הקיץ הנוכחי, בטח בשלב הזה, די רדום מבחינת ההכנות של הפועל לעונה הבאה, וזו הזדמנות טובה להסתכל מסביב על דברים שבימי העונה הרגילה לא כל כך שמים אליהם לב. כבר שנים ארוכות, מאז ימי יובל נעימי ולפני כן אלה של פפי תורג'מן ופיני לוי, שבמלחה ובארנה משוועים לשחקנים תוצרת בית שיהיו חלק מהמועדון. די אם נזכיר עד כמה שמחו ביציעים על חזרתו הביתה של אדם אריאל ועל ההחתמה של עדי כהן סבן כדי להבין שבארנה לא מחפשים רק לזלול תארים אלא גם, אם אפשר, למצוא מקור להזדהות בדמות שחקני בית.
1 צפייה בגלריה
 אילון ששון
 אילון ששון
אילון ששון
(צילום: האלבום הפרטי )
השבוע נערוך לכם היכרות עם אילון ששון (18, 192 סנטימטרים), הגארד של קבוצת הנוער שהספיק לשחק גם בבוגרים בניצחון האחרון על מכבי תל אביב וגם בסדרה מול גלבוע/גליל, שבה קלע 7 נקודות. הדקות שקיבל הילד היו בזמן משחק צמוד, לא בגארבג' טיים, ולהפתעת כולם הוא תפקד מצוין ולא נבהל מגודל המעמד. "זה ילד שסומן כבר מגיל מאוד צעיר", מספר יונתן אלון, מאמן הפועל בעונה האחרונה.
אלון היה זה שכרכז הכדורסל במבשרת ציון זיהה את הפוטנציאל של ששון ומשך אותו להפועל. "כשהוא היה בכיתה ה' שימשתי כמנהל המקצועי של המחלקה והתרשמתי מהאינסטינקטים שלו, מהיכולת שלו להתמודד גם מול חבר'ה גדולים ממנו ומכך שהוא מאוד קבוצתי. הוא משחק עם הראש למעלה, יש לו מוטת ידיים ונתונים פיזיים נהדרים, הוא מוסר נהדר ומזין את החברים שלו באסיסטים וגם עושה נקודות. עוד ערך מוסף, חשוב, זו העובדה שהוא מגיע מבית טוב לספורטאי, שמצד אחד לא עושים לו הנחות אבל מצד שני יודעים לתמוך בו". אלון, אגב, במשך תקופות זמן ארוכות ליווה את ששון בתוכניות אימונים אישיות כדי להפוך אותו לשחקן שלם יותר.
זה מאוד הגיוני, לנוכח העובדה שאביו של ששון הוא בלם העבר של הפועל כדורגל, ארצי ששון, שלמי שלא יודע נספר שהוא נקרא על שמו של כוכב העבר של בית"ר ארצי בן יעקב. "אנחנו קוראים לאילון היהלום של יונתן אלון", אומר דניאל ששר, המנכ"ל והמנהל המקצועי של הפועל. "אילון זה ילד עם רמת מחויבות גבוהה למשחק, ידיים ארוכות, והוא חיית משחק. יש לו תכונה מדהימה של קור רוח. הוא משחק אותו דבר אם הקבוצה בפלוס עשר או במינוס עשר, הוא לא מסתכל על לוח התוצאות. אני מקווה שהוא ימשיך להתפתח מנטלית ומקצועית, כי אין לי ספק שבעוד כמה שנים הוא יכול להיות פקטור בקבוצת הבוגרים".
חשוב לציין כי בעוד מספר שבועות ייטול ששון חלק בטורניר של נבחרת העתודה, כשהוא השחקן היחיד בנבחרת שהוא חלק מקבוצת בוגרים. בעניין הזה נוסיף שלפני שנתיים לקח את ששון תחת חסותו אמארה סטודמאייר, וכיוון וטיפח אותו. בהפועל מספרים שהרבה לפני מהלכי כדורסל סטודמאייר לימד את ששון מהם חיים של ספורטאי, איך באים לאימון שעה לפני, איך שומרים על הגוף גם בימי פגרה, ולמה כל כך חשוב להישאר בסוף האימון מול הסל ולתרגל עוד פעם ועוד פעם מהלכים בתנועה ומצבים סטטיים מול הסל.
ששון יחכה במהלך הקיץ להחלטה הגורלית של קברניטי הקבוצה אם הוא נשאר להיות חלק מהסגל של הפועל או יוצא לשנת השאלה כדי להתחשל במקום אחר, לקבל דקות משחק משמעותיות ולחזור לכאן יותר אפוי מבחינה אישית ומקצועית. מה שבטוח, בארנה צופים לו עתיד מזהיר ואולי סוף סוף יוכלו להתגאות בתוצרת מקומית.
עדכונים אחרונים: בהפועל טרם גיבשו החלטה לגבי זהות מאמן הקבוצה בעונה הקרובה. נראה שהעדיפות כרגע היא למאמן זר, כשאורן עמיאל הישראלי עדיין בתמונה. הפנטזיה שלפיה עודד קטש יחזור לארנה רחוקה מאוד כרגע ממימוש. מה גם שלמרות הפרסומים ביוון על כך שהוא עוזב את פנאתינאיקוס, קטש נשלח מטעם היוונים כנציגם לכנס המאמנים ביורוליג. הפועל מעוניינת לצרף את עוז בלייזר ואת וילי וורקמן מהפועל חולון. ג'יימס פלדין עשוי לחזור. כמו כן מחכים בארנה להכרעת מכבי תל אביב בנוגע לעידן זלמנסון. הדיבורים על כך שאמארה סטודמאייר מעוניין לחזור לפעילות הם נכונים, אבל תהיו בטוחים שזה לא יקרה במדים האדומים של הפועל.