תיאטרון ירושלים הוא מרכז התרבות הגדול בישראל, ששם את התרבות הישראלית בקדמת הבמה ובלב ירושלים. כל אחד יכול למצוא בו את התוכן התרבותי שמתאים עבורו. בתיאטרון מוצג מגוון רחב ועשיר של תוכן שמתאים לכולם – מכל גיל ומכל קבוצה.

2 צפייה בגלריה
 תפריט תרבותי עשיר
 תפריט תרבותי עשיר
תפריט תרבותי עשיר. תיאטרון ירושלים
( נגה ארד איילון)

יש כאן תמהיל מיוחד של איכות, של תרבות, ושל חדשנות ויכולת לקלוע לטעם רחב מאוד של קהלים מכל הסוגים. "אנחנו גאים להביא לירושלים את מיטב ההצגות החדשות והטובות בישראל מהתיאטראות המצוינים שיש לנו בארץ. מחזות ישראליים מקוריים, עיבודים לספרים או לסרטים קלאסיים אהובים, דרמות, קומדיות ועוד", אומרת מנכ"לית התיאטרון, שרון ירדני אברמוביץ'.
התיאטרון מציע גם מגוון רחב לדור הצעיר יותר. "לילדים, אנחנו מציעים הצגות נפלאות שיודעות לדבר במיוחד אליהם ועל מה שמעניין אותם. זאת, לצד סדרת קונצרטים מיוחדת לילדים בשיתוף התזמורת הסימפונית ירושלים", מוסיפה ירדני אברמוביץ'.
כך גם בכל הקשור לעולם המוזיקה. לצד מופעי זמר מרוממי רוח, יארח השנה התיאטרון מופעי מוזיקה של האומנים המובילים וקונצרטים בביצוע התזמורות הטובות בישראל. במחול, מוביל התיאטרון סדרת מופעים מרגשת ממיטב הלהקות בישראל ומופעי בכורה שיגיעו במיוחד לירושלים.
לצד כל אלה, תוכלו גם להרחיב אופקים ולהתעמק בסדרות הידע וההעשרה מרחיבות הדעת "עצם העניין" בעקבות גיבורי תרבות, אקטואליה, יוצרים ישראלים, אופרות מוקרנות ועוד.

בילוי נעים

תיאטרון ירושלים הוא גם מקום משכנם הקבוע של מוסדות תרבות מרכזיים: התזמורת הסימפונית ירושלים, תזמורת ירושלים מזרח ומערב בניהולו האומנותי של תום כהן ובניצוחו, פסטיבל ישראל ותיאטרון מיקרו – תיאטרון פרינג' איכותי שמציע מגוון הצגות מקור.
יש מי שחושבים שתיאטרון ירושלים הוא אכסניה שמיועדת לקהלים מאוד ספציפיים, אבל את המיתוס הזה יכול כל מי שמכיר מקרוב את לוח המופעים של התיאטרון לנפץ מהר מאוד לרסיסים. כי יש בו הכול, והרבה, לכולם. בתיאטרון מוצגים מופעי סטנדאפ של הסטנדאפיסטים הגדולים, החדשים והעכשוויים ביותר. לצידם, מתקיימות הקרנות סדירות של סרטי קולנוע איכותיים, סרטים בהקרנות טרום בכורה מלווים בהרצאות מבוא מאירות עיניים, הקרנות בוקר מיוחדות, אופרות מוקרנות ועוד.
התיאטרון מפיק פסטיבלים מקוריים כמו פסטיבל סוף הקיץ – שמביא לרחבת התיאטרון בסוף חודש אוגוסט את המופעים הטובים ביותר לילדים ולמבוגרים בשלושה ימים של חגיגה ישראלית וירושלמית שמושכת אליה מעריצים מכל הארץ – ופסטיבל פסנתרים, שמגיש לאוהבי המוזיקה בחודש נובמבר שילוב מרתק של קונצרטים, של סרטים ושל תערוכות.
בתיאטרון מתארחים פסטיבלים נוספים: פסטיבל ישראל, פסטיבל העוד והפסטיבל הבינלאומי למחול סולו בירושלים (JISDF). בנוסף, מתהדר התיאטרון גם בשלל תערוכות אומנות מתחלפות החושפות אומנים מוכרים וחדשים במיטב יצירותיהם; וכמובן – מתחם קולינרי מענג וחנות ספרים. התיאטרון אף מקיים אירועים סגורים לחברות ולארגונים, תוך הקפדה על רמות ההפקה והשירות הגבוהות ביותר.

תיאטרון ירושלים למען הקהילה

"בתמיכתו של ראש העיר, משה לאון, שמשקיע רבות לקידום התרבות בעיר הבירה ולעידודה, הייתה לנו הזכות לארח בחודשים האחרונים אלפי תושבים מפונים מדרום הארץ ומצפונה וכן גדודי צבא שהגיעו לטקסים, למופעים מרגשים ולהתאווררות מיוחדת בתיאטרון. שמחנו להציע להם ללא עלות אירועי תרבות ייחודיים ולאפשר להם להתאוורר, לחוות ואולי אף להעלות חיוך. כל זאת, בסבסוד מלא של תיאטרון ירושלים ושל הקרן לירושלים", מציינת המנכ"לית.

2 צפייה בגלריה
שרון ירדני אברמוביץ'. "מזמינה את כולם"
שרון ירדני אברמוביץ'. "מזמינה את כולם"
שרון ירדני אברמוביץ'. "מזמינה את כולם"
(הדס אברהמי )

עונת המינויים 2024/25

"המלחמה עצרה אומנים בינלאומיים רבים מלהגיע לישראל, אבל אנחנו עוד נשוב לארח את האומנים המובילים בעולם ונמשיך להיות בית ליוצרים חדשים", אומרת ירדני אברמוביץ', "אני גאה ונרגשת לפתוח בימים הקרובים את ההרשמה לעונת המינויים החדשה בתיאטרון ירושלים. אני מזמינה את כולם, מנויים ותיקים וחדשים כאחד, להירשם וליהנות מתרבות איכותית ומובילה.
"בימים מורכבים אלה, יותר מתמיד, אנחנו מעודדים יצירה ישראלית ושומרים על רוח התרבות", מסכמת ירדני אברמוביץ'. "על אף הקושי, יש לנו אחריות ושליחות להציג בירושלים תרבות חדשנית ומגוונת שפתוחה לכל הקהלים ומאפשרת חוויה של התאווררות, של מרגוע לנפש ושל תקווה" .
פורסם לראשונה: 22:46, 30.05.24