ממשלת דרום קוריאה חוקרת החל מחודש יולי, בעקבות תחקיר טלויזיוני, חשד להונאה של 16 מיליון דולר שנעשתה, על פי החשד, על ידי שותפו הפולני של חמד בן ח'ליפה. מהחשדות של ממשלת דרום קוריאה והשירות המודיעיני של המדינה, עולה כי ההונאה נעשתה על ידי חברת FutureNet בראשותו של רומן זיימן, שותפו הפולני של בן חליפה. חובה לציין כי בן חליפה עצמו אינו חשוד בדבר, אולם זיימן מופיע באתר האינטרנט של השייח' כשותפו העסקי במספר מיזמים, כשרק לאחרונה השניים הקימו חברה ששמה COVID19 SWISS, שמטרתה היא להפיק רווחים למי שישקיע את כספו כדי למצוא פתרונות לנגיף הקורונה.
1 צפייה בגלריה
השייח' וחוגג
השייח' וחוגג
השייח' וחוגג
(צילום: דוברות בית"ר ירושלים)
לפי ממצאי שידור התחקיר הטלוויזיוני בדרום קוריאה בן חליפה כאמור אינו חשוד בדבר, אולם בתחקיר נטען בפירוש כי מקום מושבם של הסרברים והמחשבים שמשמשים את חברת FutureNet הוא במשרדי השייח' בדובאי.
עוד צוין בתחקיר כי הרשויות בפולין הזהירו את האזרחים כי FutureNet היא חברת שיווק רב שכבתית מבוססת מטבעות קריפטו, כך שהיא ככל הנראה תוכנית פונזי. על פי הדו"ח הסודי שחובר כחלק מחקירה פרטית על שותפו של בן חליפה, הקורבנות משלמים לחברת FutureNet על סמך הבטחות לקבלת החזר גדול יותר, כאשר נאמר להם כי יוכלו להרוויח יותר כסף על ידי גיוס חבריהם. זו אחת הקבוצות הגדולות שעובדות יחד בתוכניות מבוססות מטבעות קריפטו, שמקום מושבה באיחוד האמירויות הערביות תוך קשירת קשר לכאורה לביצוע פשע מאורגן. זיימן גם נחקר בעבר על ידי האינטרפול לגבי עיסקאות של מוצרי לוחמה עם ממשלת גמביה.
מבית"ר ובן חליפה לא נמסרה תגובה לדברים. אבל עם או בלי קשר, חוגג ואנשיו זועמים. הם בטוחים שאמצעי התקשורת מנסים לטרפד להם את המהלך. על סיפור קוריאה ושותפו הפולני הם טוענים בשיחות סגורות שמה שמספרים על השותפים של בן חליפה לא אומר על השייח' עצמו שום דבר. הם מציינים שאלי טביב, חיים רמון וג'קי בן זקן, שכל אחד מהם עמד לדין פלילי בעבר, לא בדקו את רישומיו בציציות. וכן שלאף אחד לא ערכו שמאות לנכסיו. השורה התחתונה שלהם היא שיש דין אחד לכולם ודין שונה לחלוטין לבן חליפה.
הסיפור במלא יתפרסם מחר בעיתון "ידיעות ירושלים"