בשירותי בריאות כללית מחוז ירושלים עובדות כ-1,746 נשים והן מהוות רוב מכריע של 77% מכלל עובדי המחוז. אולם, הרוב המספרי הוא רק חלק מהסיפור וזאת כי 86% (כ-1,500)מהן אקדמאיות ו-30% מהן בעלות תואר שני ושלישי. המקצועות בהן נוכחותן מובילה הם סיעוד וריפוי בעיסוק (92%), תזונה ודיאטה (89%), עבודה סוציאלית (84%), רוקחות (74%), וברפואה הן בשיעור זהה לשיעור הגברים – 50%. כמו כן, הן מובילות בניהול מרפאות ושירותים – 72% נשים, ותופסות מקום משמעותי בתפקידי הניהול הבכירים במחוז. הכירו את שש המנהלות המובילות את תחום הרפואה בקהילה.
ד"ר טלי לנדאו זמר: "כשאת מתלבטת האם משהו הוא קשה מידי, תחשבי האם היית מוכנה לעשות אותו בשביל הבת שלך, ואז תעשי אותו בשביל עצמך"

6 צפייה בגלריה
ד"ר טלי לנדאו זמר
ד"ר טלי לנדאו זמר
ד"ר טלי לנדאו זמר
(צילום: דוברות כללית)

ד"ר טלי לנדאו זמר (49), רופאת אף אוזן גרון מומחית עם התמחות על בניתוחי גרון ושיקום קול, רכזת תחום אף אוזן וגרון במחוז ירושלים
כשד"ר טלי לנדאו זמר מייעצת לצעירות מתחילות בתחום הרפואה, היא אומרת להן: "כשאת מתלבטת האם משהו הוא קשה מידי, תחשבי האם היית מוכנה לעשות אותו בשביל הבת שלך, ואז תעשי אותו בשביל עצמך, כי את ראויה לזה", היא אומרת.
בכובע אחד היא קלינאית שרואה מטופלים בתחום המקצועי שלה – רפואת אף אוזן גרון מומחית והיא גם עוסקת בתחום מיתרי הקול אותו למדה כתת התמחות והוא כולל בתוכו טיפול בצרידות, גידולים ממאירים של מיתרי הקול, הפרעות בנשימה והפרעות בבליעה. בכובע השני שלה היא רכזת תחום אף אוזן וגרון במחוז, ובתפקיד זה היא נותנת מענה בתחום המקצועי שלה להנהלת המחוז בנושאים כמו ציוד, נהלים, שיטות עבודה, גיוס רופאים, קיצור תורים וקידום רפואה איכותית.
עבור ד"ר לנדאו זמר, יום האישה הוא הכרה עבור הנשים הרופאות בכל ההישגים אליהם הגיעו, "ויחד עם זאת הגדרה של הפערים שעדיין צריך לגשר עליהם".
ד"ר סיון אקשטיין: "לנשים יש יכולת מופלאה של התמודדות עם מצבים מורכבים, והן מצליחות להישאר עומדות על שתי הרגליים גם כשבחוץ משתוללת סערה"

6 צפייה בגלריה
ד"ר סיון אקשטיין
ד"ר סיון אקשטיין
ד"ר סיון אקשטיין
(צילום: דוברות כללית)

ד"ר סיון אקשטיין (51), רופאה מומחית בנוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד, מנהלת מערך התפתחות הילד בכללית שירותי בריאות בירושלים
עבור ד"ר סיון אקשטיין יום האישה הוא תזכורת לחיבור למהות של נשים כנשים המאפשרת חיים מתוך משמעות ונתינה, "זאת לצד הידיעה שנשים רבות בעולם, וגם כאן בארץ, אינן שוות זכויות, סובלות מדיכוי ומאלימות ואינן זוכות לבחור איך חייהן יראו".
היא מנהלת את מערך התפתחות הילד המאבחן ומטפל בילדים עם ליקויים התפתחותיים בתחומים שונים. המערך כולל רופאים, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת, פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק ועובדים סוציאליים, כולם בעלי התמחות בתחום התפתחות הילד, רובן נשים.
לכבוד יום האישה היא אומרת: "לנשים יש יכולת מופלאה של התמודדות עם מצבים מורכבים, והן מצליחות להישאר עומדות על שתי הרגליים גם כשבחוץ משתוללת סערה".
פרופ' אחינעם לב שגיא: "עבורי כל יום הוא יום האישה"

6 צפייה בגלריה
פרופ' אחינעם לב שגיא
פרופ' אחינעם לב שגיא
פרופ' אחינעם לב שגיא
(צילום: דוברות כללית)

פרופ' אחינעם לב שגיא (53), רופאה גניקולוגית ומומחית למחלות של העריה והלדן (פות ונרתיק)
הבחירה בתחום טיפול בו נשים רבות סובלות אך מתקשות לדבר עליו הוא שליחות עבור פרופ' אחינעם לב שגיא, רופאה גינקולוגית ומומחית למחלות של העריה והלדן (פות ונרתיק), תחום הכולל בתוכו בעיות שונות של איברי המין החיצוניים המתבטאות כגרד, כאבים, כאבים ביחסי מין, הפרשות ואי נוחות.
במקביל לעבודתה הקלינית פרופ' לב שגיא עוסקת במחקר, מרצה ומלמדת מתמחים בגניקולוגיה וסטודנטים לרפואה. היא מספרת שבחרה לטפל בתחום עם בעיות ממנו נשים רבות סובלות אך מתקשות לדבר עליו ועל הבעיות הקשורות אליו. "יום האישה הוא הזדמנות להעלות את המודעות לבריאות האישה ולצרכים המיוחדים של נשים בגילאים שונים – בקרב הנשים עצמן, שחיות עם בעיות שונות במשך שנים בלי לדעת שמדובר בבעיות שניתן לפתור אותן, בקרב המערכת הרפואית, ובקרב יזמים וחברות שיכולים לקדם פתרונות עבור בריאות נשים".
ד"ר אלה קיטרוסר: "המשמעות של יום האישה עבורי היא לחגוג הישגים של נשים ולעודד שוויון בין כל המגזרים והמגדרים"

6 צפייה בגלריה
ד"ר אלה קיטרוסר
ד"ר אלה קיטרוסר
ד"ר אלה קיטרוסר
(צילום: דוברות כללית)

ד"ר אלה קיטרוסר (36) אם לשלושה ילדים, רופאה מומחית ביילוד וגינקולוגיה. עובדת כגינקולוגית ואחראית על תחום רפואת להט"ב במחוז ירושלים
כרופאה גניקולוגית, ד"ר אלה קיטרוסר עוסקת במתן שירותי רפואה לנשים בכל הגילאים והתחומים. היא מספרת שתחומי העניין העיקריים שלה הם רפואת נערות ומתבגרות ורפואת גיל המעבר.
"כאחראית תחום רפואת להט"ב אני עובדת על מתן ופיתוח שירותי רפואה מותאמים לקהילת הלהט"ב במחוז. בשנה האחרונה הקמנו את המרפאה הראשונה לקהילה בירושלים בה אני עובדת יחד עם צוות מקיף הנותן שירותים של רפואת משפחה, גינקולוגיה, כירורגיה, עבודה סוציאלית, סיעוד ורפואה מונעת".
בעתיד המרפאה שואפת להמשיך ולהרחיב את השרות לקהילה כולל הוספת שרותי רפואה נוספים (כגון פסיכיאטריה ואנדוקרינולוגיה), קיום מפגשים והרצאות למתן ידע ועידוד רפואה מונעת ואורך חיים בריא.
עבור ד"ר קיטרוסר יום האישה הוא חגיגת הישגים של נשים ועידוד שוויון בין כל המגזרים והמגדרים באוכלוסייה על ידי השמת זרקור על התרומה האדירה שיש לאוכלוסיות מוחלשות, משפט שהיא מאוד מאמינה בו אותו אמרה לורל טאצ'ר אורליך: "נשים שהתנהגו יפה לא עשו היסטוריה".
ד"ר רויטל דרעי חסיד: "במקום שאין אנשים השתדלי להיות אישה"

6 צפייה בגלריה
ד"ר רויטל דרעי חסיד
ד"ר רויטל דרעי חסיד
ד"ר רויטל דרעי חסיד
(צילום: דוברות כללית)

ד"ר רויטל דרעי חסיד (45), מנהלת תחום רפואת נשים במחוז ירושלים ומנהלת מרכז בריאות האישה של כללית הממוקם בשערי צדק
עבור ד"ר רויטל דרעי חסיד יום האישה הבינלאומי הוא חוויה יומיומית, מאחר והיא זוכה לעבוד עם נשים ואנשים שרואים בקידום בריאות האישה את פרויקט חייהם.
היא אחראית לקידום בריאות נשים במחוז ירושלים, "אנחנו עובדים בשיתוף עם כל הסקטורים על מנת לתת מענה רפואי מקצועי, איכותי ואכפתי לכל מטופלת", מסבירה ד"ר דרעי חסיד. לנשים צעירות בתחילת דרכן היא מייעצת: "בכל מקום בו את נמצאת השתדלי להשפיע לטובה ולהפוך את המקום לטוב יותר עבור כולנו. כשתצליחי לעשות זאת, תגלי שפונים אליך שוב ושוב ורוצים לקדם אותך לתפקידים משמעותיים יותר".
ד"ר אורית שימרון: "תלכי בדרך שאת מאמינה בה בהתמדה ובנחישות ואל תחששי להראות את יכולותיך"

6 צפייה בגלריה
ד"ר אורית שימרון
ד"ר אורית שימרון
ד"ר אורית שימרון
(צילום: דוברות כללית)

ד"ר אורית שימרון (66) מנהלת מערך המעבדות המחוזי פרוז'ינין
עבור ד"ר אורית שמרון יום האישה הבינלאומי הוא תזכורת לכך שיש עוד דרך ארוכה, "נעשתה התקדמות אדירה ביחס למעמד האישה מאז מאבק נשים על זכות הבחירה", היא אומרת.
מערך המעבדות עליו היא אחראית נותן שרותי מעבדה רפואית לכל חברי הכללית במחוז ירושלים ובבדיקות מסוימות לכל חברי הכללית בארץ, בדיקות שגרתיות כמו גם בדיקות מיוחדות ומורכבות. המעבדה נותנת שרות מהיר ומקצועי תוך שיתוך פעולה עם כל ממשקי המחוז.
לד"ר שימרון יש מסר לנשים צעירות בתחילת דרכן: "תלכי בדרך שאת מאמינה בה בהתמדה ובנחישות ואל תחששי להראות את יכולותיך. חשוב לא פחות לראות תמיד את האנשים שמולך, הם חשובים לא פחות ממך".