1 צפייה בגלריה
  קלינגר. את הכסף סופרים במדרגות | צילום: אורן אהרוני
  קלינגר. את הכסף סופרים במדרגות | צילום: אורן אהרוני
קלינגר. את הכסף סופרים במדרגות | צילום: אורן אהרוני
בחירות 2019: למי שנמאס לקרוא ולשמוע על בורסת ההימורים סביב המשך דרכו של ניר קלינגר בבית"ר, אז השבוע, מיד אחרי המשחק מול רעננה, נערך בתוך חדר ההלבשה של בית"ר סימפוזיון ער על השאלה אם קלינגר יישאר כאן עונה נוספת. נחסוך מכם את מתי המעט בקרב השחקנים שמייחלים ללכתו של קלינגר משום שהם לא מקבלים דקות משחק, מה גם שהם אינם מעיזים להשתתף בשיחות מהסוג הזה. אבל אם לסכם בקצרה את מה שחושבים בתוך המקלחות בבית וגן (בקצרה, כי בסוף השחקנים הם לא בעלי הבית, עם כל הכבוד), זה מסתכם בדיוק כמו מה שמתרחש במוחו של משה חוגג, בחצי הריון: "מצד אחד", אומרים שם, "היינו צריכים להיות היום עם עוד כמה נקודות ועם מקום רשמי בפלייאוף העליון. מצד שני, ניר קיבל קבוצה מרוסקת שנבנתה טלאי על טלאי. לא בטוח שמישהו אחר היה מצליח יותר ממנו".
קלינגר הורה לשחקניו בשבועיים האחרונים שלא לדבר מילה אחת על הפלייאוף העליון. "חישובים, ספקולציות וכל מיני תסריטים לא ייתנו לכם כלום חוץ מאשר הסחת דעת שתפגע בנו", אמר להם. "אנחנו ספורטאים והתפקיד שלנו הוא לשמור על שקט ולדבר במגרש. לא רוצה לשמוע אף אחד אומר שהוא מחזיק אצבעות לקבוצות אחרות ושאם ננצח את כל המשחקים נגיע ליעד. את מה שאתם חושבים ורוצים תשמרו לעצמכם ואת הנצחונות תביאו דרך כדורגל". החוט המקשר כאן בלתי נמנע: בית"ר אינה תלויה בעצמה בעניין הפלייאוף העליון, קלינגר אינו תלוי בעצמו בסוגיית מקום עבודתו בעונה הבאה. בגלל זה השבוע הוא נשמע אומר בשיחות סגורות, כשנשאל על תחושותיו ועל דעתו בנוגע לעיסוק הבלתי פוסק בהישארותו - כן או לא - בבית"ר, את הדברים האלה: "אני כבר לא בגיל שבו מתעסקים באיפה אעבוד בעונה הבאה, שכולם יקשקשו. יש לי מטרה והיא להוביל את בית"ר נגד כל הסיכויים לפלייאוף העליון. אם אבזבז אנרגיות על העונה הבאה אני אהרוס את הסיכוי שנשאר לנו בשני המשחקים הקרובים. מה שצריך לקרות יקרה. הכול לטובה".
אל תתרשמו מהפאסון הזה. קלינגר להוט לקבל מחוגג הודעה רשמית שהוא ממשיך עונה נוספת. לא סתם הוא יצא למלחמה בצהרי היום נגד יואב כץ ונחשף לתביעה משפטית. לא לחינם הפציר בחוגג לבנות את החלקים הראשונים בפאזל של בית"ר לעונה הבאה עם שטקוס וקינדה והבאתם של אנאן ו־וודוץ'. הדבר האחרון שאפשר להגיד על קלינגר הוא שהוא לא רואה צעד אחד קדימה ושהוא אינו עושה נפשות לטובת עתידו. אבל קלינגר יודע, בדיוק כמו המועמדים לבחירות לכנסת באפריל, שמאבק על דעת הקהל והבוחרים צריך לקרות כשאתה במומנטום. הגעה לפלייאוף העליון נגד כל הסיכויים וקלינגר יתייחס בכל הכלים העומדים לרשותו לשאלת המשך דרכו. גם רגע מכונן כמו ניצחון מרשים על הפועל תל אביב למשל, שיספק את תאוות היציעים, או שיעורי הצלחה סוחפים בפלייאוף התחתון, שייתנו תחושה מדומה של קבוצה שהיא בדרך הנכונה, יכולים לעזור.
הבעיה עם חוגג היא שכמו הרבה דברים אחרים, גם עם קלינגר לקפריזה תהיה חשיבות מכרעת.
המשחק בשבת האחרונה הוא המחשה ברורה של הנטייה של חוגג להגיע מאפס למאה ולהפך בתוך שניות. במהלך כל המשחק של בית"ר מול רעננה בעל הבית של בית"ר היה בעצבים. הוא כעס על זה שהקבוצה שלו משחקת כדורגל רדום, לא בועטת לשער, מנסה להוכיח לעולם שמקומה בפלייאוף התחתון. אלא שרגע לפני שהבוס יצא מדעתו הגיע השער (הנפלא והנהדר ללא ספק) של גדי קינדה במספרת, וחוגג שכח בשנייה את כל מה שהוא ראה במשך 82 דקות. לא זו בלבד אלא שאחרי המשחק בית"ר גם הוציאה למכירה חולצה עם המספר של קינדה ולצידה מספריים, גימיק שאפשר להבין אם היה ננקט אחרי גמר גביע, שער אליפות או גול באנפילד נגד ליברפול. זו רק רעננה, זה משחק חולין על הזכות להיות במקום השישי. או כמו שאומרים ב'אנחנו על המפה': "כבודו, לאן עפת?"
בבית"ר כועסים כשמדברים איתם על המשחק בשבת האחרונה שבו שברו שיא חדש של בעיטה אחת לשער והבקעה פעמיים. הבעיה היא שקשה לכמה אנשים בבית וגן להסתכל במראה. אף אחד לא יגיד "אכן שיחקנו רע ומשעמם" גם אם ביציעים נשמעו קריאות בוז. כל אחד בבית"ר עסוק בלפזול הצידה, להגיד: "ראיתם את הדרבי החיפאי ואת היכולת הנוראית של באר שבע מול חדרה?" טלו קורה מבין עיניכם. אל תהיו קלינגרים. מספיק לייפות את המציאות. לשמוע את קלינגר בסיום המשחק אומר "עברנו שבוע קשה" זה מגוחך. בסך הכול הפסדתם בבאר שבע בגלל תצוגת שיפוט רעה. סו וואט? מחר בנתניה כדורגל כמו זה מול רעענה לא יעזור לבית"ר, שתאזין בקשב רב למתרחש במשחקים בין הפועל חיפה לבאר שבע ובין רעננה לחדרה. 60 מיליון שקל תקציב ובסוף אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמיים.