הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל קיבלה את בקשתה של בית"ר להאריך בשלושה שבועות את המצאת המסמכים שיאפשרו את אישורו של השייח' בן חליפה כשותפו של משה חוגג בבית"ר. בהתאחדות הסבירו שכל זמן שלבית"ר יש בעלים מכהן אין שום מניעה לאפשר לחוגג ובן חליפה את הזמן הדרוש להם להמצאת המסמכים.
4 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
(צילום: עוז מועלם)


עד שהוועדה תאמר את דברה סיפור בן חליפה קורע לשניים את אוהדי בית"ר. יש כאלה שתומכים בצירופו של השייח', אחרים מתנגדים לכך בתוקף. זו ממש סיטואציה שבה כל צד שאוהד את אותה הקבוצה מושך לכיוון שלו. סביר שהפילוג הזה ומלחמת האחים הזו היו מסלימים אילו היה קהל במגרשים, כשהיציע המזרחי מביע בקולניות את המחאה נגד בן חליפה וחוגג והיציע המערבי, לפחות חלק ממנו, מנסה לעודד את צמד השותפים המיועדים בבית וגן. נו טוב, לפחות החלק הזה של המחנאות בקרב עוטי הצעיפים הצהובים־שחורים נמנע מאיתנו.

אנחנו בעד

"כשארקדי גאידמק רכש את המועדון אף לא התעסק בזה שיש נגדו צו הסגרה לצרפת ושהוא מעורב בעיסקאות נשק באפריקה", אומר אבי חמו, אוהד בית"ר ותומך נלהב בעיסקת בן חליפה. "זו עיסקה מצוינת לבית"ר כי הגיע הזמן שנתקדם והמועדון ונותני הטון ביציעים ייצאו מחושך לאור. די לגזענות ולאלימות זה לא רק סלוגן על החולצה, זה צריך להתבטא במעשים. בא בנאדם שרוצה לתת, רוצה לתרום, להביא לדו־קיום, והכל למען ספינת הדגל של העיר ירושלים, אז למה שלא נקבל אותו בחיבוק? אם חוגג סומף עליו גם אני סומך עליו. הוא תקווה עבורנו לא רק במובן הכלכלי אלא גם בשינוי הדנ"א שכולנו מייחלים לו בשנת 2021. למה לא לפתוח את הלב לאדם שבא לעזור?"
4 צפייה בגלריה
השייח' וחוגג
השייח' וחוגג
השייח' וחוגג
(צילום: דוברות בית"ר ירושלים)
אלי בלייכמן, אוהד בית"ר מבאר שבע, מדגיש שהוא בעד כל מהלך שאמור להיטיב עם בית"ר. "נכון לשלב הזה, יש הרבה שאלות שדורשות מענה, אבל בסופו של יום אם השייח' יכול להעביר למועדון סכומי כסף שלא נראו פה בשנים האחרונות ולהרים אותנו לגבהים חדשים ולהחזיר את המועדון למצב שיקרא תיגר על תארים אז ברור שאני בעד. איזה אוהד מתנגד לרצונות האלה ולא מפנטז לראות את בית"ר אחרי כל כך הרבה שנים מניפה גביע ו/או צלחת אליפות".
דני מור, אחד האוהדים הוותיקים והמוכרים של בית"ר, מייחל כבר שהוועדה להעברת זכויות תאשר את בן חליפה. "אני מתפלל שיאשרו את בן חליפה. נמאס לנו לסבול ולהיות מועדון שבגלל הקיצוניות והדעות החשוכות שדבקו בו אף בעל הון לא רוצה להתקרב לבית וגן. עם זאת, אני מתפלא על חוגג שלא בדק את הסיפור הזה לאשורו והגיע מוכן לוועדה להעברת זכויות. הסחבת בעניין הזה מריחה לא טוב, למרות שאני מאמין בכל ליבי שחוגג רוצה לעשות רק טוב לבית"ר, ואין דבר שאנחנו רוצים יותר מאשר לראות את המועדון חוזר לימיו הגדולים".

אופוזיציה לוחמת

לא ממש קשה למצוא מתנגדים לעיסקת בן חליפה, ולא רק מהיציע המזרחי. יש לא מעט אוהדי בית"ר שבירכו על המהלך של חוגג בתחילת דצמבר, כשהוא הודיע על שותפו החדש בפסטיבל תקשורתי חסר תקדים, לפחות בכל הקשור לספורט, אבל גם חלק מהתומכים האלה אמרו לנו השבוע שהסאגה המתמשכת והמעייפת סביב הסיפור הזה, כמו גם הפרסומים הלא מחמיאים על ההיסטוריה והשותפים של בן חליפה, קיררו אותם לגמרי. "כל העיסקה הזו גרמה לקרע חסר תקדים והגדול ביותר אי פעם בין אוהדי בית"ר", אומר יוסי מנצור, מתנגד מובהק לעיסקה.
"גם מי שתמך בעיסקה הפך להיות עם הזמן מסויג, כי כולם מתחילים להפנים שהעיסקה הזו תעשה לא טוב למועדון. התחושה היא של עבודה בעיניים, לא פחות. אנחנו עשויים להתעורר יום בהיר אחד לאסון שבו בית"ר הולכת לפירוק או חלילה חדלה מלהתקיים. זו עיסקה גרועה לבית"ר. מי שרצה ורוצה לתת לה צ'אנס מבין שהכתובת על הקיר. אני מאוד מקווה שחוגג לא משהה את החיזוק לסגל בגלל שהוא מחכה לוועדה ומנסה להעביר מסר בבחינת תמות נפשי עם פלשתים".
יכול להיות שאם עושים את המוות לכל בעלים שמגיע לפה, הבעיה היא ביציעים.
"אגיד לך רק שלמרות שגירשנו את אלי טביב, ואנחנו בטח לא מתגעגעים אליו, חוגג אחראי לכך שמקצועית מאז כהונתו אנחנו קבוצה גרועה ומשעממת. אז בדק הבית צריך להיעשות גם אצל הבוס הנכבד של המועדון".
קותי סבג, יוצא האח הגדול ושדרן 'לב המדינה', כתב בשבועות האחרונים לא מעט פוסטים נגד עיסקת בן חליפה. "לפני הדיון עצמו בעיסקה, הכי כואב לי זה הפילוג שנוצר בקרב אוהדי בית"ר", אומר סבג. "הפילוג הזה לא קיים בשטח ואם היה קהל במגרשים היינו מוכיחים את זה. בקבוצות אחרות זורקים רימוני הלם אבל לאוהדי בית"ר נוח להדביק את התווית האלימה והגזענית. אגב, אנחנו שגדלנו אצל סבתא מרוקאית ונוסעים פעם בשנה למרוקו ממש לא כאלה. חוגג טוען שאת מיץ' גולהאר לא בדקו כמו את בן חליפה, אבל מה לעשות שגולדהאר לא החליף את השם ויש לו מאות סופרמקרטים בקנדה? בית"ר זה נכס לאומי, ואם חלילה יתברר שבן חליפה הוא אסון למועדון האחריות תהיה על מי שהצטלם איתו וחתם איתו על הסכם, למרות שהיו ויש לפחות מיליון תמרורי אזהרה".
אביגיל ממשיכה את אותו קו של סבג. "אני לא מבינה למה בן חליפה לא רכש את סכנין, הפועל תל אביב או הפועל ירושלים. אי אפשר להתעלם מכל הפרסומים שנקשרים בשמו של בן חליפה וגורמים לנו לחשוש מהעיסקה הזו כי גורלה של בית"ר על הפרק. אוהד הפועל באר שבע לעולם לא יבין את המהות של בית"ר. אם בן חליפה רוכש את המועדון אני לא מגיעה יותר למגרשים גם אחרי הסגר כי מכרו את הזהות ואת הנשמה שלנו".
4 צפייה בגלריה
שרעבי
שרעבי
שרעבי
(צילום: אורן אהרוני )
אף אחד לא יכול לחשוד בנאורות ובקבלת האחר של פרופ' אבי ריבקינד, כמו גם באהבה הטוטאלית שלו למועדון הכדורגל של בית"ר. אבל פרופ' ריבקינד מביט בדאגה עמוקה בנוגע לגורל העיסקה עם בן חליפה. "אם העסק שם תקוע סימן שהוא לא צריך לקרות", אומר הפרופסור. "זה חיבור לא טבעי כי מנסים לכפות פה מציאות שלא קיימת. זה בוודאי לא משיקולים גזעניים ההתנגדות הזו, אלא משום שהיא נועדה להציל את משה חוגג, ועל סמך זה מנסים לצבוע את זה בצבעים אידיאולוגיים. זה די הזוי כל הסאגה הזו, ואם בנאדם לא מסוגל להביא תעודת יושר אז באמת שזה אומר הכל ואין הרבה מה להוסיף".
4 צפייה בגלריה
פרופ' ריבקינד
פרופ' ריבקינד
פרופ' ריבקינד
(צילום: שלומי כהן)