ההחלטה של משרד הבריאות לעצור את אימוני קבוצות הכדורגל, ובכלל זה גם את המשחקים הרשמיים, הכריחה את הפועל ירושלים להיערך מחדש בכל הקשור לעבודה היומיומית. מייד לאחר התיקו המאופס מול נוף הגליל, ועצירת הספורט הישראלי, בהפועל החלו בשני אימונים ביום לשחקנים, דרך הזום. האימון הראשון, קבוצתי, היה אימון כושר ואירובי מפרך עם תוכנית מוסדרת.
2 צפייה בגלריה
בדש
בדש
בדש
(צילום: יאיר שגיא)
האימון השני ביום של שחקני הפועל הוא עבודה עם כדור. כל שחקן מוצא לו 'פינת עבודה', כגון פארק, מדשאה, רחבה או מגרש כדורגל, במרחק של עד 1,000 מטר מהבית, ועובד על מגוון תרגילים שהועברו לכל שחקן בווטסאפ ובמייל. על פי בקשה של המינהלת לראשי הערים, ובכלל זה לכיכר ספרא, שזרוע הדשא המסורתי שהיה אמור להתקיים בחודש נובמבר ולהשבית את האצטדיון למספר שבועות הוקדם והוא נערך בימים אלה ויסתיים ב־17 באוקטובר, המועד שבו ביקשה מינהלת הליגה לחדש את הליגות.
באופן די מפתיע, בהפועל יצאו מרוצים מהתיקו המאופס מול נוף הגליל. המארחת, שמשחקת בסגנון מאוד אגרסיבי עם שלושה בלמים והקשתה מאוד על החניכים של זיו אריה, היא בדיוק הקבוצה שמקצועית היא אנטיתזה לזו של הפועל. בעוד החניכים של אריה נדרשים למשחק מסודר, שמתחיל ברחבת ה־16 של אדליי אדבאיו, משחק מרגל לרגל עם הכנסות כדור לרחבה וניסיון לשחק לעומק עם עדן דהן ולידור נקשרי, שאמורים להזין את עידן שמש, הרי בנוף הגליל המשחק מבוסס על כדורים ארוכים והתנפלות של שחקני הקו השני על הגנת היריב ומאבקי אוויר וקרקע מאוד פיזיים.
2 צפייה בגלריה
אריה
אריה
אריה
(צילום: אורן אהרוני)
בלי להעליב את נוף הגליל ומאמנה ירון הוכנבוים, שהקבוצה שלו מאוד מחויבת לשיטה הזאת, זה כדורגל בסגנון של הליגה האנגלית בשנות ה־70 וה־80, סוג של משחק שהפועל הנוכחית אינה מורגלת אליו. לכן אף שהאדומים הגיעו במשחק הזה לשתי הזדמנויות של שערים, אפשר להיות מרוצים מנקודה, בייחוד לנוכח העובדה שבעונה שעברה הפועל של אריה היתה סופגת שער שמכריע את המשחק ומשאיר אותה בידיים ריקות, ואז אריה היה מתלונן על הנאיביות, הרכות והפריכות של הקבוצה שלא ידעה לקחת נקודות בכוח. הזמן יוכיח אם הפועל, שנה אחרי, ועם שלד שהבסיס שלו זהה, התבגרה או שהמשחק מול נוף הגליל אינו מלמד על דפוס חדש במועדון.
הפועל צירפה בשבוע שעבר את הקשר הגנאי קלייטוס נומביל. נומביל (20) גדל באקדמיית הכדורגל המובילה בגאנה, ששמה פ.צ. דרימס, וב־2018 הושאל לעונה לספרטה פראג. שי אהרון, המנהל המקצועי, אמר על החתמתו של נומביל: "איתרנו את נומביל כבר בעונה שעברה בטורנירים בגאנה שמיועדים לסקאוטים של מועדונים באירופה. בזכות הקשר שנשמר עם האנשים בגאנה ובעקבות הקורונה נוצרה הזדמנות להביא אותו לארץ למרות הקושי הכללי להביא שחקנים מאפריקה בעת הזאת. מדובר בקשר מרכזי שיכול לשחק בכל עמדות הקישור ואנחנו ניתן לו את הכלים ואת הזמן להתאקלם. אנחנו מצפים שייתן תרומה משמעותית לקבוצה".
בהפועל ביקשו לציין את המעורבות של איש העסקים יוסי ליפקין בהחתמתו של נומביל, ובהודעת המועדון אמרו: "נבקש להודות לשותפנו יוסי ליפקין, שתרם רבות להשלמת המהלך". נומביל שיחק מול נוף הגליל כ־20 דקות, ועד כמה שהיה קשה לתהות על קנקנו, ניתן לראות שיש כאן פוטנציאל גבוה.
בריאיון שהעניק השבוע המאמן זיו אריה לאתר המועדון, אמר אריה את הדברים הבאים: "הכדורגל הוא האהבה שלנו, המצב הנוכחי משגע את כולנו – אבל קשה להתלונן כשמסביב אנשים מאבדים את הפרנסה, ולפעמים את החיים שלהם בשל המגיפה". על התיקו מול נוף הגליל, אמר המאמן: "נוף הגליל קבוצה קשה מאוד, אגרסיבית, על גבול האלימה. היו דקות שזה הלך לכיוון של אגרסיביות והיו דקות שזה הלך לכדורגל שלנו. המצבים היותר טובים היו שלנו, אבל תיקו שיקף את המשחק. ברור שהיינו רוצים תוצאה יותר טובה, אבל זו יריבה שתהיה למעלה עד סוף השנה".
זיו אריה: "הכדורגל הוא האהבה שלנו המצב הנוכחי משגע את כולנו אבל קשה להתלונן כשמסביב אנשים מאבדים את הפרנסה, ולפעמים את החיים שלהם בשל מגיפה"

אריה הוסיף ואמר: "אחרי שהגיעו השחקנים הגנאים, הסגל לשביעות רצוני. עד עכשיו, ידענו בדיוק מה אנחנו מחפשים לחיזוק, גם ברמת העמדה וגם ברמת שם השחקן. אולי נתחזק בעוד עמדה אחת. עכשיו צריך לחכות, אולי ייפול שם נוסף שלא חשבנו עליו. אם נמצא שחקן שנהיה בטוחים בו נביא אותו, אם לא אז נלך עם מה שיש לנו".
אז אריה אומנם מדבר על כך שהסגל הושלם לגמרי, אבל בהפועל עדיין נמצאים בדיאלוג עם הקשר גיא בדש.
הקשר היה במשא ומתן עם הפועל במהלך הקיץ, אבל ההתעקשות שלו למצוא קבוצה קולטת בליגת העל מנעה את הצטרפותו.
בשבועות האחרונים, בהיעדר הצעה קונקרטית מהליגה הראשונה מצא בדש את עצמו בבית, והקשר שנוצר מחדש עם ראשי הפועל עדיין לא הבשיל לידי חתימה. הסיבה: בדש דורש שיוכנס בחוזהו סעיף שחרור לקבוצה בליגת העל בחלון ההעברות בינואר, עניין שבהפועל מתנגדים לו בתוקף. וגם יש קולות במועדון שלנוכח הדרישות של השחקן מבקשים לרדת מהאפשרות לצרפו, אבל קולות אחרים אומרים שבסוף הדבר היחיד שייבחן זה אם בדש יכול להיות שובר שוויון. אנחנו נמשיך לעקוב.