1. "קשה לי לנשום, אני לא יכול לרוץ אחרי שחקן יריב, מרגיש חולשה, ממש תחושה של סמרטוט. פעולות פשוטות הופכות מסובכות, הגוף לא נשמע להוראות שלי ואני עייף ומותש". זה מה שאמר השבוע עלי מוחמד, שאומנם החלים מקורונה אבל סובל מתסמינים חריפים. מוחמד הגיע השבוע גם לבית החולים הדסה לבדיקה, שבה נאמר לו שכל אחד מגיב אחרת לקורונה ושהסימפטומים יכולים להיות קלים במקרה מסוים וקשים כמו במקרה שלו. מוחמד נכנס כמחליף מול מכבי נתניה בדקה ה־52 ויצא באפיסת כוחות בדקה ה־79, ומול עכו בגביע נכנס במקום תמיר עדי, שנפצע בדקה ה־12, עד שנפל מהרגליים בדקה ה־56. "אנחנו מאוד מקווים שעלי יחלים ומשתמשים בו רק בגלל שהסגל מאוד קצר. אם הוא לא יחלים למשך תקופה ארוכה תהיה לנו בעיה מקצועית קשה, אבל לפני הכל ברמה האישית אנחנו דואגים לשלומו", אמרו לנו בבית"ר.
2 צפייה בגלריה
עלי מוחמד. חטף את זה קשה
עלי מוחמד. חטף את זה קשה
עלי מוחמד. חטף את זה קשה
( צילום: עוז מועלם)
2. אין היום בבית וגן נכס יותר גדול מאביאל זרגרי, וגם לא מישהו שמשה חוגג מתכנן לעשות עליו אקזיט כמו מספר 6. השבוע הגיע סוכנו של זרגרי, אבי נמני, לבית וגן והתחיל עם חוגג במשא ומתן על חוזה ארוך טווח לקשר הצעיר. כרגע הצדדים מאוד קרובים על סיכום לחוזה של 4.5 שנים. יצוין כי בחוזה לא יוכנס סעיף יציאה לאירופה מהטעם הפשוט שזרגרי צריך לבצע שירות צבאי מלא של שנתיים ושמונה חודשים. גם חוגג וגם נמני סיכמו כי כשתגיע הצעה עתידית מהיבשת חוגג לא יעמוד בדרכו של השחקן. השאלה הגדולה היא אם בעוד פחות משלוש שנים חוגג יהיה זה שיקצור את הדיבידנד על זרגרי או שמא יהיה זה מישהו אחר שייהנה ממכירתו של השחקן.
2 צפייה בגלריה
 זרגרי. יגיע רחוק
 זרגרי. יגיע רחוק
זרגרי. יגיע רחוק
(צילום: אורן אהרוני)
3. בית"ר שלחה השבוע מכתב פיטורין לאנטואן קונטה ובו כתבה כי בשל הפרות משמעת חוזרות ונשנות, זלזול במועדון וחוסר מחויבות מינימלי של השחקן כלפי המעסיקים שלו היא נפרדת ממנו לאלתר. גם אם לקונטה היתה איזושהי אפשרות לחזור לבית וגן, אז ההנהלה בראשות אלי אוחנה עומדת על הרגליים האחוריות כדי שקונטה יסיים את דרכו במועדון. אותו אוחנה אמר כבר לפני שלוש עונות לאלי טביב כי אף שקונטה זר איכותי במיוחד, דרך ארץ קדמה לתורה ולכן צריך למכור אותו לאירופה במהרה. בית"ר וקונטה יגיעו להסכם פיצוי ופרידה בקרוב או שבין הצדדים תהיינה תביעות הדדיות.
4. הדברים האלה נכתבים לפני המשחק מול מכבי פתח תקווה, אבל אם לא יקרה משהו דרמטי, שכולל רצף נצחונות, השנה בית"ר תראה כנראה את הפלייאוף העליון רק בטלוויזיה. העונה הזאת היא כישלון גם אם מול לוזון ושות' נרשם ניצחון (קל וחומר אם זה נגמר בפחות משלוש נקודות). יש לא מעט נשמות טובות שבטוחות שפיטורים של סלובודן דראפיץ' ושי ברדה הם עניין של זמן. אם להסתמך על משה חוגג, אז בשיחות סגורות הוא שולל על הסף חילוף בעמדת המאמנים, בין היתר כי הוא יודע מצוין שהוא אחראי הרבה יותר מהצוות המקצועי למצב הקבוצה, וגם כי הוא בסך הכל מרוצה מההתנהלות של דראפיץ' וברדה. זו לא תעודת ביטוח כי חוגג מסוגל לאבד את הסבלנות מאוד מהר ומשום שאם ההידרדרות המקצועית של בית"ר תימשך הוא עלול לחשוב שיש צורך בזעזוע. רוני לוי, שיפגוש ביום ראשון את בית"ר, לא האמין שהדחה מאירופה תעלה לו במשרה, אז אל תתפלאו אם נסיים עוד עונה שבה צוות מקצועי אורז את הפקלאות. מצד שני, לחוגג יש הזדמנות להוכיח שהוא מסוגל לנשוך את השפתיים ולתת לדראפיץ' וברדה הזדמנות לבנות את בית"ר מהמסד ועד הטפחות בקיץ הבא.
5. במשחקים האחרונים, בצוק העתים, אופיר קריאף מתופקד כבלם, ומתברר שהוא עושה את התפקיד הזה (עד למשחק מול מכבי פתח תקווה לפחות) בצורה מעוררת כבוד. יש בבית"ר מי שמשוכנע שקריאף צריך למלא את הג'וב הזה בקביעות, ובעיקר מתרשם מהשקט ומהבגרות שהוא מפגין במרכז ההגנה. כך או אחרת, דווקא הליהוק המוזר הזה הוא אחת מנקודות האור של הקבוצה ואולי, רק אולי, בית"ר מסודרת בעמדה הזאת לקראת העונה הבאה.
6. אחרי ניצחון בגביע מול עכו, שכל מה שניקח ממנו אלה 140 שניות שבהן ירדן שועה כבש צמד, הוגרלה בית"ר בשלב שמינית הגמר מול מ.ס. אשדוד. על הנייר אשדוד היתה אמורה להיות בטבלה בחלק שבו נמצאת בית"ר ואילו הצהובים־שחורים היכן שממוקמת הקבוצה של ג'קי בן זקן. ככל שהסיפור בליגה הוא עגום, המפגש בגביע עלול להיות קריטי ולסיים את השנה באופן מעשי כבר באמצע מרץ.


זרגרי. יגיע רחוק | צילום: אורן אהרוני