1 צפייה בגלריה
קלינגר. צילום: עוז מועלם
קלינגר. צילום: עוז מועלם
קלינגר. צילום: עוז מועלם
שעות ספורות אחרי ההפסד בנתניה נשאל בעלי בית"ר משה חוגג על התחושות שלו. מי שראה אותו יוצא בזעם מהאצטדיון לא היה צריך להיות גאון גדול כדי להבין את עומק האכזבה שלו. אבל אחד הדברים שהצליחו לערער אותו הכי הרבה היו הקריאות של אוהדי בית"ר לעבר קלינגר להתפטר. חוגג לא ייתן לרחוב לנהל לו את העסק אבל הוא קשוב לרחשים סביב הצרכנים שלו. אף שהוא לא יבקר את קלינגר בפומבי, מאמן בית"ר נמצא היום בפוזיציה בעייתית. התוצאות והמחאה המאוד ראשונית של הקהל הפכו את שעון החול, בייחוד כשחוגג כבר לא מונה באוזני בני שיחו המצומצמים את מעלותיו של קלינגר כמאמן אלא מנתח את שאלת המשך דרכו במונחים לא מקצועיים אלא בהיעדר אלטרנטיבות. אף אחד מהמאמנים הפנויים בשוק לא "מדליק" את חוגג. לא רוני לוי לא אבוקסיס גם לא מאמנים זרים שבדק את הרזומה שלהם.
קלינגר במחזור האחרון של הליגה מחר, זקוק לנס כדי להעפיל לפלייאוף העליון. בדיוק כמו בליגה, גם בנושא המשך דרכו בבית וגן, יש לו עזרה מצדדים שלישיים. כלומר: אין מישהו שחוגג משתגע עליו בחוץ, והכוורת הניהולית, אלי אוחנה ומוני ברוש תומכים בקלינגר מקיר לקיר.
בית"ר קיבלה בשבועות האחרונים אינספור גלגלי הצלה כדי לקבע את עצמה במקום השישי, החל מהצורה שבה נתניה הגיעה למשחק ביום שבת, כשהיא מפורקת פיזית ועם המון יהירות כאילו כבר זכתה בגביע המדינה ולא ניצלה את ההזדמנות, ועד כל התוצאות של הפועל חיפה וחדרה, שכמו במשחק קלפים שיחקו לידיה (בדיעבד מסתבר שתיקו בנתניה היה הופך את בית"ר לתלויה בעצמה), והיא בעטה בדלי. כך קלינגר, שקיבל מהבעלים שלו עולם ומלואו אבל לא מסוגל לעשות את זה לבד אלא מתפלל שהאחרות יסדרו לו מקום בשישייה הראשונה. התירוצים של המאמן על שיפוט עוין, על האדמה החרוכה שהשאיר לו גיא לוזון, גם אם יש בהם קמצוץ של אמת או יותר, הם בכיינות, לוזריות. כל מה שחוגג היה בטוח בו כשמינה את קלינגר הוא שהתכונות האלה הפוכות מהחומרים שמהם עשוי המאמן.
"אולי כל חוסר מזל העונה הזאת יתנקז לרגע אחד של מזל?" כתב חוגג בדף הפייסבוק שלו. "איזה משחק זה כדורגל. יאללה רעננה, יאללה נתניה, יאללה בית"ר". באותה סמנטיקה, סביר שקלינגר אומר לעצמו: "יאללה אברמוב" (שלא ישחרר את אבוקסיס), "יאללה אלונה" (שתמשיך עם ברק בכר עד תום חוזהו ב־2020), "יאללה סימה לוי" (אשתו של רוני שתשכנע אותו להמשיך עוד שנה של חופש). קלינגר יכול לספר לכם עד מחר שהוא לא עסוק בהמשך דרכו בבית"ר, אבל לאף אחד אין ספק שהוא מחכה בכליון עיניים לרגע שבו משה חוגג יבשר לו שהוא נשאר בבית וגן עונה נוספת. הרגע הזה יגיע, אם וכאשר תוך שלושה שבועות. אחרי שניים שלושה משחקים בפלייאוף התחתון, בהנחה שבית"ר לא תאבד את עצמה לדעת, חוגג יוציא הודעה רשמית וההכנות לעונה הבאה יחלו באופן רשמי. חשוב להבהיר: גם עם התמיכה של אלי אוחנה ומוני ברוש, שיש לה משקל, אם חוגג יגיע למסקנה שקלינגר לא מסוגל לנווט את הספינה, הוא יודה לאוחנה וברוש על הבעת דעתם, ויודיע להם שהוא מבצע פניי פרסה ופונה למישהו אחר. אל תתפלאו אם זה פתאום יהיה שם מפתיע במיוחד: בכר כאמור בהסכמת אלונה ברקת אבל גם ניסו אביטן עשוי לבוא בחשבון.