בהפועל קטמון הוציאו את כל עובדי המועדון לחל"ת אבל עם התחייבות במסמך חתום שכל שכרם ישולם. אם זה לא מספיק, קטמון היא אגודת הספורט היחידה בישראל שהטילה על עובד המועדון לשבת עם כל בעל תפקיד לרבות השחקנים ולמלא עבורם טפסים מול הביטוח הלאומי. יש כאן התנהלות שהיא מעבר לג'נטלמנית. כמו כל גוף אחר במשק, גם בקטמון לא יודעים מה יהיה הנזק הכלכלי שיצטבר בעקבות הקורונה ואם יהיה בכלל ניתן לשלם את מלוא שכרם של עובדי המועדון עם החזרה לשגרה.
1 צפייה בגלריה
(הפועל קטמון. צילום: אלכס קולומויסקי)
"אנחנו יודעים שאף בית משפט לא יחייב אותנו לשלם את כל הכסף נוכח מכת הטבע שניחתה עלינו, אבל יש לנו אחריות מוסרית כלפי העובדים שלנו", אמרו במועדון. "אנחנו לא יכולים להטיף לניהול מסוג אחר ולטמון את הראש בחול כשזה נוח לנו". כמעט מיותר לציין שעובדי המועדון היו בהלם והודו להנהלת קטמון.
עד כה הפגיעה הכלכלית במועדון בעקבות הקורונה מתבטאת בכמה מאות אלפי שקלים. העניין הוא שמועדון אוהדים בניגוד לבעלות פרטית עלול במציאות הכלכלית החדשה לספוג מכה אנושה. הספונסרים של קטמון מממנים כשבעה מיליוני שקלים מתוך התקציב השנתי הכולל שעומד על 11 מיליון שקל. במועדון חוששים שהפגיעה בבעלי העסקים בעקבות נגיף הקורונה תגרום להם לזנוח את התמיכה במועדון בעונה הבאה, מה שעלול לכווץ את קטמון.
גם במקרה הזה, עד כמה שהפגיעה תהיה קשה במועדון יש עתודה מספיק מוכשרת של שחקני בית, שחקני נוער וכמה כשרונות באקדמיה לכדורגל בניגריה שאמורים להשאיר את המועדון עם הראש מעל המים.