מערת צדקיהו : אל בטן האדמה


4 צפייה בגלריה
מערת צדקיהו
מערת צדקיהו
מערת צדקיהו
(באדיבות פמ"י)

מערת צדקיהו היא אחד המקומות האניגמטיים ביותר בירושלים. זוהי המערה הגדולה בישראל מעשה ידי אדם - מחצבה שנחפרה במהלך 3,000 שנה. היא נעלמה מהעין כשהסולטן סולימאן המפואר בנה את חומות העיר העתיקה לפני כ-400 שנה, והתגלתה מחדש במקרה, על ידי כלב סקרן, לפני כ-150 שנה.
המסורות מספרות שמכאן נמלט מלך יהודה האחרון, צדקיהו, ובמעמקיה נובע מעיין דמעות צדקיהו, הנקרא כך כבר אלפי שנים, כהד לצערו של המלך הזקן המבכה את עירו וממלכתו שחרבו.
לאחר מספר שנים של עבודות פועל כעת במערה חזיון אורקולי מהפנט המוקרן על חלליה המסתוריים ולוקח את המבקרים למסע בזמן
מתי? א'-ה' בשעות 9:00-17:00, שישי, שבת וחג – סגור. לקבוצות- בתיאום מראש. לבודדים- חזיון בשעה 15:00 בתיאום מראש.
לפרטים: www.pami.co.il
טלפון: 02-6277550
כמה? כרטיסים (עם חזיון או ביקור רגיל, בהתאמה): מבוגר 40-25 שקל, ילד/חייל/סטודנט/גמלאי 30-12 שקל.

הכיכר הרומית: אנחנו על המפה


4 צפייה בגלריה
הכיכר הרומית
הכיכר הרומית
הכיכר הרומית
(איתמר גרינברג)

הרבה מקומות בעיר האינסופית הזאת יכולים לטעון שאצלם הכל התחיל, אבל תכל'ס, מפת העולם הקדום מיקמה את ק"מ האפס שלה בכיכר הרומית, ממש מתחת לשער שכם של ימינו. ציון הדרך שעמד בכיכר בתקופה הרומית והביזנטית – עמוד בגובה כ-22 מטר מופיע בבירור במפת מדבא והוא מקור שמו של השער בערבית – באב אל עמוד (שער העמוד).
השער, שהוקם כשער ניצחון בימי הקיסר אדריאנוס היה בנוי משלושה פתחים. השמאלי שרד כמעט בשלמותו ודרכו נכנסים היום אל המוזיאון החדש שנפתח בו לכבוד יום ירושלים "מוזיאון השער העתיק".
החל מיום ירושלים הקרוב, לאחר קצת יותר מכ-10 שנים בהן היתה הכיכר סגורה, ניתן יהיה לבקר באתר, בו שולב חזיון אורקולי חדשני העוסק בנושא שער העיר, וכולל גם עמוד מייל בסגנון מודרני המהווה מיצג עצמאי מרהיב.
מתי? א'-ה' ושבת - 9:00-17:00, שישי - סגור.
כמה? 25 שקל למבוגר, 12 שקל לילד/ חייל / גמלאי.
לפרטים : pami.co.il

ארכיון המדינה: סודות שמורים


4 צפייה בגלריה
ארכיון המדינה
ארכיון המדינה
ארכיון המדינה
(יח"צ)

חומרי הגלם שמהם מורכבת מסכת החיים במדינת ישראל נמצאים למשמרת בארכיון המדינה. במרכז המבקרים של המקום יוכלו המבקרים לחוות את סיפור תקומת מדינת ישראל ועיצוב אופיה בראי 16 נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה שהלכו לעולמם, באמצעות מסמכים מאירועים מכוננים.
בביקור נפגשים עם העבודה המרתקת הנעשית בארכיון, צופים בסרטון הומוריסטי בהשתתפות שני כהן, המתאר את החומרים המגיעים לארכיון המדינה, משתתפים בפעילות “חדר בריחה” ומשחקים במשחק דיגיטלי המאתגר ומעשיר את הידע ההיסטורי, תוך התנסות בחיפוש והתמצאות באתר האינטרנט של הארכיון.
מתי? א‘-ה', 9:00-15:00.
כמה? סיורים מודרכים לקבוצות ללא תשלום אך בתיאום מראש. משך הביקור הוא כשעה וחצי. האתר מתאים לתלמידי תיכון מכיתה ט' ומעלה ולמבוגרים, הביקורים הם בקבוצות של 5 עד 45 משתתפים.
לפרטים והרשמה: (וואטסאפ עסקי) 02-5680634.

עולם הרכבות: מסביב לעולם


4 צפייה בגלריה
תערוכת הרכבות במתחם התחנה
תערוכת הרכבות במתחם התחנה
תערוכת הרכבות במתחם התחנה
(יח"צ)

תערוכה מרהיבה המתאימה לילדים, בני נוער ומבוגרים, שמציגה מאות דגמי רכבות שנוסעות על מסלול העובר בדגמי נופים שונים מכל העולם.
התערוכה שמוצגת במתחם התחנה הראשונה מתפרסת על שטח של כ-40 מ"ר ולאורכן מסילות ברזל באורך של כ-200 מטרים שעליהן יכולות לנוע בעת ובעונה אחת 9 רכבות נוסעים ומשא שגוררות אחריהן עשרות קרונות. את התערוכה יצר שמעון פוטרמן, שלפני שלוש שנים החליט לתרום את אוסף הרכבות הנדיר שלו לעיריית ירושלים למען הטמעת התחביב בקרב ילדי ירושלים והמבקרים בה.
מתי? א’-ה’, 16:00-10:00 .
כמה? הכניסה ללא עלות, אך ישנה מגבלת תפוסה של 20 אנשים בו זמנית, על בסיס מקום פנוי.
לפרטים נוספים : firststation.co.il