"אל תתחילו לפני שאני מוכן, המשטרה לא הכניסה אותי", פתח משה חוגג בעלי בית"ר, כשמחוץ לאולם הגפן בכפר המכבייה אוהדי בית"ר מוחים ומקללים אותו. "קראתי לכם הנה הערב לא כדי לעשות סיכומים למרות שאני רוצה להגיד כמה דברים. ציפיתי להיות פה, להעביר את הקבוצה לבן שלי. באתי מתוך אהבה לעיר ירושלים.
4 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג. "ברק הוא האופציה האחרונה של בית"ר"
(צילום: עוז מועלם)

"הפיצוץ הראשון שלי עם הקהל היה כשרכשתי את עלי מוחמד הנהדר כשחלק מהקהל התנהג בצורה בעייתית כלפי השחקן ונוצר פער ביני לבין הקהל" סיפר חוגג והמשיך, "הפיצוץ המאסיבי קרה כשרציתי להכניס שותף מוסלמי ולהתקדם מכל התדמית הגזענית. לא הערכתי את גודל הצרה שקהל חצוי כלפי מהלך כזה. בתחילת העונה שעברה החתמתי עוד שחקן מוסלמי וזה נתקל במטר של קללות מכוערות כלפי משפחתי הוריי וילדתי בת ה-4. גם גדול אוהדי בית"ר אם היה משקיע כל כך הרבה כסף וחוטף קללות לא היה עומד בזה. עד המעצר שלי לבית"ר לא היו חובות ולא נעליים. הכל שולם כמו שעון שוויצרי. הרבה לפני המעצר. החלטתי למכור את המועדון. מיניתי את עו"ד יונגר פנינו לכולם והתשובה שקיבלנו היתה זהה.

"שום עסקה לא נפלה בגלל מספרים"

"עד ממש לא מזמן התקיימו שיחות במשך חודשים אחדים עם המיליארדר לארי מייזל והתשובה היתה לא בגלל התנהגות הקהל. בית"ר קבוצה מסודרת גם היום. יש לה דו"ח כספי מסודר מעולם שום עסקה לא נפלה בגלל מספרים. מזמן ויתרתי על כל תמורה שהיתה יכולה להיות כלפי. בינואר היה רוכש שאמר שאשתו לא מוכנה שיקנה את בית"ר בגלל ההפגנות מול הבית. שלא יגיעו גם אליו. הסברתי לה שזה לא יקרה. יום אחרי זרקו רימון על שכנה שלי, שגרירת קרואטיה".

4 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר. "קנו מנויים"
(צילום: עוז מועלם)

על הקהל הוא אמר: "אף אדם הגיוני לא ייכנס לדבר הזה עם ההתנהגות המסוכנת הזו, ואני לא מדבר על איומים כולל ברצח היום בבוקר. כשהייתי ספונסר שמתי מאית ממה שהשקעתי כבעלים והייתי מלך. לא רק אני כל אחד אחר בכדורגל הישראלי".
קראו גם:
לפני כחודש הוא פנה לאוהד בית"ר, ברק אברמוב וביקש ממנו לקנות את הקבוצה: "ברק מאד רצה ועשה הכל בחודש האחרון כדי להפוך לבעלים של בית"ר, בניגוד לעצות שקיבל מכל מי קשור אליו. היו לו כמה תנאים. הייתי עומד בהתחייבויות שלי ללא היו מונעים ממני. אין אדם שעבד קשה ממני כדי להגיע לעסקה. העסקה של בני יהודה מאל"ף ועד ת"ו ברק הפסיד כסף בבני יהודה כדי להיות הבעלים של בית"ר.

המכשול השני: המשטרה

"המכשול השני המשטרה זה מצב אבסורדי. הם מחלטים כספים ומסכנים את בית"ר אני מוותר על זה וגם שותפיי בסינגולרטים אבל הם לא מוכנים. כל תמורה שתינתן תלך למשטרה. זו שערורייה. מה בית"ר של המשטרה? אני רוצה שקט לי ולמשפחתי. הם מתעקשים שברק ישלם להם עכשיו 5 מיליון ובעונה הבאה 5 מיליון הם לא מוכנים. גם לא ל-4 עכשיו ו-6 בעונה הבאה.

המכשול השלישי: עיריית ירושלים

על עיריית ירושלים אמר במהלך מסיבת העיתונאים: "היא משפצת את טדי בעשרות מיליוני שקלים. בית"ר תשחק במושבה והם משקיעים עשרות מיליונים בחדרי ההלבשה ואי אפשר לעזור לבית"ר? ראש העירייה אמר שיש בירושלים שני דברים - הכותל ובית"ר. מה ברק ביקש: עזרה. הוא לא יכול להיכנס לבד מתחת האלונקה הכבדה הזו. הוא ביקש המחאת זכות על כספים שממילא מגיעים לבית"ר כמה שנים קדימה. הפער הוא קטן בין ברק לעירייה".
בשעות האחרונות והקריטיות חוגג ורבים במועדון עושים מאמצים אחרונים למצוא פתרון לקבוצה ואף פנו גם לראש העירייה לשעבר, ניר ברקת. "אנחנו מתקשרים לכל אדם שהפרוטה מצויה בכיסו. יש גוף חוץ בנקאי שמחכה לעירייה פנינו לכולם וקיבלו תשובה שלילית פעם אחר פעם".
"התוצאה תהיה הרת אסון לכולם", אמר לסיום, "אל תתנו לבית"ר לסבול בגלל חקירה לגביי ולגבי עסקיי אל תפגעו באוהדים חפים מפשע. אני מבקש מברק אין פה שום מהלך עסקי רק מהלך של אהבה למשחק ולבית"ר". חוגג מקווה שעיריית ירושלים תנסה לסייע וביקש מהאוהדים לקנות מינויים.

4 צפייה בגלריה
אברמוב
אברמוב
אברמוב. "נחצו כל הקווים האדומים"
(צילום: עוז מועלם)

"ברק הסברת לי כמה זה לא כלכלי וכמה נזקים זה עלול לעשות לך ולעסקיך. ברק הוא האופציה האחרונה ואם הוא יגיע צריך להגיד לו תודה. אתה אדם אמיד לא תיקח לקבר גם לא גרב. קח איתך את החוויה להציל את בית"ר ירושלים. כשתהיה סבא תגיד אני הילד אוהדי בית"ר שרוף הצלתי את בית"ר. מבקש שתשקול את ההחלטה עוד פעם ואני בטוח שהעירייה המשטרה וכל מי שצריך לא ישיב את פניך ריקם".
מוקדם יותר היום הודיע ברק אברמוב כי הוא החליט לרדת מהעסקה. "גורמים שונים שהבטיחו להירתם ולסייע - פשוט התאדו ברגע האמת", נמסר מטעמו. היממה הקרובה תהיה קריטית עבור הקבוצה הירושלמית.

4 צפייה בגלריה
עיריית ירושלים, כיכר ספרא
עיריית ירושלים, כיכר ספרא
עיריית ירושלים. "טענות משה חוגג מנותקות מהמציאות"
(צילום: אדווה חולי)

עיריית ירושלים: טענות משה חוגג מנותקות מהמציאות

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים הבטיחה לכל אורך הדרך כי תהפוך עולמות כדי לסייע למועדון הכדורגל בית"ר ירושלים במסגרת הניתן ועפ״י חוק וכך עשתה. בשבוע האחרון הגיעה העירייה למתווה חסר תקדים מבחינת התמיכה בבית"ר ירושלים.
"כנגד ההלוואה שברק אברמוב היה אמור לקחת, עיריית ירושלים הסכימה לתת המחאת זכות של כחמישה מיליון שקלים הבנויים מהקצבה של 3 שנים. זה משהו שדרש את אישור של היועץ המשפטי לעירייה ולשמחתנו זה קיבל לבסוף את אישורו.
"על כולם לזכור כי בית"ר ירושלים נמצאת בבעלות משה חוגג ולא בבעלות העירייה. במשך שנים המועדון, כמו יתר הקבוצות האחרות בעיר, זוכה להקצבה מוגדרת מראש שלא ניתן לחרוג ממנה, כך לדוגמה, בתקופת הקורונה הגדלנו את התמיכה במועדון ונתנו פטור מתשלום לשימוש במתקנים. העירייה, לאורך כל השנים, מסייעת לבית"ר בפרט ולמועדונים בכלל. עשינו את המקסימום למען המועדון, אך יש לו בעל בית שצריך לגלות אחריות ולא לגלגל אותה לפתחו של גוף ציבורי.
"בכל התקופה האחרונה קיימנו שיחות רבות הן עם מר ברק אברמוב והן עם עו״ד יונגר על מנת למצוא פתרון אידאלי שיבטיח את עתידו של המועדון בליגת העל. מהצד של עיריית ירושלים נתנו 100% עזרה ותמיכה, אבל אין ביכולתנו לתת הלוואות. בסופו של דבר במסגרת יכולות העירייה, עשינו את המקסימום דה פקטו.
"הטענות של חוגג ואנשי בית"ר כאילו העסקה נפלה בגלל עיריית ירושלים, הן טענות מנותקות מהמציאות. צר לנו שמר חוגג לא לוקח אחריות על המועדון שבבעלותו ומנסה ליצור ספינים ולהפנות את האש לפתחנו בעקבות כשלונו למצוא רוכש. כולנו מכירים בחשיבותו של מועדון הכדורגל בית״ר ירושלים, לספורט הישראלי בכלל והירושלמי בפרט ומקווים ומתפללים לכך שיימצא רוכש שימנע את הגרוע מכל וישיב את אחד ממועדני הפאר של הכדורגל הישראלי עם קהל האהודים העצום, לצמרת ליגת העל ולמאבק על תארים".