1. "משחק רע מאוד שלנו. זו לא הדרך שרצינו לשחק היום. גם הגנתית וגם התקפית לא היינו שם היום. ברמה האישית אני מאוכזב היום. לא שיחקנו כדורסל טוב. קלענו 87 נקודות ולא שיחקנו כדורסל טוב. הרבה פוזישנים היו ריקים מתוכן של כדורסל. אם נרצה מתישהו לשחק בשלבים יותר גבוהים גם בליגת האלופות וגם בליגה, אנחנו צריכים להרים את הרמה שלנו״.
1 צפייה בגלריה
יותם הלפרין
יותם הלפרין
הלפרין. תפס עצבים על השחקנים
(צילום: אורן אהרוני)

מי שחשב שקשה עד בלתי אפשרי להרגיז את יותם הלפרין, ראה ושמע אותו זועם אחרי הניצחון של הפועל מול הפועל תל אביב ביום שני האחרון. הלפרין ממש לא התנחם בעובדה שהפועל דילגה מעל משוכה קשה ושהיא במקום הראשון בליגה, כי הוא יודע שעם כל הכבוד לזירה המקומית, החניכים שלו חייבים לבוא בשיא הכושר למשחק הראשון במסגרת הפליי אין באירופה ברביעי הקרוב מול מנרסה הספרדית בחוץ. "קלענו 87 נקודות ואני מאוכזב מהמשחק הזה, וזה לפני שהתחלנו לדבר על ההגנה שלנו״, הסביר הלפרין. ״על הבליץ ההגנתי בחמש הדקות האחרונות אני אתן קרדיט לשחקנים. למאמן יש שליטה עד גבול מסוים. כשהמשחק חי השחקנים צריכים להוציא לפועל. העומק שלנו בסוף נתן לנו את הריצה הזאת, אבל אין סיבה שנשחק את הכדורסל ששיחקנו היום, למרות שאני שמח על הניצחון״.
היו כאן שני אלמנטים מצידו של המאמן. ראשית, הוא באמת לא מבין למה החניכים שלו התעוררו רק ברבע האחרון והכריעו את המשחק בריצת 0:16 ולא מוכן לעבור לסדר היום על כך. שנית, הלפרין יודע שאם גם מול מנרסה השחקנים שלו ילכו לישון ויקיצו רק אחרי הרבע השלישי, חבל להם על הזמן.
הלפרין הוא כבר כמה שבועות האיש המועדף על ידי ההנהלה, השחקנים והאוהדים למשרת המאמן באופן קבוע. אמר מישהו השבוע בארנה: "אם זה לא מקולקל לא צריך לתקן ולהחליף". אנחנו נגיד שאם זה כל כך מוצלח למה לא לסגור עניין. ובכן, הלפרין לא באמת מעוניין להישאר אבל הוא לא יפנה את מקומו עד שלא ישתכנע שיש בחוץ מועמד שיכול להוביל את הפועל אל היעדים שלה.
צריך להעריך אותו על כך שהוא לא בורח מהספינה וגם לא נאחז בכיסאו אלא פועל בסבלנות הראויה לטובתה של הפועל. מה שבטוח הוא שלמאמן הבא לכשימונה תהיה בעיה לא קטנה, כי סיפור ההצלחה של הלפרין תמיד יהדהד, גם בתקופות פחות טובות של המאמן הבא.
"יש מאמנים מצוינים שיהיו על המדף בשלב כזה או אחר וההחלטה שלנו היא שברגע שיהיה מועמד פוטנציאלי מבחינת ההנהלה יהיה צריך לדבר על זה", הסביר הלפרין השבוע. "השאלה לגביי צריכה להיות מופנית להנהלה. יש לתפקיד הזה אתגרים. כבר אמרתי שזה הדבר הכי קרוב ללהיות שחקן. המשחק היום הוא סימן שאנחנו לא מספיק טובים. צריך לרדת לקרקע כי נשחק נגד קבוצות יותר טובות. כשמנצחים זה כיף, וכשמפסידים זה חרא. יהיו תקופות רעות ומשחקים קשים. שם נימדד".
2. אנתוני בנט שיחק רק חמש דקות מול הפועל תל אביב והמאזן העגום שלו במשחק הזה עמד על שתי נקודות בלבד ואפס ריבאונדים. בהפועל מחפשים מחליף לבנט וינסו לעשות מהלך בזק עוד לפני המשחק מול מנרסה ביום רביעי הקרוב, אולם קשה להאמין שיצליחו. מבחינת הפועל, בנט חדגוני מדי, מספק קליעה מבחוץ אבל לא סטופר הגנתי ולא לגמרי, כך נראה, מחויב.
הפורוורד לא מקבל יותר מדי קרדיט מהלפרין, בלשון המעטה, ואף שלהפועל היתה אפשרות חוזית לחתוך אותו בספטמבר היא בחרה להשאיר אותו וכרגע כאמור השתנה התכנון. אגב, מי שזוכה להמון מחמאות מאז שחזר להפועל הוא סולימן בריימו, שפשוט נראה נהדר וכצפוי גם מגלה מנהיגות.
3. הלו"ז של הפועל כולל משחק מחר בנס ציונה מול החניכים של ליאור ליובין. ביום רביעי תפגוש הפועל בחוץ את מנרסה. ניצחון על הספרדים והפועל תפגוש את פרומיטי האוקראינית, קבוצתו ננו גינזבורג, עם יתרון ביתיות של האדומים. הפסד לספרדים והפועל תפגוש את טנריפה עם יתרון ביתיות לספרדים. מנרסה, נציין, היא אחת מהפתעות העונה בספרד, קבוצה פיזית כשאחד השחקנים המובילים שלה הוא ג'ו תומאסון ששיחק בעונה שעברה בגלבוע גליל.



בנט. בדרך הביתה? | צילום: עוז מועלם

הלפרין. תפס עצבים על השחקנים | צילום: אלכס קולומויסקי

שחקני נורדיה עם כרמלי. נקודה ב-4 ימים

צילום: גלעד אימס