בועז ישראל, המכהן כיו"ר ארגון הקבלנים בעשר השנים האחרונות, יכול להתרווח בגאווה בכיסאו, וזאת בזכות שורת ההישגים אליהם הוביל את הארגון מאז נכנס לתפקידו בדיוק לפני עשור – בחודש יוני 2014. לאחר שתי קדנציות בנות שלוש שנים כל אחת, התבקש בועז להמשיך בתפקידו ארבע שנים נוספות. גם בשבועות האחרונים הפצירו בו שימשיך. "עשיתי מספיק", השיב בועז, "צריך מישהו עם כוחות חדשים ורעננים שימשיך את העשייה".

1 צפייה בגלריה
בועז ישראל. דלת פתוחה לכולם
בועז ישראל. דלת פתוחה לכולם
בועז ישראל. דלת פתוחה לכולם
(באדיבות ארגון הקבלנים)

בעשור האחרון, כחבר וועדת נשיאות בוני הארץ, עבד בועז עם שלושה נשיאים ועבר לפחות שש מערכות בחירות ארציות עם שרי שיכון ושרי אוצר שהתחלפו. בועז עמד בקשר צמוד עם כל מיניסטר והיה יושב איתו מסביב לשעון כדי לקדם את רצונות ארגון הקבלנים באופן שייטיב עם כולם. בועז אף נאלץ להתמודד עם האתגרים הסבוכים בתקופת הקורונה, בה הצליח להעביר החלטה – בניגוד גמור למצופה – להחרגת ענף הבניין שהמשיך לעבוד. בחודשים האחרונים התמודד בועז גם עם האתגרים והקשיים הגדולים שהעמידה בפני הענף מלחמת "חרבות ברזל".
בועז עבד, בין היתר, עם שני מנכ"לים בארגון הקבלנים: יוסי שכטר ששימש בתפקיד כ-22 שנים והמשיך בתפקידו שבע שנים לצדו של בועז, עד שפרש. המנכ"ל שמונה על ידי בועז – יהונתן נסים, שמע ממנו בשיחה הראשונה שלהם: "אתה יותר מדי איכותי לתפקיד", אבל אחרי שנסים הסביר את הסיבות שבגללן הוא רוצה בתפקיד, השניים שינו את פני הארגון בצורה מופלאה.

ארגון חזק

בתקופת כהונתו של בועז ישראל, הפך ארגון בוני ירושלים לאחד הארגונים החזקים בהתאחדות בוני הארץ. כחמישה מתוך עשרה חברי ההנהלה חברים גם בנשיאות התאחדות הקבלנים הארצית. הארגון שבר את שיא כל הזמנים במספר החברים בו, עם 340 חברים, וזאת אחרי הצטרפות של קבלנים ויזמים שזיהו סיפור הצלחה והצטרפו אליו.
תחת בועז ישראל, הצליח ארגון הקבלנים לאתר בשנת 2019 קרקע לשם בניית בית הקבלן, שייבנה במהרה, ישמש כבסיס האם של הארגון, יעניק ייעוץ לרוכשי דירות והכשרה לכל מי שחושק לעסוק במקצועות הבנייה.
"אנחנו נהיה הארגון הראשון שיש לו בית," אומר בועז, "זאת הייתה אחת המטרות החשובות שהצבתי, ואני שמח שהגשמנו אותה".
לזכותו של בועז נזקף גם ההישג לפיו בכל שנה הארגון בוחר קבלן שזוכה בתואר יקיר העיר ירושלים, זאת אחרי פנייה של בועז אל ראש העיר לשעבר, ניר ברקת, והסבר מדוע מדובר בתואר המגיע גם לקבלנים בוני העיר. בועז מוסיף, כי הוא מודה לראש העיר הנוכחי, משה ליאון, שמשמר את המסורת הזו. "אני רוצה לציין את ראש העירייה מר ליאון שדוחף לבנייה, את מנכ"ל העירייה איציק לארי ואת מהנדס העיר יואל אבן. אין מילים כדי לשבח את האנשים היקרים האלה על תרומתם לענף הבנייה, וכמוהם גם את אופיר מאי מנהל אגף הרישוי שביצע מהפכה בכל הפרוצדורה והניירת שמקלים את החיים על כולנו". בועז מבקש לציין גם את הרב אליעזר ראוכברגר יו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העיר, שעובד מסביב לשעון בוועדות לקידום תוכניות. גם העובדה שיהונתן נסים, מנכ"ל הארגון, משמש כחבר משקיף בוועדות המקומיות, מקדמת את התהליכים בצורה משמעותית.
בועז מציין לשבח גם את הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים בראשות שירה תלמי באבאי כאחת שפועלת נמרצות ללא הרף למען קידום הבניה בעיר. בנוסף, בועז משבח את חברת מוריה בראשות המנכ"ל גלעד בר אדון על שת"פ מעולה יחד עם הארגון שהביא למהפכה בענף התשתיות לטובת כל הצדדים.
בועז, כיו"ר הארגון, עבר לא מעט רגעים קשים עבור ענף הבנייה. אם זה בתקופת הקורונה, לפני כן במבצע "צוק איתן" וכיום במלחמת "חרבות ברזל". "הענף היה בשפל וללא עובדים בעשור הזה," אומר בועז, "כעת אנו פועלים להקמת תאגיד להעסקת עובדים זרים. אנו מקווים שהדבר יאושר, ונוכל להביא עובדים שיעזרו לקבלנים בירושלים לגשר על איבוד כוח העבודה הפלסטיני".
כמו כן, הוקמה וועדה פריטטית בהתאחדות הקבלנים, שדנה בסכסוכי עבודה בין עובדים לקבלנים. "דאגנו שמושב הוועדה יהיה בירושלים", אומר בועז, "ולקיומה הבלעדי בירושלים יש חשיבות עליונה".

התנהלות צנועה ואחראית

חשוב לציין שבועז ישראל משאיר תקציב מאוזן, וזאת בזכות התנהלות צנועה אחראית ומאוזנת. "אני משאיר קופה מבוססת שתוכל לשמש לבניית בית הקבלן. ההתנהלות הזו היא גם בזכות חברי ההנהלה וממלא מקומי אילן גורדו".
הארגון בראשות בועז, דאג לחלק בעשור האחרון מלגות לעשרות סטודנטים בעזרת קרן הסיוע שהיו"ר שלה הוא השופט בדימוס עזרא קמא. הארגון פתח בירושלים תכנית ללימודי תואר הנדסאי ומנהל עבודה באותה תעודה, לבוגרי צבא, בשיתוף עם משרד הביטחון ורשת אורט. במכללה לומדים כיום 100 סטודנטים בתכנית ייחודית. הכוונה היא להרחיב את המיזם בכל הארץ, מתוך מטרה שבוגרי צבא יאיישו את הענף וישנו את פניו תחת הכותרת 'עבודה עברית'.
הארגון הצליח לתת דגש ומענה לקבלני תשתיות, קבלני ביצוע, שנקלעו לקשיים תוך דגש על הורדת העלויות הנגררות לביצוע, וזאת בשיתוף עם העירייה וחברת מוריה, באופן שחסך לקבלנים מאות מיליוני שקלים. הארגון מונה היום חברים מכל העדות ומכל גווני קשת האוכלוסייה, תוך מתן כבוד הדדי, דוגמא ומופת לדו-קיום, כפי שצריך להיות בעיר ירושלים.
לפני סיום, נתנו לישראל את הבמה לסכם.
"אני רוצה להודות לחברי ההנהלה, לממלא מקומי אילן גורדו, למזכירות מלי כהן וכרמלה קול, שעבדו איתי שנים רבות, יהונתן נסים ויוסי שכטר, שהיה לי הכבוד לעבוד איתם. לראש העיר, ידידי, מר משה ליאון, שהיה לי הכבוד לעבוד איתו ותמיד מצאתי אצלו דלת פתוחה; להודות לשדרת הניהול של עיריית ירושלים על שימור מערכת היחסים הנהדרת עם עיריית ירושלים, להודות על ישיבות ענייניות ועל קיום שיח מפרה עם החברים. אני מבטיח שתמיד אעמוד לרשותכם במתן עצה. כמי שנמצא כחבר הנהלה בארגון מאז 1996 אני רואה בכולם חברים שלי, ותמיד אהיה שם בשבילם".