1 צפייה בגלריה
הבנות משחקות בחושך | צילום: פרטי
הבנות משחקות בחושך | צילום: פרטי
הבנות משחקות בחושך | צילום: פרטי
קצת יותר מ-45 נשים החלו לאחרונה לשחק כדורגל בשכונת נחלאות. הן התארגנו בעצמן, הקימו קבוצת ווטסאפ ייעודית ופשוט התחילו לשחק. עד כאן הכל טוב ויפה. אלא שבעיה אחת הן לא הצליחו לפתור: לשחק באור.
"הכל התחיל בחודש יוני, קצת אחרי שמונדיאל הנשים יצא לדרך", נזכרת מרוה כפרי (24), אחת ממקימות הקבוצה. "רשמתי פוסט בפייסבוק שמתחשק לי לשחק כדורגל ותוך כמה ימים מלא בנות הגיבו. אז פתחתי קבוצת ווטסאפ ומשם הכל התחיל להתגלגל".
הדבר הראשון שהקבוצה החדשה ניסתה לעשות הוא למצוא מגרש בנחלאות, שם רובן גרות. הן מצאו אחד עם תאורה, זה שנמצא בצמוד לבית הספר דוגמא. אלא שבכל פעם שהן הגיעו לשחק הן נתקלו באותה בעיה – המגרש היה תפוס באופן קבוע. כדי לא לפרק את כל הקבוצה הן החליטו להתפשר ולשחק במגרש צמוד. הבעיה: אין לו תאורה בכלל. "התחלנו לשחק בחושך", אומרת כפרי. "זה לא אידיאלי, אפשר בקלות להיפצע, אבל לפחות שיחקנו".
במקביל הבנות פנו לעירייה דרך האתר העירוני וביקשו לשקול להציב במקום עמודי תאורה, כדי לאפשר להן לשחק. "פנינו אליהם כבר מחודש יולי", טוענת כפרי. "קיבלנו הודעה שהפנייה הועברה לטיפול אצל הגורמים הרלוונטיים ושיחזרו אלינו תוך 21 ימי עבודה. אבל לא חזרו אלינו".
הבנות חידשו את הפניות שלהן ואפילו כתבו מכתב מיוחד בנושא לראש העירייה, אך לא זכו לתגובה. רק השבוע, אחרי פניית האתר, חזרו אליהן מאגף המאור וביקשו שיפנו לאגף הספורט. אלא שהן כבר פנו לפני כמה חודשים לאגף הספורט ולא זכו לתגובה. כשביקשו מאגף המאור להסית חלק מהתאורה הקיימת לכיוון המגרש החשוך נתבקשו הפעם לפנות למחלקת אחזקה. "יש הרבה אכזבה מההתנהלות של העירייה", מסכמת כפרי. "מדובר בקבוצה של הרב בנות שבסך הכל רוצות לשחק כדורגל".
העירייה: "בבית הספר דוגמא קיימים שני מגרשי ספורט - האחד מואר והשני לא. בנוסף, קיים מגרש נוסף (מול גן סאקר) אשר מואר גם הוא. קבוצת הבנות רשאית להשתמש בשני המגרשים הסמוכים למגרש הספציפי שאינו מואר".