עיריית ירושלים באמצעות החברה העירונית 'אריאל' ממשיכה בקידום ופיתוח תחומי התרבות, האומנות והספורט בירושלים, שזוכה בשנים האחרונות לפריחה תרבותית אדירה. האירועים הקשים בשבעה באוקטובר, מלחמת 'חרבות ברזל' והמצב הבטחוני בישראל, השפיעו משמעותית על עולם התרבות הירושלמי כמו בכל רחבי הארץ, אך בחודשים האחרונים לצד הקושי הגדול של השפעות המלחמה בכל הגזרות, אבלם של משפחות חללי צה"ל והנרצחים, מאבקם של משפחות החטופים, וההזדהות עם המשפחות המפונות, ישנו רצון לחזור, ברוח התקופה, לאירועי התרבות לנשמה.

2 צפייה בגלריה
מופעים בבריכת הסולטן
מופעים בבריכת הסולטן
מופעים בבריכת הסולטן
(דור פזואלו )

כשמדברים על הקיץ התרבותי בירושלים, מדברים על בריכת הסולטן שהפכה לחלון הראווה ולבמה המרכזית של המופעים הגדולים בבירה. הבריכה, הנמצאת למרגלות חומות העיר העתיקה, נבנתה במאה ה-16 על ידי הסולטן העות'מני סולימאן הראשון, כאחד ממאגרי המים לתושבי העיר. בשנת 1978 שופצה הבריכה על ידי הקרן לירושלים וכיום היא משמשת כמתחם תרבות לאירועים פתוחים גדולים ולפסטיבלים של עד כ-6,000 מקומות.

לוח מופעים

בקיץ האחרון רשמה בריכת הסולטן שיא של כל הזמנים במספר האירועים, המופעים ומספר הצופים בקיץ אחד. כ-40 מופעים של מיטב אומני ישראל התקיימו במהלך חודשי הקיץ הקודם, אליהם הגיעו למעלה מ-250 אלף איש שהפכו את קיץ 2023 לקיץ התרבותי הפורה והמצליח ביותר בעשורים האחרונים בעיר.
ברוח המציאות העכשווית המורכבת בישראל, גם הקיץ הקרוב מתוכננת פעילות בבריכת הסולטן. חברת 'אריאל', המנהלת ומפעילה את בריכת הסולטן תיאמה עד כה מגוון רחב של מופעים עם מיטב האומנים ועוד היד נטויה. בין המופעים הצפויים בקיץ הירושלמי הקרוב בבריכה ניתן למצוא את חנן בן ארי, רמי וריטה, פסטיבל מזרח מערב שנחל בשנה שעברה הצלחה גדולה, שלמה ארצי, עידן רייכל, עדן חסון, יהורם גאון, יהודה פוליקר ותיסלם, ישי ריבו, אברהם פריד וכמובן את פסטיבל חוצות היוצר, פסטיבל התרבות האמנות הגדול בישראל. חוצות היוצר, המשלב בין אומנות, קולינריה ומוסיקה אליו נוהרים מדי שנה כ-100 אלף מבקרים, ייערך בבירה זו השנה ה-48, בין התאריכים 14 באוגוסט ל-26 באוגוסט. כמאה אמנים ישראלים מרחבי הארץ מדרום עד הצפון יציגו במסגרת הפסטיבל את עבודות האומנות שלהם בתחומי היצירה המגוונים, ציורים, קרמיקה, צורפות ותכשיטים, אריגה וטקסטיל, יודאיקה, צעצועים, אומנות בטכניקות מעורבות ועבודות עץ. בנוסף, מדי ערב, וברגישות המתבקשת, יתקיים מופע מוסיקלי מרכזי בהשתתפות מיטב האמנים הישראלים, בשילובים ייחודיים לחוצות היוצר. כמו –כן, גם השנה תארח בריכת הסולטן את אירוע הפתיחה של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בהשתתפות אלפי אורחים מהארץ ומחו"ל וכן מופע מיוחד ליום ירושלים ומופעי סליחות בתחילת חודש תשרי.

לשמור על שפיות

בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה האחרון, הפיקה 'אריאל' בשיתוף מינהל תרבות חברה וספורט בעיריית ירושלים בבריכת הסולטן את אירוע 'שרים, זוכרים ומספרים', שהיה השנה מרגש במיוחד לאור אירועי ה-7.10 והמלחמה. באירוע אליו הגיעו כ-6,000 איש ובהם משפחות שכולות רבות, הופיעו ריטה, שירי מימון, עומר אדם, מירי מסיקה, אודיה, בניה ברבי, דודו טסה, תמיר גרינברג, התזמורת הסימפונית ירושלים ועוד.
חברת 'אריאל', הפועלת לקידום התרבות והספורט בירושלים מפיקה לאורך השנה עשרות אירועי תרבות, ספורט ומופעים מגוונים. בנוסף, 'אריאל' מנהלת ומפעילה את היכלי הספורט והתרבות הגדולים של ירושלים ובהם איצטדיון טדי, איצטדיון הכדורגל הגדול בישראל (המכיל כ-31,700 מקומות), היכל הפיס ארנה, היכל הכדורסל הגדול והמתקדם בארץ (כ-11,000 מקומות), בריכת הסולטן וחלק ממתחם התחנה הראשונה.

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל חברת אריאל, אורי מנחם
מנכ"ל חברת אריאל, אורי מנחם
מנכ"ל חברת אריאל, אורי מנחם
(יח"צ)

אורי מנחם, מנכ"ל חברת אריאל: "עיריית ירושלים בהובלת ראש העיר ירושלים, משה ליאון וחברת אריאל עושות כל מאמץ לשמור על מעט שפיות באחת התקופות הקשות למדינה ולעם, ולאפשר לתושבי העיר ולאורחיה לקחת פסק זמן וליהנות מפעילות תרבות מגוונת שפונה לכלל האוכלוסיות, עם תפילה בלב לשלומם של כל חיילי צה"ל להחלמתם המלאה של הפצועים ולחזרתם של כל החטופים והחטופות בריאים ושלמים כמה שיותר מהר לבתיהם".
לירז נקדאי, מנהלת מחלקת האירועים בחברת אריאל: "בריכת הסולטן מהווה עוגן מרכזי ומשמעותי בחיי התרבות בירושלים. השנה, המופעים ואירועי התרבות בבריכה מעניקים ביטוי למנעד הרגשות שמציף את כולנו מאז אוקטובר האחרון. מאירוע מעצים ומרגש של 'שרים, זוכרים ומספרים' בערב יום הזיכרון, שמבטא עצב, זיכרון וגעגוע, דרך המופעים של מיטב האומנים הישראלים ופסטיבל חוצות היוצר, המהווים סוג של אסקפיזם מהמציאות הנוכחית לצד רצון אמיתי לשמור על שגרת החיים ככל האפשר, ובעיקר מעניקים תקווה ואופטימיות לימים טובים יותר".