כשזוגות מגיעים להנחיית הורים אצל איילת ארן הם יכולים להיות בטוחים שעצות טובות וחכמות הם ישמעו ממנה. אחרי הכל, אין חכם כבעל ניסיון, וכאמא ל-11 ילדים אפשר להיות בטוחים שהניסיון של ארן בתחום הטיפולי הוא גדול, רב ומגוון מאוד.
2 צפייה בגלריה
איילת ארן
איילת ארן
איילת ארן
(צילום: יריב אלישע, הפקה: Q Elite beauty)

היא נולדה בראשון לציון כחילונית וחזרה בתשובה לפני יותר מ-40 שנה. ״למדתי בגימנסיה הריאלית בעיר והיו שם אנשים מאוד חכמים שהקימו את גרעין הנוער השמאלני של מר״צ ומאוד התרשמתי מהם״, היא נזכרת במבט לאחור. ״בסופו של דבר הם החלו במסע של חזרה בתשובה ואני יחד איתם. דרכם הבנתי שהיהדות זה משהו חכם״.
היתרון שלה כמטפלת הוא ההיכרות עם שני העולמות שלרובנו נראה שהם מתנגשים. איילת, בחכמה רבה, מצליחה למצוא קווים משיקים שהופכים את הבית שלה למאוחד, אוהב ומכיל. ״המשפחה שלי מורכבת: יש חרדים חרדים, רוחניקים, דתיים לייט וחילונים״, היא מספרת, ״אבל כולם מאוחדים וזה בעיניי החזון החשוב ביותר - שלום ואחווה והתימרון בין כולם״.
בנוסף לעולם הנחיית ההורים בו היא נמצאת כבר מספר שנים, ארן מנצלת את ההיכרות שלה עם שני העולמות ומעבירה הרצאות וחוגי בית בנושא האחדות והחיבור שבין המגזרים השונים, דבר שכנראה נחוץ מאוד בימים אלו בקרב העם. ״אני תמיד אשמח לבוא ולשתף מהידע שלי עם אנשים אחרים ובעזרת זה לנסות ולקרב בין אנשים״.

2 צפייה בגלריה
איילת ארן
איילת ארן
איילת ארן
(צילום: יריב אלישע, הפקה: Q Elite beauty)

לעולם הנחיית ההורים היא הגיעה כבר כאמא. ״הייתה לי משפחה עם ילדים קטנים שהתמודדה עם דברים כמו בכל משפחה והרגשתי צורך לקבל יעוץ והכוונה״, מספרת ארן, ״ואחרי שקיבלתי את המענה והרגשתי שאני הרבה יותר שולטת בעניינים עברתי לשלב הבא שהוא ללמוד להדריך בתחום.
״תוך כדי העבודה בהנחיית ההורים, פיתחתי שיטה שנקראת ׳קומות׳. השיטה עושה סדר בין כל השיטות המוכרות כיום בעולם ולוקחת את הדברים החיוביים מכל שיטה ומנקזת אותם לשיטה אחת״.
אז איך עובדת שיטת הקומות?
״הקומה הראשונה והבסיסית היא קומת האהבה. אנחנו משקיעים בה הכי הרבה זמן מכיוון שאם קומת האהבה לא בנויה היטב נוצרים מתחים ובעיות משמעת והתנהגות. כשהיא בנויה באופן יציב מתקדמים הלאה.
״אחרי קומת האהבה יש את קומת החוקים והגבולות. בקומה השניה מתחילים להפעיל כלים משמעתיים, אך מכיוון שהקומה הזו כבר בנויה על קומת האהבה, הילד יקבל את הסנקציות בהבנה ובפחות התקוממות״, מסבירה איילת.
״הקומה השלישית זוהי הקומה העליונה והיא השאיפות החינוכיות של ההורים. כאשר הילד מתחיל להקשיב, כי כבר הפכנו לדמות אהובה ומוערכת עבורם, וקל יותר להגשים את החלומות ולפתור בעיות שצצות בדרך בקלות הרבה יותר גדולה״, מסכמת מדריכת ההורים המנוסה. ״זו שיטה שאי אפשר להיכשל בה״.
שיטת הקומות גם הוכיחה את עצמה. באחד הסיפורים של איילת. ״הגיעה אליי לטיפול הורי אמא שלקחו ממנה את הילד שלה ורצו לבחון את החזרת הילד. במהלך הטיפולים הבנתי שיש בעיה עמוקה יותר של אהבה עצמית בין האם לבין עצמה ומשם נובע חוסר האהבה לילד.
״בשלב הראשוני עבדתי איתה על האהבה העצמית שלה. עברנו הליך טיפולי ארוך מאוד ויסודי מאוד שרובו התבסס על קומת האהבה. התחלנו לעבוד על חוקים וגבולות. בסוף היא קיבלה את הילד בחזרה ואני בהחלט מרגישה שההליך הטיפולי הזה היה מהמשמעותיים שאני העברתי ואני מרגישה שגם אני למדתי ממנו הרבה״, היא אומרת בחיוך.
״אני מרגישה שאני אדם של שליחות. אני רוצה ללמד את ההורים איזה אוצרות יש להם בבית״, אומרת ארן. ״כשהורה מתייחס לילד שלו כאוצר ולא כבעיה משמעתית – כאן מתחיל הליך הריפוי. זו הבשורה שהייתי רוצה להביא לכל בית בישראל״.

שלושה טיפים להורים:

1. מסכים: אל תתקפו ישר את בעיית המסכים. הציעו לילד פעילות משותפת והבטיחו שלא תגעו או תחטטו לו בסלולרי. כשהילד יידע שהוא יכול להשאיר את המכשיר ולא יגעו בו, הסיכוי לשיתוף פעולה מצידו עולה.
2. עזבו את הסלולרי שלכם גם: פנו זמן משותף לפעילות עם הילד שבו גם אתם לא תהיו זמינים עם הפלאפון שלכם. שימו את המכשירים של שניכם ביחד, הציעו לילד לבחור את הפעילות ותהנו מהזמן הזה ביחד. ליצור יקום מקביל של קשר ושיחות בהם הפלאפון לא זמין (לא שלי ולא של הילד): אפשר לעשות בזמן הזה מה שבא לכם. בזמן הזה שני הצדדים בלי פלאפון. לבקש מהילד שהוא יציע את סוג הפעילות שאתם הולכים לעשות ביחד.
3. הילד רץ לפלאפון? אל תתאכזבו: זכרו כי עצם ההסכמה והפעילות המשותפת היא העיקר. האינטימיות והחברים של הילדים נמצאים בפלאפון וטבעי שהוא ירצה לקחת את המכשיר מיד.

ליצירת קשר:
טלפון נייד: 053־5307038
דוא״ל: Tsafiaran@gimail.com

מוגש מטעם איילת ארן