4 צפייה בגלריה
משה חוגג. צילום: אוהד צויגנברג
משה חוגג. צילום: אוהד צויגנברג
משה חוגג. צילום: אוהד צויגנברג
משה חוגג היה עד לפני מספר שבועות במשא ומתן מתקדם עם אלונה ברקת, שבסופו היה אמור להיכנס כשותף בהפועל באר שבע. אך תוך כדי תנועה וכשהשיחות עלו הילוך חוגג לחץ חזק על הברקס. את באר שבע אין לאן להוביל, וגם אם יש, את קבלת ההחלטות המשמעותית ואת הקרדיט להצלחה תיקח אלונה ברקת. חוגג החליט אז שהוא הולך על משהו בתולי חדש, עתיר פוטנציאל, שיהיה אפשר לשבור לו את תקרת הזכוכית ואת התדמית, מועדון כדורגל שאפשר יהיה לעשות בו מהפכה אמיתית. הכביש ללא מוצא שאליו הוביל את עצמו אלי טביב נפל על חוגג משמיים, גם העובדה שמדובר באחד מארבעת המועדונים הגדולים בארץ, מותג שתדמיתית נמצא בשפל המדרגה אבל פוטנציאלית הוא אחד המותגים הפופולאריים במדינה.
לא סתם חוגג אמר השבוע שאלונה ברקת משמשת עבורו השראה. ברקת גם היתה בין אלו שהפעילו על חוגג מכבש לחצים לסגת מעיסקת רכישת בית"ר, גם בגלל שהיא יודעת שהוא מצליחן ואין לה עניין בעוד מתחרה רציני בליגה וגם בגלל שהעדיפה אותו כאופציה לבעל מניות בבאר שבע. ברקת לא היתה היחידה שניסתה להניא את חוגג מבית המשוגעים שהוא מכניס את עצמו אליו. חברים קרובים שותפים לעבודה, וכהגדרת חבר קרוב שלו "חברים לבירה", אמרו לו שיחפש לעצמו ריגוש אחר, אבל חוגג היה נחוש. הוא רואה בבית"ר את מה שכולנו רואים בה: הנערה הכי סקסית בארץ. ההבדל הוא שחוגג רואה את זה כחובב כדורגל וכאיש עסקים ואנחנו רואים את זה בגלל שגדלנו ביציע העץ בימק"א.
"חוגג תמיד ראה עשר שנים קדימה. כמעט בכל עסק שהוא נכנס אליו אמרו לו שהוא משוגע, אבל אלה שאמרו לו שהוא סובל מהפרעה עובדים שתי עבודות כדי לגמור את החודש והוא בגיל 37 מסודר לכל החיים. התכונה הזאת ללכת נגד הזרם היא אחד הדברים הכי גדולים אצלו. אתם רואים ראש בריא במיטה חולה והוא חזון. מה יקרה? אז הוא יעשה סיבוב של כמה שנים וכמה מיליונים וזה לא ילך. למרות שהוא לא חושב ככה. כל אלה שמבלבלים את המוח על סינדרום ירושלים שוכחים שכל מי שרכש את בית"ר עשה את זה בגלל אינטרס ושהאהבה היתה תלויה בדבר וכשבטל הדבר בטלה האהבה. אז חוגג לא תלה פוסטר של אורי מלמיליאן בחדר, אבל הוא בא לתת, לא בא לקחת כלום, וזו אחלה נקודת פתיחה", מסביר חבר קרוב של הבוס החדש בבית וגן.
חוגג תמיד חלם על הרגע הזה. לפני עשר שנים הוא הגיע לערוץ הספורט וביקש להקים מיזם שבו ירכוש קבוצה מליגה ג'. האוהדים יחליטו באון ליין על ההרכב, על החילופים, על בועטי הפנדלים. אף אחד לא נתן לזה סיכוי בהתחלה, אבל חוגג רכש את הפועל קרית שלום והפעיל את המיזם עם הערוץ. באחד המשחקים חיכו כל השחקנים דקות ארוכות כי לקרית שלום נפסק פנדל וחיכו לתוצאות האמת של הקהל שבחר את זהות הבועט. "הכדורגל", הסביר חוגג, "שייך לאוהדים. הם רק רוצים להיות שותפים, כי כולנו גם רוצים להיות מאמנים".
לא משנה מה יעשה, חוגג התחיל ברגל ימין גם בגלל האופוזיציה לקודמו בתפקיד, טביב, אבל גם בגלל שלאורך כל השבוע הוא התנהג כמו שליח ציבור, לא כמו טייקון שבא לתת למישהו את התחושה שנתן לבית"ר נדבה ועשה לה טובה (והוא כן). "זה יום מרגש עבורי", אמר כשהגיע עם הפמיליה שלו לכותל המערבי. זה רגע יפה. אני רוצה להגיד תודה רבה לאלי טביב, שבניגוד לפרסומים בתקשורת עשה משא ומתן קצר, יעיל, גמיש, בא לקראתי והשאיר לי קבוצה בריאה, חזקה, עם שלד טוב. ראיתי בנאדם שאכפת לו מהמועדון והיה אכפת לו מהתוכניות שלי לעתיד, אז תודה לאלי. אני רואה את בית"ר. אני רשום על הנייר כבעלים. אני לא הבעלים של קבוצת הכדורגל. היא אינה שייכת לאף אדם פרטי. היא שייכת לעיר, לאוהדים, ויש לי זכות גדולה לנסות לעזור לה ולהוביל אותה למקומות חדשים. אני אעשה את מיטב המאמצים. כדורגל זה לא עסק, ולכן אין שום מטרה שהוא יהיה רווחי. אני אשקיע את מה שצריך ואת מה שאני יכול כדי לקחת אותו למקומות יפים ולהפוך את בית"ר לקבוצה חזקה תחרותית, כמו שהיא צריכה להיות בכדורגל הישראלי".
לפני תוכניות הרכש חוגג מתכנן הקמת מועדון אוהדים מסודר שיהיה שותף פעיל בהחלטות המועדון. סביר שזה ייעשה באמצעות הצבעות אינטרנטיות. לא יהיו כאן ועד מנהל ובעלי מניות אבל בהחלט שותפות מלאה בקהילה, עד לקו האדום שבו אם הרחוב ינסה לנהל את העסק הוא ימודר. חוגג ישקיע לא מעט בשיפוץ מתחם בית וגן, בהקמת יציעים במתחם, שיפוץ כר הדשא והשקעה במחלקת הנוער. הכול כדי שבית"ר תלך ותיבנה כמועדון חזק, לא רק כקבוצה חזקה. "הטעות שעשו כל קודמיו בתפקיד היא שהם שפכו כספים בלי להשקיע בתשתיות", אומרים מקורביו. "הוא רואה עשר שנים קדימה, וכל מי שהוא אוהד בית"ר יכול לישון בשקט כי הולכת להיות פה קבוצה מצוינת בשנים הבאות אחרי שהיא כמעט נמחקה מהמפה".
× × ×
הרגע שבו היה ברור שאפשר להרים כוסית לחיים היה כשחוגג פגש את טביב בארבע עיניים. כל מיני רוכשים פוטנציאליים שטביב התדיין איתם באו לטביב בהפוך על הפוך. כלומר הם נתנו לטביב את התחושה שהם עושים לו טובה בגלל שהקהל על הגדרות ונגמר לו הכביש ונגמרה לו התמיכה מבית ומחוץ. חוגג דווקא נתן לטביב את התחושה שעצם העובדה שהוא, טביב, מוכר לו את בית"ר, מבחינתו זו ג'סטה. חוגג גם הקפיד לאורך כל המו"מ לשמור על כבודו של בעל הבית היוצא. בליל שני נזרקו חזיזים לפתח ביתו של טביב, אך חוגג לא השתמש בזה כאמצעי לחץ אלא היה מאוד תכליתי. עשה עם טביב ביזנס כמו שטביב אוהב ואמר לו: "תגיד לי מה אתה רוצה ובוא נחתום".
4 צפייה בגלריה
משה חוגג. צילום: אוהד צויגנברג
משה חוגג. צילום: אוהד צויגנברג
משה חוגג. צילום: אוהד צויגנברג
במידה מסוימת צריך לרחם על טביב. אין לו עסקים בארץ, אין לו תחביבים, וגם האימפריה שבנה במיאמי היא ענייני עבודה בלבד. בלי תחביבים, בלי ברביקיו לחברים ומקורבים. טביב הוא אדם שלא מתערבב בקהילה. הכדורגל היה עבורו קשר חברתי לעולם, הזדמנות להראות את המוח העסקי ואת הכישורים שלו כג'נרל מנג'ר. העזיבה של בית"ר תנתק אותו לגמרי מהענף וגם מהאפשרות לקיים מינגלינג בקטנה. להתקשר באישון לילה ליובל נעים ואבי נמני ורוני לוי ועוד אחרים ולקיים איתם דיון על שיטות משחק ושחקני רכש. טביב, אומרים אנשים שקרובים לו, התייחס לפעילות שלו בכדורגל הישראלי כמו אל צעצוע אהוב. בגלל זה הוא התעקש לרכוש קבוצות באופן סדרתי, עשה הכול כדי להישאר על הגלגל. "הוא יכול להיות אהוב או שנוא על כאלה או אחרים אבל הוא לא יכול לחיות בלי הריגוש הזה של הכדורגל. זה כמו שתאסור על מהמר את הכניסה לקזינו או תשלול מחובב חיות לגדל אצלו בחצר כלבים. הוא מרגיש עכשיו תחושת ריקנות איומה למרות שבאופן הגיוני הוא אמור לחוש תחושת הקלה", אומר מקורב לטביב. לפני 12 שנה כשאברהם לוי פוטר מבית"ר הוא סיפר שהיה הולך לבדוק אם הטלפון שלו התקלקל בתקופה שבה ישב בבית כי הוא לא האמין שהוא לא מלצל. לוי לא יכול להיזכר באותה נשימה עם טביב כי יש לו זכויות מזהב בבית"ר, אבל אתם מבינים את ההקבלה.
4 צפייה בגלריה
טביב במסיבת עיתונאים בשנה שעברה. צילום: אוהד צויגנברג
טביב במסיבת עיתונאים בשנה שעברה. צילום: אוהד צויגנברג
טביב במסיבת עיתונאים בשנה שעברה. צילום: אוהד צויגנברג
בראשון בלילה, כשאוהדי בית"ר צבאו על ביתו של טביב חוגג ישב בבית הכרם בביתו של ניר ברקת. ראש העירייה לא היה צריך לשכנע, רק הבטיח שיעניק לחוגג כראש עירייה את כל הרוח הגבית שיצטרך לה וכך גם ינהג יורשו בתפקיד בכיכר ספרא. חוגג יצא מהפגישה הזאת כשברקת מעניק לו את המפתח לאחד מנכסי צאן הברזל החשובים של העיר. עבור יזם הייטק שעד לאותו הרגע הכירו רק מיטיבי לכת בהייטק ובן רגע הפך לסלב היה ברור שהוא לא מסיים את יום שני בלי להיות בעל הבית החדש של בית"ר ירושלים.
× × ×
אוחנה ליווה ביום שלישי את חוגג במתחם האימונים בבית וגן. אוחנה וגיא לוזון, מוזר לומר, ציננו קצת את ההתלהבות של הבוס החדש שלהוט לחזק את הקבוצה. היה מדהים לראות איך בית הקברות של בית וגן ניעור בן רגע לחיים, איך שחקנים שהתחפרו בכל פעם שהיו מגיעים למתחם מקבלים את חוגג במחיאות כפיים סוערות ומתחילים לחייך. אוחנה יהיה בתפקיד בכיר בבית"ר, גם תחת חוגג, לא האיש מספר 1 כמו בתקופת טביב, אבל יהיה לו סיי והוא יהיה הצינור הראשי בין בעל הבית לשחקנים ולמאמן, משהו בסגנון של ג'נרל מנג'ר משודרג. חוגג צפוי למנות מנכ"ל ולאייש עוד כמה פונקציות ניהוליות אבל בגזרה הזאת שום דבר לא בוער לו.
4 צפייה בגלריה
גיא לוזון. צילום: עוז מועלם
גיא לוזון. צילום: עוז מועלם
גיא לוזון. צילום: עוז מועלם
החתמה של טל בן חיים מעבר לעובדה שמדובר בחיזוק היא בראש ובראשונה סוג של אמירה, אמירה שכל שחקן ישראלי בכיר גם אם בשלהי הקריירה יקבל פנייה וייעשו כל המאמצים לקלוט אותו. בן חיים הוא לא בשורה, הוא סימן דרך שלפיו שחקנים עם רזומה בינלאומי הם קהל היעד גם אם זה עולה קצת יותר. להזכירכם, בן חיים לא הגיע לבית"ר לפני שנה בגלל שטביב התעקש שמכבי תל אביב תשלים לו את השכר. אצל חוגג לא תשמעו על דברים כאלה.
גם הפנייה לליאור רפאלוב היא בשורה. חוגג בדק מי הישראלי הכי בכיר שפנוי והרים לנציגיו טלפון. זה לא אומר שבית"ר תהיה מעתה בקליבר של באר שבע ומכבי תל אביב מבחינת תקציב כולל, אבל היא כן תיתן פייט ראוי על כל שחקן בשוק, יהיה אשר יהיה.
חוגג להוט להביא סוכרייה לאוהדים שגם תעיף את המינויים כמו לחמניות חמות. אגב בעניין הזה בעל הבית עובד על תוכנית אסטרטגית למכירת המינויים והצפי הוא שבית"ר תמכור בשבועיים וחצי הקרובים חמשת אלפים מינויים. ערן לוי ששמו הוזכר מצית לחוגג את הדמיון אבל לוזון לא רוצה שחקן שחמישה שחקנים אחרים צריכים לשחק עבורו. חוגג מאוד רוצה את מאור בוזגלו. לוזון מתעקש קודם כל לבדוק את כשירות הברך של כוכב הדוקו ריאליטי. בסוגיית השוער, בבית"ר רוצים לשדרג, ולכן חוגג ינסה להנחית כאן את אמיליו זובאס מבני יהודה או את ארנסטאס שטקוס מהפועל חיפה גם במחיר שחרור זר מהסגל.
חוגג יעביר בבקרה התקציבית תקציב של 40 מיליון שקל. בניגוד לבעל הבית, ללוזון דחוף להחתים קשר אחורי זר ושני מגינים כשאופיר דוידזאדה מועמד. בורסת השמות תלך ותגדל מיום ליום וסביר שצפויות לנו הפתעות.
"אנחנו לא נהיה מוכנים למשחק הראשון מול מכבי פתח תקווה וייקח קצת זמן לבנות סגל, אבל יחסית למצב שבו היינו רק לפני פחות משבוע אלו הן צרות של עשירים", מסביר המאמן גיא לוזון, שהשבוע חרש את מכשיר הדי־וי־די בחיפוש אחר זרים.
ביום שלישי הוא אמר לשחקנים שנכשל לא מעט בחייו אבל לא ויתר עד שהצליח. זה אולי מתחבר היטב לדנ"א של בית"ר, שהאוהדים שלה, מכל יציע ומכל זרם יצטרכו להוכיח, כשיש למועדון בעל בית שהוא לא טייקון מנותק מהענף או איש עסקים שבא לעשות סיבוב, שהבעיה הסדרתית מול בעלים פרטיים היתה של הפרסונות שהיו פה. חוגג, איש יחידת עוקץ עם כמה מאות מיליונים בבנק, עוסק בימים אלה בפיתוח סוללות חדשניות לרכבים חשמליים והוא כבר גייס את מרצדס, את סמסונג ואת רומן אברמוביץ' כמשקיעים בחברה שלו. עכשיו כשהוא יגיע לפגישות עסקיות וכולם ידברו איתו על בית"ר ירושלים מתחיל אולי סיפור ההצלחה שלו ושל המועדון הכי מסובך בכדורגל הישראלי.