1. ההברזה המפתיעה של גבי צ'יצ'יאשווילי, שהעדיף את באמברג הגרמנית על פני הפועל, הופכת את טי.ג'יי קליין ליעד המרכזי בארנה. קליין בן ה־28 שיחק בעבר בהפועל חולון ובמכבי תל אביב, ואת העונה החולפת פתח בג'י-ליג, ולאחר מכן עבר לאנדורה מהליגה הספרדית. השחקן הגיע לישראל ב־2017. באותה שנה חתם קליין בגלאטסראיי, שממנה עבר להפועל חולון. לאחר שלוש שנים בחולון, שעימה זכה בגביע המדינה ב־2018, עבר לעונה אחת בברשה מהליגה האיטלקית, כאשר בעונה שלאחר מכן חתם במהלך העונה במכבי תל אביב. את תחילת העונה שעברה העביר בליגת הפיתוח וסיים אותה באנדורה מהליגה הספרדית. בשבועות האחרונים הוא משחק בליגת BIG3 בארה"ב.
1 צפייה בגלריה
טי.ג'יי קליין. בקרוב אצלכם
טי.ג'יי קליין. בקרוב אצלכם
טי.ג'יי קליין. בקרוב אצלכם
( צילום: אורן אהרוני )

לפני שנתיים אמר קליין בריאיון: "אשמח לשחק בהפועל ירושלים", משפט שרלוונטי גם בימים אלה. אגב, ההצהרה הזו ב־2019 גרמה לאוהדי חולון, קבוצתו דאז, לכעוס עליו מאוד. למי שלא יודע, נספר שהרכש המיועד קליין הוא בנה של אגדת הכדורסל ננסי ליברמן, ששיחקה בליגת הנשים של ארצות הברית (לפני הקמת ה־WNBAׂ( והיא גם מאמנת מוערכת. בעונתו האחרונה בישראל בשנים 2020-2019 הוא סיים עם ממוצעים מרשימים של 12.9 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו־3.1 אסיסטים, ואף קיבל זימון בכורה לנבחרת.
במקביל למשא ומתן עם קליין, הפועל מחפשת שני זרים: אחד בעמדה 5 (סנטר) ואחד בעמדה 4. הזר השישי יהיה או גארד או גבוה, תלוי בהתאמות שיעשה הצוות המקצועי.
2. בהפועל היו שבעי רצון מההופעה המרשימה של נועם דוברת וגלעד לוי בנבחרת העתודה. דוברת נבחר לחמישיית הטורניר, ובהפועל נותנים ליותם הלפרין הרבה מהקרדיט להתפתחות של דוברת. לאורך כל העונה שעברה לקח הלפרין את מספר 14 של הפועל כפרויקט, עבד איתו אישית והבהיר לו מהרגע שנחת בארנה שהוא מסומן כמי שהמועדון רוצה שיתפתח להיות הברומטר שלו. כיף לפרגן לדוברת כשההישג הכי גדול שלו הוא שאף אחד בהפועל ובנבחרת העתודה לא הופתע מהכושר הנהדר שלו, כי לאף אחד לא היה ספק שגדל כאן כוכב כדורסל שרק מתבשל עם הזמן. בעונה הקרובה דוברת אמור להיות חלק דומיננטי בהפועל.
גלעד לוי, לעומת זאת, היה הפתעה עצומה בטורניר, כי למי שאינו פריק של כדורסל, מדובר בשחקן כמעט אלמוני. ובכל זאת, בארנה עשו השבוע הכל כדי לצנן את ההתלהבות ולהזכיר שלוי צפוי בעונה הקרובה להיות 'שחקן בהתפתחות', לא אחד שמקבל דקות פרקט משמעותיות אלא גדל תוך כדי תנועה בתוך הקבוצה על מנת להיות בשנים הבאות שחקן משמעותי.
לוי (אחד האנשים הגבוהים בישראל עם 220 סנטימטרים) היה מועמד להיות השחקן המצטיין בטורניר של העתודה, ואחרי התצוגות שלו ושל דוברת כמובן, העתיד בארנה מעולם לא נראה כל כך ורוד.
3. אור קורנליוס (25), הגארד/פורוורד של גלבוע גליל, חתם בשבוע שעבר בהפועל. המספרים של קורנליוס בעונה החולפת: 7.2 נקודות ו־2.3 ריבאונדים בממוצע למשחק ב־21.5 דקות בליגת העל.
"אחת השאיפות שלי היתה להגיע למועדון גדול, ואין ספק שלעשות את זה בהפועל ירושלים זו הגשמת המטרה בצורה הנכונה ביותר", אמר קורנליוס. "אני כאן כדי לתת את כולי, לתרום בכל מה שצוות האימון יבקש ממני, ואני מתרגש במיוחד לקראת המפגש הראשון שלי עם האוהדים. חוויתי אותם מהצד השני ואני יודע כמה הם מדהימים".
"דרך עבודה קשה, נחישות והתמדה אור הפך לשחקן יותר מלגיטימי בליגת העל. אלה ערכים שאנו מעריכים מאוד. אנו מצפים שאור יתרום מיכולת הקליעה שלו, הנוכחות בהגנה והנכונות והתשוקה להמשיך להתפתח וללמוד במסגרת התפקיד שאנו מייעדים לו", אומר אביו של קורנליוס, גרג, ששיחק בהפועל ב־1990.
עניין אחרון: עמית גרשון עזב השבוע את הפועל ועבר להפועל אילת.