות בקהילה האתיופית - פרדה אקלום ויונה בונגלה. בקשה בנושא הועברה לוועדת השמות. "זכתה ירושלים ובדור הזה שבו בניה מארבע כנפות הארץ אליה, ואנו רואים בעינינו את התגשמות חזון הנביאים וקיבוץ הגלויות", כתב אילוז לראש העירייה. "כחלק ממהלך זה זכינו וגם אחינו מאתיופיה שבו מתוך כיסופים וערגה עמוקה לציון וירושלים. העיר ירושלים היתה חלק בלתי נפרד מחלום השיבה של יוצאי אתיופיה. גם כיום העיר בעלת חשיבות עצומה בקרב בני הקהילה ורבים מהם קבעו בה את מושבם".
אלא שלמרות זאת, טוען אילוז, הקהילה האתיופית לא זכתה להנצחה וביטוי מספק במרחב הציבורי הירושלמי.
"אני רואה חשיבות רבה בשילוב הסיפור של קהילת יוצאי אתיופיה כחלק בלתי נפרד מסיפור שיבת ציון השלם של דורנו", המשיך בפנייתו. "וזאת גם באמצעות ביטוי במרחב הציבורי של ירושלים. אני סמוך ובטוח כי נושא זה יקר לליבך וכי תפעל לקדמו במסגרת סמכותך כיושב ראש הוועדה לשמות רחובות וכראש עיריית ירושלים".
ועדת השמות התכנסה ביום שני השבוע. ליאון קיבל את מכתבו של אילוז והודיע כי הנושא ייבדק וייבחן עם הגורמים הרלוונטיים כבר בימים הקרובים.