סלובודן דראפיץ' ושי ברדה הם מאסטרים בכל הקשור לשידוד מערכות והזרמת דם חדש לסגל של קבוצת כדורגל. הם עשו את זה בבית"ר לפני חמש שנים כששחררו שישה-שבעה שחקנים ונקודתית צירפו את חסוס רואדה, ניקיטה רוקאביצה ואיתי שכטר. את אותו מהלך הם עשו במכבי נתניה עם שמות כמו דיא סבע, דן גלזר, שון וייסמן וגבי קניקובסקי. את אותו מהלך הם רוצים לעשות בחלון ההעברות הנוכחי בבית וגן. תוכנית מסודרת ושמות פוטנציאליים יש כבר על הנייר, והיא במגירה אצל משה חוגג ואלי אוחנה. המוטיבציה של בעל הבית (וזה קשור באופן ישיר לעניין הכלכלי) שואפת לאפס.
2 צפייה בגלריה
דראפיץ וברדה. התוכניות נשארות בינתיים במגירה
דראפיץ וברדה. התוכניות נשארות בינתיים במגירה
דראפיץ וברדה. התוכניות נשארות בינתיים במגירה
( צילום: עוז מעולם )
צמד מאמני בית"ר ביקש שחקן התקפה ישראלי (דור מיכה שלא יגיע בגלל עלויות גבוהות) ושחקן כנף זר (יש לחוגג ארבעה שמות כאופציות, כולם יקרים מדי, כשגם המועמדות של מאוויס צ'יבוטה נפלה בגלל שהוא יקר מדי). דראפיץ' גם הציע טריידים שיזרימו דם חדש לכר הדשא. למשל מוטי ברשצקי מסכנין או סמואל בראון מקרית שמונה, במקביל לשחרורים של שלום אדרי או לירן רוטמן. חוגג פוסל על הסף. הוא בטוח כמו בעונה שעברה שיש לו קבוצה נהדרת. הוא לא שם לב שאנחנו לקראת משחקים של שבת-שלישי והסגל חייב להיות עמוק. הוא גם לא רוצה לתת את הדעת על איך שבית"ר נראתה עד שנכנסנו לסגר: קבוצה מוגבלת, חסרת איזון ונטולת איכות קבוצתית. הכי מדויק הסביר את זה גורם בבית גן, שאמר: "הניצחון נגד חדרה, שהוא משקר ולא מייצג כלום, החזיר את כולם לאותה אופוריה שהיינו בה בתבוסה הקודמת לאותה חדרה בסיבוב הראשון. זו בדיוק המלכודת שאסור לנו ליפול בה".
חוגג לא רוצה לפתוח את הכיס. פתאום כל שם נראה לו בינוני, כשהעיכוב בעיסקת בן חליפה עוד יותר מדרבן אותו לסגור את הברז. בבית"ר חוששים שאם העיסקה עם השייח' לא תצא לפועל חוגג ישבור עוד יותר אחורה וינסה לשחרר שניים-שלושה שחקנים כדי לאזן את התקציב.
כולם משוכנעים בצדק שחוגג הפך עולמות וגם היה נדיב במיוחד כשניסה לשכנע את עומר אצילי לחזור לבית"ר. בקטע הזה מגיע לחוגג כל הכבוד על הניסיון הכן והחוזה העצום שהציע לאצילי. איך זה מסתדר עם העובדה שבמקרים אחרים בעל הבית מייבש את הצוות המקצועי? מאוד פשוט: שם ש'מדליק' את חוגג והוא בבחינת שובר שוויון גורם לו לנדיבות יתר. שמות אפורים ולא סקסיים לא מעניינים אותו.
וזה בדיוק הסיפור: דראפיץ' לא אובססיבי לכוכבים ושחקנים שהם בצמרת הכדורגל הישראלי. הוא היה שמח לקלוט כאלה, אבל התוכנית החלופית שלו היא לייצר כאן תשתית לשנים הבאות, שחקנים רעבים מוכשרים וצעירים שהם הדבר הבא, שגם ישרתו את בית"ר וגם יעמיקו את התחרות ומרחב התמרון. אבל בפועל בית"ר לא הצליחה או לא רצתה לרכוש את אופק ביטון, שהלך להפועל תל אביב תמורת 200 אלף שקל, ואת רז טוויזר מהפועל עכו, שמכבי חיפה הגישה לקבוצתו הצעה רשמית.

זרים למקצוע

הבעיות בסגל רק מתגברות, כשאנטואן קונטה שוהה בצרפת במשפטו ודיוגו ורדסקה הודיע השבוע לראשי בית"ר שהוא מסרב שיקפיאו אותו, וגם דורש לחזור לסגל כדי שיהיה לו יותר קל למצוא קבוצה קולטת.
מחר ב־19:00 בית"ר חוזרת לליגה במשחק חוץ מול קרית שמונה, וביום שלישי היא תארח את הפועל תל אביב כשהיא עם שמיכה קצרה במיוחד. יש לה שישה זרים בסגל שאף אחד לא מוכן לעזוב (חוץ מקונטה שמאמין, לא ברור למה, שישחררו אותו ללא תמורה), כשבפועל רק עלי מוחמד הוא שחקן הרכב קבוע. השאר נעים בין ההרכב לספסל, ושניים מהם, אוקאמפוס ומתיאוסיניו, שניהם ליהוקים בלעדיים של חוגג, הם כישלון קולוסאלי. הראשון עדיין שחקן נוער בהוויה שלו, השני טרם נראה במחוזותינו מאז שחוגג שילם עליו 750 אלף יורו.
מתיאוסיניו דיווח בשבוע שעבר שהוא נדבק בקורונה. יש בבית"ר כאלה שהרמו גבה נוכח הסיפור הזה, כי כל דבר שקשור לברזילאי גורם לאנשים בבית וגן לנוע באי־נוחות. הצוות המקצועי הציע לחוגג להשאיל את הברזילאי לקבוצה בברזיל עד לסיום העונה כי נראה שבשנה הזו שום דבר טוב כבר לא ייצא ממנו, מה גם שאם יושאל יתפנה לבית"ר מקום של זר. חוגג לא מוכן לשמוע. הוא יחכה למתיאוסיניו ככל שיידרש. במידה רבה מאוד, ההתנהלות של חוגג בעניין הברזילאי זהה להתנהלות שלו בסוגיית בן חליפה. בשני המקרים יש התעלמות טוטאלית מתמרורי האזהרה והליכה עם ראש בקיר.

שועה מכל הצדדים

בבית וגן מקפידים לציין את ההתקדמות של ירדן שועה, שירד שלושה ק"ג במשקל, מגיע כל יום לחדר כושר ומקצועית מתחיל להראות ניצוצות של חלק קטן ממה שיש לו ברגליים. אבל בצד זה, לא הכל חלק עם מספר 20 של בית"ר. בסיום המשחק מול חדרה הוא השתולל מזעם על כך שאת הכדור החופשי בדקות הסיום בעט מיכאל אוחנה במקומו. סלובודן דראפיץ', שראה את הכעס המופגן של החלוץ שלו, לא נשאר אדיש למתרחש. "עכשיו אולי אתה מבין למה אתה לא מגיע לאן ששחקן עם כישרון כמו שלך יכול וצריך להתפתח. ההתנהגות הזו היא אגואיסטית וחוצפנית וזה בכלל לא מעניין אותי שהבקעת שער והיה לך משחק מצוין. קודם כל תהיה בנאדם". שועה התנצל בפני צמד המאמנים וחבריו לקבוצה על האקט הזה.
2 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
ירדן שועה
(צילום: עוז מועלם)
בבית וגן מספרים שהיה כבר לפחות מקרה אחד שהוא השתולל באחד האימונים על כך שלא מסרו לו ונקנס בארוחה, דברים שבבית וגן מנסים להסתיר כדי שלא להכניס את שועה ללופ דומה שחווה במכבי חיפה. מקצועית, שועה בקו עלייה. התנהגותית, אם הוא לא ירסן את עצמו גם חוגג לא יצליח למנוע מדראפיץ' וברדה להוריד אותו אחר כבוד לספסל.
עניין אחר: השבוע הלך לעולמו יצחק מונסה, אחד מכוכבי בית"ר לאורך שנות השישים. מונסה (80) ז"ל היה זה שבישל לאודי רובוביץ' את שער העלייה של בית"ר מול רמת עמידר ב־1967־8. ותודה להיסטוריון הספורט רוני דיאון על הפרט החשוב הזה.