לאחר הפסקה בת שנה עקב מגפת הקורונה, מרתון אופני הכביש הבינלאומי מניו-יורק יתקיים בעיר הבירה בפעם השלישית בחודש אוקטובר.
2 צפייה בגלריה
מרוץ האופניים GFNY ירושלים
מרוץ האופניים GFNY ירושלים
מרוץ האופניים GFNY ירושלים
(צילום: רועי קפח ו-GFNY ירושלים)
GFNY ירושלים הוא אירוע המשויך למרוץ גראן פונדו ניו יורק, מרתון הרכיבה הבינלאומי בעולם, המיועד לרוכבים מקצוענים וחובבנים כאחד ומציע אתגר רכיבה תחרותי בשני מקצים שונים בהתאם לכישורי הרכיבה. כ-2,000 משתתפים צפויים לקחת חלק באירוע בירושלים, שנבחרה על ידי מארגני המרוץ מניו-יורק כמיקום אידיאלי לקיום התחרות המקצועית המאפשר רכיבה מאתגרת בנופים עוצרי נשימה.
המרוץ מיועד לרוכבי אופניים בכל הרמות - מחובבים ועד לרוכבי אופניים תחרותיים מנוסים. מרוצי GFNY מוגדרים על פי סוגי המקטעים השונים המוצעים במסלול, כגון: טיפוס במדרון תלול, רכיבה ברוחות חזקות, או אתגרים משולבים.
GFNY יארח השנה את אליפות המזרח התיכון ואפריקה ל-2021/2020. המנצחות והמנצחים באליפות יזכו בטיסה, מלון וכניסה לאליפות העולם של GFNY בניו-יורק, שם יתחרו על תואר אלוף או אלופת GFNY הבינ"ל במאי 2022.
2 צפייה בגלריה
מרוץ האופניים GFNY ירושלים
מרוץ האופניים GFNY ירושלים
מרוץ האופניים GFNY ירושלים
(צילום: רועי קפח ו-GFNY ירושלים)
ה-GFNY מציע שני מסלולים: המסלול התחרותי הארוך שהרוכבים בו יהיו זכאים לדירוג לפי קטגוריות ופרסי פודיום, כאשר למדורגים בין 10% הראשונים לפי קבוצת הגיל, מיקום מובטח באליפות העולם של GFNY בניו-יורק. מסלול זה, שאורכו 125 ק"מ, כולל 2,500 מטרים של טיפוס מצטבר. המסלול השני, המסלול הלא-תחרותי והבינוני, יאפשר לרוכבים שיבחרו בו להנות מתנאי רכיבה של מקצוענים ומדידת זמנים מחציית קו הזינוק ועד לסיום. דירוג תוצאות הזמן יופיע לפי סדר הא'-ב' של שמות הרוכבים. כמו כן, משתתפים שסיימו בין 20% המובילים בקטגורית הגיל שלהם, יהיו זכאים לעמדת זינוק במרוץ של 2022.
שני מסלולי המרוץ יוזנקו מרחבת קריית הספורט של ירושלים, בין אצטדיון טדי והארנה ומשם ימשיכו הרוכבים לכיוון חומות העיר העתיקה. הרוכבים ייהנו מרכיבה לאורך אתרים היסטוריים מרכזיים ובהם העיר העתיקה, מגדל דוד, שער יפו, הר הצופים, האוניברסיטה העברית, תצפית על הרי יהודה, הכנסת, עין כרם, נס הרים ועוד.
כחלק מאירוע יתקיים יריד אקספו גדול במתחם התחנה הראשונה באקספו יוצעו לרוכבים מיטב המוצרים והמותגים העדכניים ביותר בתעשיית הרכיבה ומרוצי האופניים ותתקיים במסגרתו חלוקת הערכות של GFNY ירושלים. כל הרוכבים המשתתפים זכאים לקבל חולצת מרוץ רשמית של GFNY ירושלים, המעוצבת בניו-יורק ומיוצרת באיטליה. כלל המשתתפים מחויבים ללבוש אותה בעת השתתפותם במרוץ.
בנוסף, כל רוכב זוכה למדידת זמנים אישית עם שבב שימוקם על לוחית המספר שתוצב בקדמת האופניים ותשדר את הזמן בו חצה את קו הזינוק, את ציוני הדרך לאורך המסלול ואת קו הסיום. התוצאות יהיו זמינות במתחם הסיום ובאתר המרוץ. כמו כן, כל מסיימי מרוץ GFNY ירושלים יקבלו מדליה ללא קשר למסלול בו בחרו לרכב. באם הרוכבים המסיימים השתתפו במרוצים נוספים, הם זכאים למדליית GFNY נוספת בגודל שונה.
יום שישי, 1 באוקטובר 2021 | נקודת זינוק מקריית הספורט, ירושלים
להרשמה לחצו כאן.