התאחדות התעשיינים במרחב ירושלים מובילה ומצעידה קדימה את התעשייה בעיר לאורך עשרות שנים. כיום, מייצגת ההתאחדות כ-170 מפעלי תעשייה בירושלים והסביבה ופועלת בקשר הדוק ובשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים ,רשויות מקומיות נוספות במרחב וגורמי ממשל שונים, לטובת הסרת חסמים רגולטורים ובירוקרטיים וכל זאת על מנת לפתח את הסביבה העסקית של חברות התעשייה ולפתוח דלת למען תעשיות חדשות נוספות שיבקשו להקים את עתידם הכלכלי בירושלים.

2 צפייה בגלריה
פארק הר חוצבים
פארק הר חוצבים
פארק הר חוצבים
(קרונוס עבור מנהלת הר - חוצבים )

כחלק מפעילותה הענפה דואגת התאחדות התעשיינים במרחב ירושלים לקידום פארקי התעשיות בעיר וסביבתה, זאת לצד גידול משמעותי במספר מפעלי התעשייה ופיתוח מגוון של ענפי תעשייה שונים בירושלים. כל אלה, ביססו את מעמדה של התעשייה כאחד ממנועי הצמיחה הכלכליים הבולטים של העיר בעשורים האחרונים וכנדבך מרכזי וחשוב בחיזוק הכלכלה של ירושלים בירת ישראל.
יש להדגיש, כי מעבר לתרומה המשמעותית של התעשייה בהיבט הכלכלי, היצע עבודה רחב היקף הוא הסיבה הראשונה לכך שצעירים נשארים בירושלים. העובדה שניתן להציע ולהעניק למגזר הצעיר שכר ממוצע גבוה באופן ניכר מהשכר הממוצע במשק ,אופק תעסוקתי, ביטחון כלכלי, יציבות ואפשרות לקידום ולהתפתחות, מונעים הגירה שלילית מירושלים לערים אחרות ומבססות את גרעין הצעירים, שעד לפני כמה שנים טובות זלג אל מחוצה לה.
כמו כן, פועלת התאחדות התעשיינים למציאת פתרונות לנושאים המרכזיים ולאתגרים המורכבים העומדים לפתחה של התעשייה במרחב ירושלים. בין היתר מדובר בקידום הקצאות קרקע לתעשייה, מניעת פגיעה באזורי התעשייה במרחב ירושלים ושמירה על ייעודם המקורי, שיפור תשתיות קיימות והקמת תשתיות חדשות לתעשייה, שילוב מגזרים נוספים בשוק העבודה והמשך הכשרות מקצועיות, קורסים וימי עיון.

התגייסות כללית

התאחדות התעשיינים במרחב ירושלים הגדילה לעשות והפעילה כבר בשעות הראשונות של מלחמת 'חרבות ברזל', חדר מצב שכלל סיוע דחוף למפעלי התעשייה ומתן כלים מעשיים ופתרונות לבעיות ולסוגיות רבות המורכבות שנוצרו עקב המלחמה, כדוגמת טיפול בחוסר כוח אדם, שנוצר בשל מספר רב של מגויסים ואי כניסת עובדים פלשתינאים לישראל, סיוע בגיוס והעסקת עובדים בשעת חירום כניסת חומרי גלם למפעלי היצור, סיוע למפעלים חיוניים, טיפול בחסמים בפעילות הייצור וחיבור ישיר עם הרשויות המקומיות וגורמי הביטחון.

2 צפייה בגלריה
הנהלת התאחדות התעשיינים במרחב ירושלים עם ראש העיר משה ליאון
הנהלת התאחדות התעשיינים במרחב ירושלים עם ראש העיר משה ליאון
הנהלת ההתאחדות במרחב ירושלים עם ראש העיר משה ליאון
(דן שושני- יח"צ )

הדר מרלי, מנכ"לית התאחדות התעשיינים במרחב ירושלים: "בימים מאתגרים אלה אנו מבינים יותר את החשיבות של תעשייה מקומית חזקה ומצליחה. אנו עדים לשיאים טכנולוגיים וחדשנות אדירה שמשפיעה ועוד תשפיע רבות עלינו בעתיד. תעשייה ישראלית זו גאווה לאומית".
ירון קמחי, יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב ירושלים :"פיתוח תעשייה מתקדמת בירושלים, יאפשר היצע משרות בשכר גבוה לתושבי ירושלים וימשוך אוכלוסייה חזקה ואיכותית לעיר. שילוב כל מגוון התושבים בעיר בתעסוקה ובתעשייה, יתרום משמעותית לחיזוקה ופיתוחה הכלכלי של ירושלים בירת ישראל".