החתימה של משה חוגג עם השייח' אחמד בן חליפה היא ללא ספק האירוע הגדול ביותר של השנה בתחום הספורט, בטח אחד האירועים המכוננים של מועדון הכדורגל של בית"ר מאז נוסד ב-1936. כידוע, בן חליפה יעביר לבית"ר כחמישה מיליוני יורו מדי שנה, וסכום של כ-25 מיליוני יורו לחוגג עצמו עבור החזר השקעה. אבל גולת הכותרת מהמיזוג הזה, פרט לשינוי הסטטוס קוו של בית"ר כמועדון והתמורות שיחולו על הצביון שלו למורת רוחם של הקומץ הפנאטי - היא שורה של ספונסרים שאמורים להעשיר את הקופה הבית"רית ולהפוך את המועדון לבעל תשתיות ועוגנים לשנים הבאות. ההשקעה במחלקת הנוער של בית"ר צפויה להיות חסרת תקדים, כמו גם שדרוג מתקן האימונים בבית וגן.
5 צפייה בגלריה
אירוע הספינינג, צעדת ירושלים, הפועל ירושלים והסכם רכישת בית"ר
אירוע הספינינג, צעדת ירושלים, הפועל ירושלים והסכם רכישת בית"ר
אירוע הספינינג, צעדת ירושלים, הפועל ירושלים והסכם רכישת בית"ר
(צילום: העירייה, עוז מועלם ובית"ר ירושלים)
במקביל, למועדון אמורים להצטרף שורת אנשי מקצוע ביניהם מנהל מקצועי, סקאוטרים ומנהלי אקדמיה לכדורגל שכנראה תוקם בקרוב במועדון, עליו יהיה אמון המנהל המקצועי של הנוער, יוסי מזרחי. בית"ר, ואת זה חשוב לציין, תאמץ מודלים אירופאים שכבר שנים ארוכות מתבססים על עתודה ועל פחות רכישות מבחוץ. שחטר דונייצק האוקראינית זו דוגמה טובה אבל לא היחידה. מועדונים כמו אייאקס אמסטרדם ההולנדית או אטאלנטה האיטלקית הן בהחלט מודלים להשקעה מסיבית בתשתיות שאיתן המועדון חי ורץ במשך שנים ארוכות.
בית"ר צפויה אם כן לבצע רכישות בעזרת הכסף מדובאי של זרים ומקומיים בגילאי 15-19, בעלי רזומה בינלאומי בנבחרות על מנת ל"גדול" ביחד עם המועדון. את מה שבמכבי פתח תקוה עושים כבר כמה שנים טובות כמשל או את העתקת המודל של מכבי תל אביב שלקחה תחת חסותה את בית"ר תל אביב בת ים כקבוצת בת - כך גם בית"ר. אלא שהיא תנסה להפוך את בית"ר נורדיה לאכסניה שלה לקידום והשבחת כשרונות צעירים.
5 צפייה בגלריה
משה חוגג והשייח ח'אמד בן חליפה
משה חוגג והשייח ח'אמד בן חליפה
משה חוגג והשייח ח'אמד בן חליפה
(צילום: בית"ר ירושלים)
לגבי אירועי הספורט שאמורה בית"ר לספק לנו אז בינואר 2021 תפתח הקבוצה את משחקי במסגרת גביע המדינה מול הפועל עכו בתקווה להניף גביע מדינה ראשון בחודש מאי, אחרי שהמועדון לא זכה בתואר הנ"ל מאז 2009. למטיבי הלכת שביניכם, נספר שאת המסע לגביע הראשון בתולדותיה, ב-1976 עברה בית"ר גם במשחק מול הפועל עכו, והעפילה לשלב הבא אחרי שניצחה את העכואים 4:2 (שני שערים של אלי ג'רבי וצמד של דוד ישי ז"ל). מי יודע, אולי אחרי 45 שנה, ההיסטוריה תחזור על עצמה.

בארנה רוצים לסגור מעגל

העונה החולפת היתה חלומית עבור הפועל ירושלים כדורסל עד שנגיף הקורונה הצליח לרסק לקבוצה של עודד קטש את כל החלומות המקצועיים שלה. עד לחודש מרץ 2020, הרגע בו הופסקו משחקי הכדורסל הפועל הספיקה לנצח כל יריבה אפשרית, לזכות בגביע המדינה ולהעפיל לפיינל פור של ליגת האלופות בכדורסל אירוע שיא שאמור היה להתקיים כאן בארנה בירושלים. לקורונה, כאמור היו תוכניות אחרות, הליגה בכדורסל וגם מפעל ליגת האלופות הופסקו, טכנית לא ניתן היה לקיים בגלל התפרצות הנגיף את הפיינל פור ומכאן, הכל הפך לחלום בלהות. טיישון תומאס וג'ייקובן בראון שני כוכבי הקבוצה עזבו את ישראל, הפיינל פור המקומי חודש רק כדי שהפועל תפסיד באופן דרמתי לראשון לציון והפיינל פור האירופי שוחק באתונה בלי שום הכנה מוקדמת של הקבוצות, שם האדומים הובסו על ידי בורגוס הספרדית.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל כדורסל. רוצים לעשות תיקון
שחקני הפועל כדורסל. רוצים לעשות תיקון
שחקני הפועל כדורסל. רוצים לעשות תיקון
( צילום: עוז מועלם)
לשנה הנוכחית בהפועל רוצים לעשות תיקון. בראון ותומאס חזרו לארץ, האפשרות לקיים את הפיינל פור האירופי בישראל עלתה מחדש במיוחד נוכח העובדה שהחיסון נגד הנגיף אמור להשיב את הקהל למגרשים באזור חודש מרץ. כמו כן, הפועל העפילה לרבע גמר גביע המדינה והיא רוצה לעשות היסטוריה קטנה עם זכייה שלישית ברציפות במפעל. במועדון יודעים שאחרי שנה קשה מכל הבחינות כדי לחזור לחייך ובעיקר להחזיר לקהל האוהדים את החיוך - 2021 אמורה לסגור את כל המעגלים שנותרו פתוחים ביום בו הקורונה השביתה לכולנו את החיים.

אדום עולה?

זה כבר הפך לסוג של רוטינה: קבוצת הכדורגל של הפועל, עד לעונה זו תחת השם הפועל קטמון - רצה עונה שלמה לכיוון ליגת העל, מגיעה עד כדי מרחק נגיעה מהאפשרות לעלות ליגה וכיתה ואז מצליחה בכשרון רב לבעוט בדלי ולהישאר עונה נוספת בלאומית. ואנו נשארים כבר 21 שנים בלי דרבי, מהות כל היריבות העירונית בספורט.
יש הרבה סיבות שבגללן הפעם בשנה החדשה, זה אמור להיות שונה. ראשית העובדה שהפועל היא כבר לא קבוצה מפולגת ומסוכסכת אלא אכסניה מאוחדת ששמה מועדון האוהדים הפועל ירושלים. שנית, השנה בניגוד לשנים האחרונות, אין שליטות בלעדיות בליגה הלאומית דוגמת הפועל תל אביב מכבי נתניה, מכבי פתח תקוה ואחרות. אבל הדבר המשמעותי ביותר הוא שלראשונה מזה שנים, הפועל ירושלים פתאום מרגישה כמי שראויה להיות חלק מנבחרת הייחודית של ליגת העל. יש לה שלד של שחקני בית, ניהול למופת, אמצעים מתקדמים שלא תמצאו אפילו אצל קבוצות ותיקות בליגה הראשונה, שדרה ניהולית וקהל אוהדים שכבר לא צריך לבחור בין שתי אמהות חורגות אלא זכה באמא ביולוגית אחת. תתחילו להתכונן: 2021 אמורה להיות השנה האחרונה מאז 1999 שבה אנחנו העיר היחידה בישראל שאין בה דרבי.

חגיגת ספורט להמונים

למרות הקורונה ואולי קצת בגללה, אגף הספורט של עיריית ירושלים הכין לחובבי הספורט העממי יומן אירועים גדוש בפעילויות ספורט עם חגיגה אחת גדולה. אירועי הספורט בהפקת כיכר ספרא, יחלו בסוף חודש מרץ עם הסיטי צ'אלנג'. הכוונה לריצה על רקע אתרי הטבע של העיר כולל כתבי חידות באמצעות אפליקציה. האירוע, כרגע לפחות על פי הנחיות הקו הסגול יתקיים בקבוצות.
5 צפייה בגלריה
אירוע הספינינג. יתקיים למרגלות החומות
אירוע הספינינג. יתקיים למרגלות החומות
אירוע הספינינג. יתקיים למרגלות החומות
(צילום: באדיבות העירייה )
בתחילת אפריל יושק טורניר חדש לכוחות הביטחון בענפי ספורט שונים ביניהם קט רגל, כדורסל, טניס, ספינינג ועוד. האירוע יתקיים באצטדיון טדי, היכל הספורט בגבעת רם עמק הארזים ועוד.
בין אפריל ליוני יתקיים אירוע הכדורסל מלך הסלים תחרויות קליעה לסל במספר אולמות ב-10 שכונות ברחבי העיר, זאת בעלות סמלית.
בחודשים מאי-יוני צפוי לנו אירוע הספינינג למרגלות החומות שיתקיים במספר מקצים בשער יפו. עוד בחודש מאי יתקיים הגרנד פונדו, אירוע בינלאומי של רכיבה על אופניים כשההזנקה היא מרחבת אצטדיון טדי והמסלול יכלול גם רכיבה עמק צורים. עוד בחודש החמישי: ייערך הסטריט בול הבין תרבותי, תחרות כדורסל בין קבוצות ממזרח ומערב העיר בגן הפעמון.
בחודש יוני, יתקיים גם ה-up hiil jem – אירוע של תחרות אופניים כולל הפנינג לקהל הרחב. האירוע יוזנק מבריכת הסולטן ומשער יפו.
עוד אירוע חדש בחודש יוני נקרא run the city: ריצה במסלולים מרהיבים ברחבי העיר שמתקיים בקבוצות הומוגניות וקבוצות משפחתיות, זוגות וכדומה. ההזנקה לאירוע זה היא מכיכר ספרא. בחודש אוגוסט יתקיימו בגן הפעמון מגוון פעילויות ספורט.
עוד אירוע שיושק לראשונה בחודש יוני 2021 הוא אליפות הקרוס פיט תוכנית לאימוני כוח וסיבולת המבוססת על שילוב תרגילים אירוביים, אימוני משקל גוף והרמת משקולות. אירוע הזה יתקיים בהיכל הפיס ארנה.
גולת הכותרת כמו כל שנה תהיה צעדת ירושלים שתתקיים ב-23 בספטמבר בחול המועד סוכות. במסגרת צעדת ירושלים של 2021 במסגרתו יתקיימו שלושה אירועים מרכזיים: מסלולי הליכה למשפחות ולמטיבי לכת. הפנינג המוני ייערך בגן סאקר כולל מצעד חגיגי שיחלוף במרכז העיר.
5 צפייה בגלריה
 צעדת ירושלים
 צעדת ירושלים
צעדת ירושלים
(צילום: באדיבות העירייה )
בחודש ספטמבר באירוע מפוצל שיתקיים גם באפריל ייערך המיזם 'לא מפסיקים לזוז' פעילות חינמית של שלושה שיעורי זומבה יוגה ופילאטיס.
במהלך חודש אוקטובר/ נובמבר יתקיים מרתון ירושלים הבינלאומי המשתתפים יתכנסו במתחם גן סאקר. עוד בחודש אוקטובר יתקיים טורניר הטניס הבינלאומי במרכז הטניס. עוד באוקטובר יתקיים אירוע האקסטרים של 2X2 בכדורסל באולמות של בית הספר דנמרק, ימק"א, גילה ופסגת זאב. בחודשים נובמבר דצמבר יתקיים מיזם חדש של אלופי השכונה בכדורגל במתחם התחנה בשש שכונות במערב העיר.