מי אני?
"שמי אורלי רז חברת קיבוץ רמת רחל, בת זוג לרענן, אמא לנועה בת 26, סטודנטית בבצלאל, יונתן בן 23, סטודנט לפיתוח תוכנה ולדניאל בן 20, לוחם בצנחנים.

2 צפייה בגלריה
אורלי רז. "אני מאד אוהבת את העבודה שלי"
אורלי רז. "אני מאד אוהבת את העבודה שלי"
אורלי רז. "אני מאד אוהבת את העבודה שלי"
(עדי כהן-דיגיטל)

"אני בעלת תואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטה העברית בירושלים. יש לי תעודת עיצוב פנים מהטכניון וכעת אני לומדת בישול ב"דנון". אני פריקית של לימודים וסדנאות ואני נהנית ממגוון רחב של תחומים שמעניינים אותי. קולנוע וסרטים הם אחת האהבות הגדולות שלי אני משתדלת אחת לשבוע לבקר בקולנוע סמדר. שנים ארוכות ריצה הייתה פעילות משמעותית ומרכזית בסדר היום שלי. ב-2012 אפילו רצתי מרתון שלם באמסטרדם".

עולם הנדל"ן:
"אל עולם הנדלן הגעתי לפני 13 שנים בתום עשור של עשייה בתחום החינוך במגוון תפקידי הוראה וניהול. פעמים רבות אנשים מרימים גבה כששומעים על המעבר הזה אבל העשייה והניסיון בתחום החינוכי משרתים אותי מאד גם בתחום הנדל"ן. את דרכי בתחום, התחלתי במשרד של רימקס. למדתי והתמחיתי במכירת נכסים יד 2 בשכונות המרכזיות בעיר: ארנונה, קטמון הישנה, בקעה, ארמון הנציב, בית הכרם, קריית יובל ובשנים האחרונות גם בעין כרם, בית זית גבעת יערים והסביבה. במהלך השנים ליוויתי קונים ומוכרים במעל 200 עסקאות במגוון אזורים ושכונות ברחבי העיר. בשלוש השנים האחרונות אני עצמאית למרות שזהו עסק של הקיבוץ".

להיות מקצוענית:
"כשעבדתי ברימקס נהג הבעלים ברנרד רסקין לומר שאני הסוכנת היחידה בעולם שהיא גם קיבוצניקית ועוד מקיבוץ שתופי וגם עוסקת במקצוע קפיטליסטי מובהק. זה עיקר הכח שלי בעבודה, זה הייחוד האמיתי שלי וזה מה שמבדיל אותי משאר חבריי למקצוע.
"הסטטוס שלי כחברת קיבוץ שמעבירה את כל הכנסותיה לקיבוץ מנטרל את ההיבט הכספי בניהול העסקה. שלא תהיה טעות- אני עובדת כדי להתפרנס אבל מה שעומד לנגד עיני הוא תמיד ואך ורק אינטרס הלקוח. אני עובדת בעיקר עם מוכרים משקיעה המון בפרסום ושיווק הנכסים אני נהנית מאנרגיית המכירה ולכן עבודה שלי מבוססת שת"פ מלא עם הקולגות שלי. ירושלים מצטיינת במתווכים טובים ומקצועיים שיודעים לשתף פעולה באופן שהלקוח מרוויח מאד. אני אוהבת מאד את העבודה שלי. העיסוק שלנו המתווכים מהווה קרקע פורייה להתפתחות אישית יותר מכל סדנא שהשתתפתי בה".

2 צפייה בגלריה
"המון מקום לתכנון, הקשבה ויצירתיות"
"המון מקום לתכנון, הקשבה ויצירתיות"
"המון מקום לתכנון, הקשבה ויצירתיות". רז
(עדי כהן-דיגיטל)

מה מיוחד בעבודה הזו?
"זו עבודה מאתגרת אך בצידה סיפוק גדול. מפגש מתמיד עם אנשים עם הצרכים החלומות שלהם. פעמים רבות אלה מפגשים מעוררי השראה כשנחשפים אל סיפורי החיים של הלקוחות. לכולם יש סיפורים מרתקים.
"אני אוהבת את העצמאות שיש בעבודה הזו. את העובדה שכל מכירה של נכס היא בניית מערכת יחסים מבוססת אמון עם הלקוח. אפשר ללמוד המון על אנשים רק להתבונן בתמונות שעל הקירות על המקרר על מה שחשוב להם, סיפורי בתים מיוחדים: הנכס של פרופ' חנה ספראי ז"ל שכל 120 המטרים שלו היו ספריה ורק חדר שינה אחד. או הנכס המיוחד בארמון הנציב שבאחד החדרים ניצב נבל גדול. שבעלת הבית ניגנה בו להנאתה. וכמה היה מרגש עבורי למכור את הנכס של הגברת אילוז ז"ל שבצוואתה קבעה שמכירת הדירה תיעשה רק על ידי (כיוון שבחייה לאחר שפנתה אלי ומצאתי לה קונה היא החליטה לא למכור ולעבור לבתה במודיעין)".

בלי אגו:
"מתן שירות הוא תחום שמחייב פוקוס בצרכים של הלקוח וברוב הזמן הנחת האגו בצד. זיהוי המוטיבציה והמניעים, אבחנה בין עיקר לתפל והיכולת להתוות דרך עד להשגת היעד תוך ניהול משברים, לראות צעד אחד או שניים קדימה מהלקוחות. כמו באותה עסקה בה ליוויתי זוג שביצע רכישה ומכירה מה שנקרא גב אל גב והגברת הייתה תחת לחצים כבדים עד כדי מחשבות לסגת מהעניין כולו. תפקידי שם היה לתת לה יד להזכיר למה היא יצאה אל הפרויקט מה היה החלום לברר יחד עם בן זוגה במה הם מסתכנים אם בכלל. או אותה מכירה שהצדדים הסכימו על הכל אבל עורכי הדין (תל אביביים שניהם) התקוטטו כמו ילדים בגן עד שמצאתי עצמי עושה עבודת גישור בין שניהם!".

טיפים לרוכשי/מוכרי נכס:
"שוק הנדל"ן בארץ הוא שוק הטרוגני, דינמי ופעיל. הוא שוק טוב ויציב גם כשאנחנו עוברים תקופות מאתגרות. פעמים רבות אני שומעת מלקוחות את משאלת הלב שלהם דווקא בתקופות קשות שכדאי להמתין כי תיכף המחירים ירדו. המציאות מוכיחה אחרת. אחרי קיפאון הם יזנקו. עשו בדיקות חקרו את האזור בו אתם מעוניינים לרכוש נכס שוחחו עם השכנים והיעזרו באנשי מקצוע מעולים. אם יש משהו שלמדתי ממש ברור זה שאם נכס עונה לצרכים של הקונה-לרוב תימצא הדרך לממש את העסקה. זה משאיר המון מקום לתכנון, הקשבה ויצירתיות".

מוגש מטעם אורלי רז