עידית לוי (47) אשת נדל"ן, 22 שנים בתחום, בעלת משרד התיווך 'גודלנד' בירושלים, מתמחה בדירות יד שנייה, פרויקטים לפינוי בינוי ומגרשים. היא תושבת שכונת בית הכרם בירושלים, גרושה ואם למיכאל (21) רקדן מקצועי.
2 צפייה בגלריה
עידית לוי
עידית לוי
עידית לוי
(צילום: ברי חיון)

מה גרם לך לבחור בתחום?
"לאחר שירותי הצבאי בהנדסה קרבית בתפקיד מפקדת קשרים טסתי לנסות את מזלי בארה״ב בתחום המכירות. עם קשיי שפה התברגתי וקודמתי לאשת המכירות הטובה ביותר. לאחר כשנתיים שבתי ארצה והחלטתי לקחת את כישוריי הסחר והמו״מ שלי ולמנף אותם לתחום הנדל״ן. כשבני מיכאל היה בן שנה התחלתי לכתת רגליי מנכס לנכס עם לקוחות כשברקע אני עוברת תהליך גירושין ואבי עבר אירוע מוחי.
"צרות בצרורות, בזכות האמונה החזקה שבי המשכתי לעבוד ימים כלילות למחייתי על מנת שלא יחסר לבני מאומה. היו ימים שנאלצתי לקחת אותו עימי לעבודה ובלבד שלא אפספס עסקאות. תקופה מאתגרת ומסחררת, כשאת כל הנטל אני נושאת לבדי על כתפיי. למדתי שהדבר היחיד שעומד בפני הרצון, זה הרצון. תודה לאל, בני סיים בהצטיינות את לימודיו ב'בויאר', וקיבל תואר מצטיין ממשרד החינוך. הוא חווה וקיבל חוגים, טיולים, בילויים וכל צורך שיכול להקנות לו רווחה כלכלית ושקט נפשי, כשאמא כאן תמיד לצידו".
מהי התשוקה האמיתית שלך בתחום העיסוק שבחרת?
"אני עובדת במקצוע בתחושת שליחות, ליישב את ארץ ישראל. חשוב לי לעבוד עם הלב. בית הוא המקום בו נמצא הלב וכל בית זה סיפור חיים של בנאדם. אני מאמינה שהקירות סופגים הכל ולכן חייבת להיות רגישות והקשבה, זה שם המשחק בתיווך. הקשבה לפרטי פרטים, שמתחילה כבר בשיחת הטלפון הראשונה.

2 צפייה בגלריה
עידית לוי
עידית לוי
עידית לוי
(צילום: ברי חיון)

"חשוב לי שהקונים והמוכרים יידעו שאני בנאדם. לפני הכסף והעסקה, המילה שלי חשובה מהכל. רכישת האמון זאת המטרה העליונה שלי. המצוינות אצלי זו הדרך, יותר מאשר סגירת העסקה. סבא שלי ז״ל, אורפלי, היה מהסתתים של ירושלים. גדלתי בבית שבו המילה חשובה מהכל.
"זה מקצוע שדורש למידה ואמון רב. אם אני לא נותנת מענה ללקוח במיידי, מבחינתי אני לא מקצועית. הלקוחות שלי מגיעים אלי מהמלצות, לקוחות חוזרים, ילדים או המשפחה שלהם. חלק מהשירות שלי זו מעטפת פתרונות שכוללת בין השאר ליווי בנקאי, אישורי משכנתא עקרונית, והמלצות לבעלי מקצוע".
ספרי על האתגרים שאת מתמודדת איתם מאז ה-7.10.
"הבטן התהפכה לי עם פרוץ המלחמה, במשך 3 חודשים חייתי בכאב רב מחסכונות, כסף שחסכתי מעבודה קשה, שקל לשקל. זו היתה פעם ראשונה בחיים שלי ששקלתי להחליף מקצוע. הטלפון דמם, ואני בנאדם שלא נח לשניה. אנשים שלחו לי הודעות על ביטולי חוזים, אפילו לא התקשרו. כולם היו מבוהלים, הבנתי... גם אני לא הייתי קונה דירה באותם ימים. אך כמו תמיד בתוך תוכי, יש לי איזה מנגנון הישרדותי מילדות. שקוראים לו אמונה חזקה. והאמנתי. כשצלצלו לגבי דירה הנשמה שלי חזרה לפרוח, חזרתי בפול טיים".
סיפור מרגש שאת לוקחת איתך מהתקופה?
"הראיתי דירה בקרית מנחם, והסבא שמוכר את הדירה איבד את הנכד שלו. כל הבית תמונות, והסבא החליט עקב כך, לחיות את החיים, למכור ולבזבז את כל הכסף על טיולים. בימים אחרים אולי הייתי יושבת להסביר לו למה לא לעשות את זה. אך המלחמה הביאה אותי למצבים, של רק להקשיב, לחבק, ולעזור בכל מה שצריך".
מהיכן שואבים כוחות בתקופה כזו?
"במלחמה קפאתי והשוק כולו קפא, עסקאות שהיו ממש לפני חתימה בוטלו. אבל הבנתי שכולנו הלומי מלחמה, השגרה חוזרת... החיים חזקים, מבהיל עד כמה. הבנתי, בגיל 47, שכנראה זה החיים. זה נהיה תדר אחד, אפשר לשמוח ובמקביל להיות עצובים. לקח זמן להסכים עם עצמי שזה מותר. לנשום, ולהמשיך בכל הכוח בישוב הארץ. מאמינה שזאת צוואתם של כל הנופלים".
כיצד העבודה עוזרת לך לצלוח את התקופה המורכבת?
"הצגתי דירות להרבה מפונים, מצאתי את עצמי אוספת אנשים מבתי מלון, לוקחת אותם לראות דירות להשכרה, קונה מתנות לילדים הקטנים. היו פעמים שלקחתי אותם לאכול יחד, ואפילו מזמינה אותם לשבת. כל משפחה והסיפור הנורא שלה. פתחתי בבית שלי חמ״ל של הכנת ספרי תהילים, וערבות חבוטות (זה סגולה לשמירה).
"בין היתר התחברתי לקבוצה ירושלמית של מלאכים, בכל יום שלישי במשך 4 חודשים אנחנו מבשלים אוכל ביתי ל־10,000 חיילים בצומת גילת בעוטף עזה. זו אופרציה שלמה של תפריט, קניות, שינוע, תרומות והפשלת שרוולים".
משהו אופטימי לסיום?
"דווקא בתקופה זו, יש אלי פניות רבות מחו"ל של יהודים, שדווקא עכשיו יותר מכל תקופה אומרים לי 'אנחנו חייבים דירה בארץ ישראל'. וכל שיחת טלפון כזאת צובטת לי את הבטן, ואני מתמלאת בכוחות להמשיך".

פרטי התקשרות:
עידית לוי, תיווך גודלנד, ירושלים
054-5666443
GOODLAND13@GMAIL.COM

מוגש מטעם עידית לוי