בהפועל כדורסל חטפו מכה קשה מנגיף הקורונה. החלום של האדומים לארח את הפיינל־פור של הצ'מפיונס ליג בארנה התנפץ אלא אם יקרה נס. הפועל הגיעה לרבע גמר המפעל כלצידה שלוש קבוצות ספרדיות - ולנסיה, סראגוסה ובורגוס, שאמורה לפגוש אותה ברבע הגמר. נגיף הקורונה שמשתולל בספרד ובאירופה כולה הביא לכך שאין כמעט סיכוי שהצ'מפיונס ליג תתחדש. אחת מאוהדות הפועל כתבה השבוע פוסט בעניין הזה, שמשקף היטב את תחושת הבטן של האוהדים האדומים, אולי אפילו של המועדון: "העונה האירופית שלנו היתה אמורה להסתיים כאן בארנה אחרי פיינל־פור מאורגן להפליא בניצחון ולקיחת גביע. היא היתה אמורה להסתיים בצלחת ובאליפות נטולת כוכביות וירטואליות אחרי גמר מול מכבי תל אביב שיבהיר לכולם מי זו הפועל. ואז קורונה. לא פייר".
1 צפייה בגלריה
צעיף אדום כאמצעי זהירות
צעיף אדום כאמצעי זהירות
צעיף אדום כאמצעי זהירות
(צילום: ראובן שוורץ)
במקביל לסיום הקמפיין האירופי מתנהל כבר שבועיים זיגזג בשאלה אם ליגת העל תבוטל או תידחה כשלאף אחד אין מושג איך זה ייגמר.
תקציב הפועל, שעומד על כ־30 מיליון שקל, בנוי כך: שני שלישים מהכנסות ועוד שליש מהזרמת בעלים. החלק הראשון של התקציב, 20 מיליון שקל, שבנוי ממכירת מינויים וכרטיסים, ספונסרים, הקצבות וכדומה, הוא החלק הבעייתי בימים אלה, שכן בהיעדר פעילות כל ההקצבות הללו נעצרות באופן אוטומטי, כשספונסרים שגם כך עלולים בשל המצב להפסיק את התמיכה שלהם עשויים לדרוש פיצוי. בסך הכל, ההפסדים של הפועל כלכלית ינועו בין 10 ל־15 מיליון שקל.
שאלה נוספת שעומדת על הפרק היא מה יקרה אם הליגה תחודש בעוד חודש או חודשיים, מה יעשו אז בהפועל מול שחקנים זרים שמסיימים את חוזי העבודה שלהם בחודש יוני והקבוצה צריכה את שירותם שכן הליגה מתחדשת. זו שאלה משפטית שלאף אחד אין עליה תשובה כרגע. בהפועל אמורים בימים הקרובים להודיע לעובדי המועדון לרבות השחקנים שהם יוצאים לחל"ת.