בימים האחרונים התקבלה פנייה ממשפחה אמריקאית שבה אנשי עסקים אמידים שביקשו לקבל לידיהם את ספרי החשבונות של בית"ר. בבית וגן תרגמו את כל ההתנהלות הפיננסית לשפה האנגלית ושלחו להם את הנתונים. יש לציין, וזה סימן מעודד, שאותה משפחה חתמה על מסמך שלפיו הם מתחייבים שספרי החשבונות של בית"ר הם לעיניהם בלבד ושהם מתחייבים שלא להדליף אותם ולתת פומבי להתעניינות שלהם ברכישת המועדון כל עוד לא תהיה עליית מדרגה שפירושה ניהול משא ומתן מעשי מול משה חוגג. במקביל לדברים האלה, גם איש עסקים ישראלי, אמיד וכזה שיכול להרשות לעצמו לרכוש ולתפעל את בית"ר, קיבל לידיו את ספרי החשבונות של המועדון וחתם על מסמך דומה.
1 צפייה בגלריה
חוגג. האם יימצא גיבור העל שירכוש את בית"ר? |
חוגג. האם יימצא גיבור העל שירכוש את בית"ר? |
חוגג. האם יימצא גיבור העל שירכוש את בית"ר?
(צילום: עוז מועלם)
בבית"ר נוקטים משנה זהירות בכל דיאלוג שהם מנהלים מול רוכש פוטנציאלי כי הם מבינים שההיסטוריה מלאה באנשי עסקים אמיתיים או מתחזים שהביעו לכאורה התעניינות במועדון והתגלו לבסוף כטרמפיסטים. במילים אחרות, פארסת דן אדלר ואדם לוין, שהבריזו לבית"ר אחרי ששתו ציוד מהמחסן של מאיר הרוש, ולצידה פארסת השייח' חמד בן חליפה, לא אמורה לחזור בסיבוב הזה של הניסיון למכור את בית"ר.
השמועות והפרסומים לגבי התעניינות אפשרית של אלי טביב בבית"ר הם כרגע לא יותר ממשאלת לב של כל מיני מתווכים שמחפשים כמה אינצ'ים בתקשורת עם השם שלהם. טביב יודע מה מספר הטלפון של משה חוגג, הוא גם מכיר את הספרים של בית"ר טוב מכל אחד אחר. אם ירצה לבצע מהלך הוא לא זקוק למתווכים ולשדכנים. יש לאיש העסקים הכפר סבאי מחשבות של חזרה אבל זה רחוק מהחלטה. מי שמכיר אותו יודע שהוא ממעט בדיבורים וכשהוא רוצה לעשות משהו הוא פשוט מחכה שיהפוך למציאות ורק אז מגלה עליו לעולם. כך עשה כשרכש את הפועל תל אביב ממוני הראל בהליך 'הבמבי', כך התנהל גם מול משה חוגג שמכר לו את בית"ר. היה זה דווקא חוגג שבישר לעולם על ביצוע העיסקה. טביב שמר על חשאיות.
עד שבית"ר תמצא רוכש, וזה לא יקרה כל כך מהר כנראה, בבית וגן אופטימיים לגבי הרצון של חוגג לחתור לעיסקה. "חוגג לא ינהל משא ומתן למראית עין", אומרים במועדון. "אם הוא יבין שיש עניין רציני בבית"ר הוא יסכים להיות גמיש. הוא לא יקשיח עמדות כדי להפיל את העיסקה, שוב בתנאי שהאנשים מולו יהיו רציניים. חוגג, כידוע, נפרד מיותר מ־100 מיליוני שקלים בתקופתו בבית"ר, וההערכות מדברות על כך שתמורת סכום שינוע בין 20 ל־30 מיליון שקל הוא יעביר את המועדון לבעלות של אנשי עסקים אחרים.
במועדון חוששים מאוד מהצפוי בחודש ינואר. העובדה שיש פער עצום בין צפי ההכנסות מכרטיסים לעומת מה שקורה בשטח תגרום לבור לא קטן בתקציב שאותו מישהו יצטרך לכסות. רק 3,200 צופים הגיעו למשחק בשבת האחרונה מול קרית שמונה, 6,500 אוהדים למשחק הבית לפניו מול נתניה, ו־5,000 צופים בלבד למשחק פתיחת העונה מול באר שבע. הציפייה היתה שכל הכמות הזו יחד תגיע רק למשחק מול ב"ש ובינתיים, בכל פעם שאוהדי בית"ר מצביעים ברגליים האובר דרפט תופח. כרגע יש סכנה שלבית"ר יהיה בור של בין שלושה לארבעה מיליוני שקלים מהכנסות, מה שיגרום לנאמן, עו"ד יצחק יונגר, לנסות למכור שחקנים בחודש ינואר כדי לאושש את הקופה. בבית"ר מקווים שתוצאה טובה מול הפועל תל אביב בבלומפילד ביום שני בעוד תשעה ימים תגרום לקהל לחזור לטדי במשחק הבית הבא מול הפועל חיפה, ושתוצאות טובות בכלל יחזירו את האוהדים למשחקי הבית. זו הרבה יותר משאלת לב מאשר משהו להיאחז בו.
מצטרף למשפחה
הקשר הזר קמאסו מארה נחת בארץ ‰ בשיחות סגורות אמר השחקן המוסלמי: "מקווה שישפטו רק על פי הביצועים שלי על המגרש"
ביום שלישי בבוקר נחת בישראל הרכש החדש של בית"ר, קמאסו מארה (26), והובהל לבידוד במלון אלדן בעיר. מארה קיבל מהמועדון אופני כושר ועזרי כושר נוספים כדי שיוכל לשמור על הפיגורה עד שייצא מבידוד, אלא שבבית"ר הופתעו לגלות שהוא הביא עימו מפראג מזוודה מלאה באביזרי כושר משל עצמו.
על פניו, מדובר בדיוק בסוג השחקן שארווין קומאן כל כך צריך. אגרסיבי מאוד, שחקן שמרוויח את הכדור, יודע לשמור עליו ומשנה קצב של משחק. למארה כמעט שאין כיבושים בקריירה שלו אבל הוא מרבה לבשל, ועל פי עיתונאים צ'כים הוא שחקן ש'מגדיל ראש' ולא נשאב לבינוניות קבוצתית. בונוס שתקבל בית"ר ממארה אחרי הרבה שנים שלא היה לה שחקן כזה זו העובדה שהוא מתמחה בבעיטות נייחות ופנדלים. רק נזכיר שהקבוצה כמעט שלא כבשה שערים בבעיטות חופשיות מאז שקלאודימיר פריירה עזב את בית וגן לפני כשלוש שנים וחצי.
מארה יודע שהוא תפוח אדמה לוהט (וזה נכתב בצער גדול) בגלל עובדת היותו מוסלמי. בזמן שניהל משא ומתן עם בית"ר הוא צפה במשחקים של הקבוצה שנשלחו לו מישראל ושם לב לבד לכל מיני קריאות בעלות אופי לאומני וגזעני מהיציע. בצד זה, לא מעט אוהדים שלחו למארה הודעות תמיכה בפייסבוק ובאינסטגרם והוא העיד רק על הודעת נאצה אחת מאוהד קיצוני שקרא לו שלא להגיע לישראל. מארה הבהיר לאנשי בית"ר שהוא ממש לא מתרגש מהעובדה שעלולים להתנכל לו בגלל הלאום שלו. "בכל מקום יש גזענות", אמר בשיחות סגורות. "אני יודע את זה גם כשחקן שחום עור וגם כמוסלמי. אני לא בא להרגיז אף אחד ולא לנופף בדת שלי אלא לשחק כדורגל ולנסות להתקדם. אני מקיים את דתי בתוך הבית שלי ואני מקווה שישפטו אותי אך ורק על פי הביצועים שלי על המגרש".
קשה להאמין שאנשי לה פמיליה יישארו אדישים לעובדה שיש להם בקבוצה שחקן מוסלמי. אנחנו שבעים ורצוצים מהיחס שלהם לעלי מוחמד ולמי שזוכר לאיברהים נדאללה לפני קצת פחות מ־20 שנה. זה יהיה מבחן נוסף שספק אם הפלג הקיצוני של אוהדי בית"ר יעמדו בו. אבל מי שחושב שלה פמיליה לא יודעים לקרוא את המפה טועה. הם מבינים שלחוגג יהיה קלף של 'הבאתי שחקן רכש והם שוב הרסו הכל' אם הם יירדו לחייו של מארה. הם גם מבינים שהרוכשים הפוטנציאליים יירדו מרכישת המועדון אם הכותרות ידברו על יחס עוין של הקהל כלפי מארה. אם יחליטו לפתוח חזית מול מארה על לא עוול בכפו זה יהיה אם בכלל רק אחרי שחוגג יפנה את השטח למישהו אחר.
לא הרבה יודעים, אבל מארה דחה הצעה מזמאלק, קבוצת הפאר המצרית, אחרי שיחה שקיים עם ארווין קומאן ובה שמע מהמאמן על הצורך של ההולנדי בקשר וקצת על החיים בישראל. קבוצתו הצ'כית של מארה, ליטקס לוברץ', ניסתה עד הרגע האחרון למנוע את המעבר שלו לבית"ר, אולם הוא הבהיר לראשיה שהוא מיצה את עצמו בצ'כיה ושהוא מעוניין לעבור למדינה אחרת. "אני שמח להגיע לבית״ר ירושלים. הדרך לפה היתה לא קלה מאחר שהקבוצה שלי בצ׳כיה לא רצתה שאעבור לכאן, אבל המועדון והמאמן (ארווין קומאן) דיברו עם הקבוצה שלי ובסוף הכל הסתדר. אני מקווה שאצליח לעזור לקבוצה", אמר מארה לאתר הרשמי של בית"ר.
לא מסוגלים
בית"ר השיגה ניצחון אחד למרות ששיחקה ארבעה משחקים בטדי ‰ אחד השחקנים: "אין גבול ללוזריות שלנו"

ארבעה משחקי בית מתוך חמישה קיימה בית"ר מאז תחילת העונה, והשיגה בהם מאזן עלוב של חמש נקודות בלבד (ניצחון אחד גם הוא במשחק 'חוץ' בדרבי). מול שלוש קבוצות תחתית (נכון לעכשיו): נתניה, אשדוד וקרית שמונה, השיגו הצהובים־שחורים שתי נקודות בלבד. שחקן בכיר בבית"ר אמר השבוע: "אין גבול ללוזריות שלנו. אנחנו לא מסוגלים לקחת נקודות על הרצפה מול יריבות שאנחנו חייבים לנצח ואנחנו עוד נבכה על המשחקים האלה".
לא מעט אנשים זעמו על החילופים של ארווין קומאן בשבת שעברה, שבמצב של 0:1 לבית"ר היה נואש לשמור על התוצאה ולבסוף חטף שער שוויון אכזרי. "זה לא המאמן אלא חוסר המסוגלות שלנו להבקיע את השער השני ולסגור עניין", אמרו שחקנים בבית"ר. בסוף, מכלום, דוד חוג'ה התחפש לשוער, גרם לפנדל מיותר והשאיר את חדר ההלבשה של בית"ר, את הקהל המועט שהגיע לטדי ואת המאמן שלה בהלם.
בבית"ר היו מרוצים מההופעה של ירדן שועה וזעמו על מרקו יאנקוביץ' שמהרגע שעלה מהספסל עשה פרצופים והתנהל בעצבנות וחוסר רצון.












מארה. חיזוק משמעותי | צילומים: באדיבות בית"ר ירושלים

שועה מול קרית שמונה.
סיפק משחק טוב

חוגג. האם יימצא גיבור העל שירכוש את בית"ר? | צילום: עוז מועלם