1 צפייה בגלריה
אס"א ירושלים. צילום: יואב דודקביץ'
אס"א ירושלים. צילום: יואב דודקביץ'
אס"א ירושלים. צילום: יואב דודקביץ'
קשה להאמין אבל רק לפני חודשיים הכל נראה רע עבור קבוצת כדורסל הנשים אס"א ירושלים. הקבוצה, שהייתה אמורה לרוץ חזק בצמרת, לא מצאה את עצמה, השחקניות לא קלעו מחוץ לקשת, ההגנה לא הייתה מתואמת, הקפטנית גילי ליאור נפצעה ופתאום - אפילו המקום בפלייאוף לא נראה בטוח.
אלא שבשבועות האחרונים חל מהפך, שהגיע לשיאו אמש (ג') עם הניצחון הכי גדול של אס"א העונה, 48:68 בבית על הפועל גלבוע, אחת הקבוצות הטובות בליגה. ויש גם דובדבן: שלשה בשנייה האחרונה של עדן פורת, שהקפיצה את ההפרש ל-20 נק', בדיוק הפער בו הובסה אס"א בגלבוע בסיבוב הקודם. והנה פתאום לא רק שהפלייאוף הוא לא מילה גסה, אלא אפשר אפילו לראות את המקום השני כיעד ריאלי.
אס"א עבדה קשה באימונים האחרונים על ההגנה. הדגש: עצירת שתי השחקניות המרכזיות של גלבוע, ענבר לברון וטלי בן ישי. ואם מסתכלים על השורה הסטטיסטית בסיום, השחקניות הירושלמיות עמדו במשימה בצורה כמעט מושלמת. לברון סיימה ללא נקודות בכלל, כשבן ישי אמנם קולעת 13, אבל רוב המשחק לא הייתה בתמונה.
הגנת הברזל הירושלמית הציבה את אס"א ביתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון, כשרק חוסר ריכוז בהתקפה הוריד את הירושלמיות להפסקה ב-21:30. ההגנה המקומית המשיכה לתסכל את בן ישי, כשמנגד יכולת מנהיגות של יולי גרוסמן, כמה ריבאונד התקפה גדולים של נטע רפאל ושלשות של הדר רפאל ופורת הקפיצו את ההפרש שוב מעל ה-10.
אלא שלמרות השליטה המלאה בקצב המשחק, גלבוע נשארה בתמונה והפער כבר ירד ל-7 בלבד. בשלב מסוים השחקניות של אס"א הבינו שהן יכולות לקזז את ההפסד הגבוה בגלבוע בסיבוב הראשון ולחצו על דוושת הגז. ההגנה המשיכה לעצור כל ניסיון התקפי של גלבוע ומנגד רפאל ורפאל הפציצו מעבר לקשת, מורן שטרית קלעה מתחת לסל וההפרש התקרב ל-20.
כשנשארה שנייה אחת על השעון לקח מאמן אס"א איציק באבאי פסק זמן וסידר תרגיל אחרון לשלשה. השחקניות שלו ביצעו אותו מדויק ועדן פורת, על הבאזר, קבעה ניצחון ענק 48:68.
פורת הובילה את קלעיות אס"א עם 20 נק', כשהדר רפאל מוסיפה 13 משלה. עוד קלעו: נטע רפאל 11, שטרית וגרוסמן 8 כ"א, ליאור 6, אור מור יוסף 2.
בשבוע הבא תצא אס"א למשחק חוץ קשה בנהריה, כשניצחון שם ימשיך את המומנטום הנפלא של הקבוצה בתקופה האחרונה.