1 צפייה בגלריה
יועד אגמון. צילום: פרטי
יועד אגמון. צילום: פרטי
יועד אגמון. צילום: פרטי
אפליקציה חדשה בשם 12ReAct אותה פיתח המאמן ויועץ השיווק יועד אגמון משכונת גילה כבר צברה מאות הורדות. מדובר באפליקציה שתכנת אביב אדרי, והיא לכאורה פשוטה: כאשר מפעילים אותה היא מחליפה מספרים על צג המסך. עם זאת אגמון מסביר כי ניתן לתפעל אותה במצבים רבים.
המאמן או האדם שמשתמש באפליקציה מחליט מה היא אומרת לו לעשות, לדוגמא: הספרה אחת מסמנת לעשות הטעייה, והספרה שתיים מסמנת לבצע שינוי כיוון קדמי (לכדרר מיד ליד).
בנוסף, האפליקציה מלמדת להגיב בקצב מסוים לפי בחירה. ניתן לכוון אותה כך שהזמן יתחלף באופן רנדומלי, לדוגמא: ניתן לבחור שהחלפה בין תרגיל לתרגיל תהיה שניה אחת או ארבע שניות וכך לומדים להגיב למצב של הפתעה במשחק. "וזה בשונה מאימון בו אומרים לך לכדרר שלוש פעמים ולהחליף יד- זה משעמם ולא מתרגל מצב אמיתי שמצריך תגובה מהירה בזמן משחק", הסביר אגמון.
"שחקני כדורסל יוכלו באמצעותה ללמוד להרים את הראש ולהגיב מהר יותר למצבים משתנים במגרש", אמר אגמון והוסיף: "היופי שהמאמן באמצעותה משתחרר לעשות את העבודה האמיתית שלו- במקום לסמן או לצעוק מספרים כדי ללמד תרגיל הוא פנוי לתקן טעויות ולעקוב אחרי השחקן". קבוצות כדורסל מכבי דימונה ומכבי מעלה אדומים עושות כבר שימוש באפליקציה.
אגמון הסביר שניתן להשתמש בה גם מחוץ לעולם הספורט, לדוגמא: טיפול באמצעות פיזיותרפיה. "מי שאומרים לו שכדי להבריא הוא צריך להזיז את רגל שמאל כמה פעמים ביום זה משעמם", הסביר אגמון והוסיף: "אבל אם הם יכולים להגיב בהתאם למספרים כדי להזיז את הרגל קדימה ואחורה, זה מעסיק אותו".
כיצד האפליקציה מתאימה גם למשחק ילדים? אגמון הבהיר כי ילד שרוצה לעבוד על הקואורדינציה במשחק יכול לעשות זאת באמצעות האפליקציה וגם לשפר את זיכרונו, לדוגמא: כאשר מספר אחת מופיע יש לשים ידיים על הראש. שתיים מסמן לקפוץ על רגל אחת, כאשר מספר שלוש מופיע ידיים על הריצפה וכדומה.